Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonen treff i Oslo og omegen..

Marianne

Recommended Posts

• Svar 71
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Blir Loke eneste hanne?

Han tror han er romeo for tiden og kan være enormt masete på milde tisper (han slutter når han får skarp beskjed)men not to worry..jeg tar han i bånd blir han for ille.Eller så gir jeg han klar beskjed.Jeg vet hvor dødsirriterende er å ha en tispe som blir maset ihjel av en hormonell ung hannhund :)

Nei.. det kan hende jeg skal ha med meg Mico .. siden Tini har løpetid..

Skrevet
Blir Loke eneste hanne?

Han tror han er romeo for tiden og kan være enormt masete på milde tisper (han slutter når han får skarp beskjed)men not to worry..jeg tar han i bånd blir han for ille.Eller så gir jeg han klar beskjed.Jeg vet hvor dødsirriterende er å ha en tispe som blir maset ihjel av en hormonell ung hannhund :)

Hi hi Chicka er så nusse gal så jeg må vel ta hun bort fra han tenker jeg Love
Skrevet

Mico blir opptatt av å løpe å få hilst på ALLE...

Han ELSKER å løpe...

SÅ vi gleder oss.... uff er lenge til da... hehe

Skrevet

:-o :lol: Det er jo stevne i Ekneshallen den søndagen!Da kan ikke vi komme :lol:

Vi skal være heiagjengledere under LP stevnet.

Det hadde jeg helt glemt..trodde det var helgen etter jeg ](*,)

Skrevet

Nå kan jeg plutselig Lørdag men ikke Søndag :oops: :wink:

Ei vennine skal gå med kruttønna si søndag og jeg har lovt å være der.(og har veldig lyst selvfølgelig :lol: )

Men hvis noen fortsatt kan på lørdag så blir vi med..Loke har godt av å bli litt sliten dagen før vi skal drive ekstrem-miljøtrening inne i en hall full av hunder,.... :wink:

Skrevet

Det er samme for meg om vi går på lørdag eller søndag egentlig..

Men NÅR er det de fleste kan???

Lurer på om folk ikke gidder å lese denne tråden mer...? :?

Skrevet

hei igjen godtfolk...

Har vært uten nett en stund. Jeg kunne veldig gjerne tenkt meg å blitt med på treff på ekeberg sletta. HVis ingen har noe i mot at jeg henger meg på da :oops:

Bor på så og si nesten på Ekebergsletta :lol: og det er et supert sted for både hunder og eiere...

Når og hvor på sletta skal dette hende?

Skrevet

Nå var det vel ikke Ekeberg vi hadde planer om (tror jeg da) men i Mærradalen, et ganske perfekt sted å gå tur og det er kjempe lett å komme seg dit! :)

Seff er det greit at du også kommer, Calum!!! :mrgreen: Alle som vil og kan! :mrgreen:

Kan de som ønsker å være med legge meg til msn eller sende meg en pm så kan vi bli enige? Det begynner å nærme seg nå, det er jo snakk om neste helg...! :)

Hadde vært kjempe kos å møtes ihvertfall!!! :mrgreen:

Skrevet
Hehe :) De er nok vanskelig å få det til å klaffe for alle. Og personlig ville jeg kanskje heller foreslått et sted de fleste vet om.. For eks. Ekebergsletta .. :oops: Er ikke sååå kjent i utkanten av Oslo. (Det er sikkert kjempefint der du snakker om Marianne, men jeg tror jeg vil få problemer med å finne veien dit. :) )

Men det er jo bare å kome med forslag, så kan man fastslå en dato og et sted der flest kan komme.. :)

Jeg leste dette jeg da, ble kanskje litt opphengt i dette :D

Det er kjempe fint her oppe også da :oops: når man kommer seg lit vekk fra selve sletta, skog og kupert treneg...

Men jeg bøyer meg selvfølgelig for flertallet, kommer ditt hvor for det er folk jeg ;) er jo litt av poenget med et slikt treff det :P

Hvor er egentlig dette? Har vel egentlig ikke hørt om det før (selv om jeg har bod i oslo i 23 år :oops: ) Og hvilken dag?

Skrevet

Jeg leste dette jeg da, ble kanskje litt opphengt i dette :)

Det er kjempe fint her oppe også da :oops: når man kommer seg lit vekk fra selve sletta, skog og kupert treneg...

