Gå til innhold
Hundesonen.no

Sykle med hund

Synne N

Recommended Posts

Min hund er skeiv fordi han ble syklet med en periode fra 9 mnd alder..Han sleper fortsatt på det ene bakebeinet og har betennelse i ryggen.

Han er nå 16mnd.

Nå vet ikke jeg akkurat hvor mye de syklet med han men jeg hadde uansett ikke gjort det før hunden var voksen og godt muskelsatt.

En annen ting er at det vekker det store stygge stress-monsteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det i det hele tatt noe positivt ved å sykle med hund?

Ja, det er klart det er positive ting å sykle med hund, men kanskje ikke med alle hunder?

Har man en hund som elsker å løpe og ikke kan være løs og trenger mosjon (som jeg har) så vil de være mye positivt med sykling, men har man en hund som man må hale etter seg så er det jo ikke særlig gøy for hund eller eier. Det beste er vel å sykle med løs hund eller kanskje jogge. Selv egner hundene mine ikke til det første, og jeg absolutt ikke til det siste! :)

Må bare spørre, de som snakker om skjevt skjelett og sykling, dere snakker da om sykling med springer eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund elsker også å sykle. :) Hun blir helt ivrig når hun ser sykkelen og bjeffer er og superivrig. Det er godt å få skikkelig hjertetrening og kondis. Det nytter ikke å få vår hund til å trave. Ikke sjangs i havet! Da langer ho ut i full galopp og løper i en jevn, fin, kontrollert galopp bortover. Man hører bare hvordan hun puster jevnt mellom stegene. Som er veddeløpshest i full fart. :D (har jo trent opp til det og sykler ikke ofte, pga. stress) Har du en hund som er bygd for løping og fart , så er sykling veldig bra. Er ikke alle hunder som er like godt bygd for det eller liker det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det i det hele tatt noe positivt ved å sykle med hund?
Mye positivt ved å sykle :) ...spesiellt for kondisjonstrening etc,,,jeg kommer til å sykle med Loke senere ,men ikke før han har byggd opp muskulaturen på nytt og blitt ordentlig voksen.Han trenger også mer trening på å takle stress fordi han er av lettestresset rase.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å sykle med henne fordi hun elsker å løpe, men jeg bør vel kanskje vente til jeg har testet henne.

Når hunder har HD kan man se hint av det før man sjekker d?

Ikke alltid. Hunder med stek HD kan leve med det uten at man ser det engang. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...