Gå til innhold
Hundesonen.no

Usikker på valg av för til gamlefar.


ipadda

Recommended Posts

Gamlefar i huset har begynnt å få problemer med leddene i bakparten. Jeg har fått remadyl av dyrlegen som han får når han er stiv, eller etter vi har gått tur. Dette hjelper veldig, foreløpig.

Jeg fikk med meg endel borsjyrer fra dyrlegen med forskjellige typer för som er med på å støtte opp reprasjon av brusk i leddene.

Han skal i tillegg settes på streng diet, slik at han ikke går opp i vekt (Han er kastrert) og jeg fant en förtype fra Hills som virket interessante...

Prescription Diet - Canine J/D

Informasjon om föret: Canine J/D er sammensatt med vår enestående Advanced Mobility Formula og reduserer ubehag ved verkende ledd og forebygger frisk brusk. Dermed får hunden din et bedre liv.

Föret inneholde forskjellige ting som vistnok skal hjelpe.. :

Høyest innhold av omega-3-fettsyrer og den riktige balansen mellom omega-3 og Omega-6 lindrer vevet rundt leddet.

EPA. en bestemt form for omega-3-fettsyre, demper virkningene av de brusknedbrytene enzymene.

Naturlig glukosaminhydroklrid og kondroitinsulfat som støtter reprasjon av brusk

Kontrollert kaloriinnhold og høyt innhold av L-Kanitin forebygger vektøkninger og er med på å øke mager muskelmasse.

Er det noen som har erfaringer ved bruk av dette föret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har erfaring - god erfaring!

Ita har brukt dette foret i ett års tid nå. Hun bruker lave doser rimadyl ved siden av. For en stund siden gikk jeg over på vanlig seniordiet for å se hvor godt foret egentlig virker. Holdt henne på samme dose rimadyl som alltid.

Det gikk knappe tre uker, og hun var veldig dårlig igjen.. Klarte ikke hoppe inn i bilen, opp i senga, gikk vondt opp og ned trappa osv. Kunne også se halting etter litt bruk ( lengre turer enn vanlig ). Så etter en mnd ga jeg opp og gikk tilbake til j/d. Da tok det litt over 14 dager før jeg så min *gamle gode* Ita igjen. En mnd etterpå var hun helt tilbake til i sitt ess igjen. Og jeg har lovet henne ( og meg selv ) at jeg aldri skal prøve et annet for på henne så lenge hun lever!

Hun får j/d reduced calorie, da hun har lett for å legge på seg og var sterkt overvektig før en slankekur for 1 1/2 år siden.

Så jeg anbefaler virkelig dette foret, det er dyrt, men virkelig verdt prisen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har erfaring - god erfaring!

Ita har brukt dette foret i ett års tid nå. Hun bruker lave doser rimadyl ved siden av. For en stund siden gikk jeg over på vanlig seniordiet for å se hvor godt foret egentlig virker. Holdt henne på samme dose rimadyl som alltid.

Det gikk knappe tre uker, og hun var veldig dårlig igjen.. Klarte ikke hoppe inn i bilen, opp i senga, gikk vondt opp og ned trappa osv. Kunne også se halting etter litt bruk ( lengre turer enn vanlig ). Så etter en mnd ga jeg opp og gikk tilbake til j/d. Da tok det litt over 14 dager før jeg så min *gamle gode* Ita igjen. En mnd etterpå var hun helt tilbake til i sitt ess igjen. Og jeg har lovet henne ( og meg selv ) at jeg aldri skal prøve et annet for på henne så lenge hun lever!

Hun får j/d reduced calorie, da hun har lett for å legge på seg og var sterkt overvektig før en slankekur for 1 1/2 år siden.

Så jeg anbefaler virkelig dette foret, det er dyrt, men virkelig verdt prisen!

Må bare signere Anitas innlegg.

Jeg bruker j/d reduced calorie til Chicka og det er verd alle penga og litt til :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg skal begynne på dett foret jeg og. Funderer på om Oscar begynner kjenne noe til HD'en sin nå...

Anita: Det er dyrt sier du, hvor dyrt er det?

For en 14 kg sekk så koster det nå rett over 900,- Husker ikke prisene på de mindre sekkene i hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Odin har også brukt det. Fungerte bra bortsett fra at han dreit mye.

Så vi gikk over til RC Mobility Special.

Hmm. Hvordan synes du RC för fungerer i forhold til JD?

Jeg får nemlig 40% Rabatt på Royal Canin jeg... :yawn: *jeg er en fattig student*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har ikke erfaring med de forene som er nevnt her, men på min 10 år gamle labbis fungerer det bra med spcific senior + glucosamin (gies i tablettform her). I tillegg får hun litt ekstra omega 3 innimellom for å hjelpe på opptaket.

Hun er frirøntget både foran og bak men spesielt på vinterstid merkes det at hun ikke er noen ungdom lenger, bruker også alltid dekken på henne i kald bil når det er lav temperatur ute.

Edit: Anbefaler å kjøpe glucosamin når du er i danmark el sverige, prisene der er betraktelig rimeligere enn her hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...