Gå til innhold
Hundesonen.no

Da var flåtten her

Margrete

Recommended Posts

Har aldri gitt noe mot flått før jeg eller da verken forrige pelsen eller hun her har fått nå før i fjor sommer.Mi fikk på festningen eller ladestien.En gang da jeg ikke hadde sjekket henne grundig nok gikk den over på meg!

Hjelpe meg hold på svime av da så den på halsen!Fikk bort med pinsett men,var ekkelt ja..Så i år blir det middel på lille pelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått beskjed om at shampoonering ødelegger effekten, så for oss som har flåttsesong og utstillingssesong samtidig, er frontline og expot ikke et alternativ.

X'en bades to-tre ganger - med shampoo - i måneden, og jeg kan ikke dryppe henne på nytt hver gang etter det.

Det varierer fra sted til sted i Oslo. Der vi bodde i fjor fikk vi ingen, mens bare en liten mil unna på Ekebergsletta fikk hun et par.

Mine får bad, blive skyllet over om sommeren og hopper selv i ferskvand og havet, er gennemvåde 3-4 gange om ugen, Frontline combi virker selv for det, men er jo forskel på frontline og frontline combi, kjøper combi i Danmark når jeg er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine hunde er ikke dryppet endnu, derfor flåt.

Mn sjeldent jeg finder nogle der har sat sig på dem efter de er dryppet.

Aa, da skjønner jeg :wub: Går litt fort i svingene her :)

Hvilket merke er det som er best, eller hva heter det merket du bruker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine får bad, blive skyllet over om sommeren og hopper selv i ferskvand og havet, er gennemvåde 3-4 gange om ugen, Frontline combi virker selv for det, men er jo forskel på frontline og frontline combi, kjøper combi i Danmark når jeg er der.

Jeg har ikke forsøkt Frontline, må jeg innrømme, men jeg har blitt frarådet av både veterinær og venner/kjente nettopp fordi de mener effekten forsvinner etter en shampoonering. Dermed føler jeg meg sikrere ved å bruke et halsbånd jeg kan ta av og på - effekten forsvinner jo ikke med en gang en tar av halsbåndet, så hun kan gå i dusjen, få på halsbåndet etter føning, og fremdeles være trygg(ere) for flåtten.

Men det er jo bare bra om det fungerer på dine hunder for det! Og det kan jo høres ut som om combi er sterkere saker, og derfor holder lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker dere som bor i Oslo noe til flåtten? Jeg har ikke fått en eneste flått på hverken Bessie eller Bonnie jeg. Kattene har også bare fått noen få i de årene vi har bodd i Fetsund. Heldige her kanskje? :wub:

Jeg har aldri plukket flått på mine i Oslo, men har hørt om flere som har funnet flått på hundene sine her, bl. a. på Ekeberg. Jeg er mer bekymret for flåtten når vi skal på hytta i sommer, der er det MANGE av dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Groruddalen, har funnet 2 stk på Zhigan..Unngår visse områder nå (rommen osv)

Har tidligere brukt sitronella olje på bikkja som har virket ok..I år vet jeg ikke ennå.Liker ikke disse midlene da bikkja er supersensitiv.Muligens jeg bruker eddik 5% oppløst i 3 deler vann på sprayflaske før hver tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, så var det på igjen med expot'en.

Kaisa har aldri fått flått før, håper hun ikke får det denne gangen da., noe som er en stor sannsynelighet for :ahappy:

Noen sier at flåtthalsbåndet er best på store hunder, og expot er best på små. Stemmer dette? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns året i år er helt topp, i fjor fant vi flått hele vinteren. Har alltid brukt Scalibor, men i år har jeg kjøpt disse til alle tre. Har hørt at de fungerer utmerket, så da er det bare å prøve da. Jo mindre gift i hundene, jo bedre.

jeg venter spent på resultatet av de halsbåndene. De var jo lekre i tillegg de :P Er damen søt og sender som gave?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, tenkte å la være å bruke noe, men det virker som det er endel gress flått her i trondheim, så kanskje vi skulle revurdert.

Har aldri brukt noe tidligere og lurer fælt på om det egentlig er noe som virker skikkelig godt. Halsbånd liker jeg ikke så godt da jeg vet det er gift. Er disse dråpene det også?

Høres jo merksnodig ut at det virker godt, da en flått jo kan komme til på f.eks leggen eller magen. I mitt hodet forestiller jeg meg da at man må ha noe som enten sprayes på hele hunden eller tas opp i kroppen via å bli spist, slik at det da er noe flåtten ikke liker og som den ikke vil suge seg fast på... for det utsondres av hundens hud.

Har vurdert å tilsette løk pellets eller hva det heter - beregnet for å ha i for, men hører jo så mye om det også. Ikke lett dette gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...