Men jeg bøyer meg selvfølgelig for flertallet, kommer ditt hvor for det er folk jeg :) er jo litt av poenget med et slikt treff det :)

Hvor er egentlig dette? Har vel egentlig ikke hørt om det før (selv om jeg har bod i oslo i 23 år :oops: ) Og hvilken dag?

Jeg vet ikke helt... Det har ikke vært så stor jubel for dette så jeg vet ikke om vi bare skal droppe det nå og heller prøvde igjen en annen gang, siden det var så mange som ikke kunne den helgen.. Hva sier dere...?

Mærradalen begynner ved Radiumhospitalet og går opp mot Hovseter og fortsetter til Bogstad og der er jo Sørkedalen! :D

Skrevet

Jeg kommer gjerne på et senere treff, men ser helst at vi finner minst 3 alternativer til steder å dra :) For min del passer det dårlig å dra så langt, fordi jeg er avhengig av at noen kan kjøre meg. Vet ikke hvordan det er for dere andre.

:?

Skrevet

Jeg er klar for en tur i helgen jeg Annette!!! Selv om det bare blir you and me baby! :wink: Renate snakket jo også om at hun ville være med...

*mæi sende pm* :wink:

Skrevet
Jeg er klar for en tur i helgen jeg Annette!!! Selv om det bare blir you and me baby! :wink: Renate snakket jo også om at hun ville være med...

*mæi sende pm* :wink:

Juhu :D Er med jeg...

Skrevet

Annette, Renate og jeg skal gå en tur på lørdag, i Mærradalen, sånn i 11.30 tiden..

Koselig om det er flere som vil henge seg på! :D

Skrevet

Kan jeg og pelsballen min eventuelt bli med? Hvaslags hunder er det som skal der da?

Collien min er supersnill da, men eh - fremdeles litt tenåring :oops:

Og eventuelt hvordan kommer man seg dit?

Skrevet

Ja det er imorgen, så betyr det at du ikke kan være med da eller...? Send meg en pm hvis du vil være med da!

Og hvordan du kommer deg dit har jeg forklart litt før i tråden! :D

Kjempe kos om flere vil være med!!! ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk! Vi har vurdert Toller, Flatcoated Retriever og husky faktisk! Synes selv at huskyer er så fantastiske, men ville ha noe litt mer førerorientert. Tror selv at en flat og belgisk fårehund blir for mye hund igjen. Men tusen takk for gode tips! Og når det kommer til røyting har vi tatt dette i betraktning ja! Fordelen med husky er jo at de har røyte perioder! Så satser på at robotstøvsugeren vår får kjørt seg!
    • Tydeligvis. Har snakket med mange som har blitt "tvunget" til å kjøpe hund.  Personlig så ble jeg paff, og skuffet- fra en seriøs oppdretter som kydde så og vær så imøtekommende til skikkelig skarp sur stemme...    
    • Så bra du tenker på økonomien før du skaffer hund! Det koster en del, og som du har erfart kan det fort komme på ekstra kostnader. Når det gjelder timing så er det noen faktorer. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oppdrettere så kan det ta tid å finne et valpekull med leveringsklare valper. Noen oppdrettere har reservert alle valpene før de er født. Så start med å kontakte ulike oppdrettere og sjekke tid for valpekull, om foreldrene oppfyller avlsrådene til raseklubben osv. Hvis dere skal flytte, slik jeg forstår det, så kan det være greit å ha kommet noenlunde i orden før en valp kommer i hus. Er huset "valpesikkert"? Er det hage/uteområde som er inngjerdet, er dette noe dere tenker å gjøre eller ha på plass før valpen kommer? Er det noen store oppussingsprosjekter i ny bolig som kan være greit å ha unnagjort før man får en nysgjerrig og aktiv krabat i hus? Personlig foretrekker jeg å få valp i sommerhalvåret, når man uansett er mye ute. Det gjør dotreningen så mye enklere enn å måtte pine seg ut i -15 annenhver time, og stå og vente på at valpen skal gjøre fra seg. Siden du kommer til å være hjemme så er ikke alenetrening et stort problem, men en valp er aktiv, så det kan være greit å få valp i en rolig periode, kanskje ikke rett før eksamensperioden f.eks. Når det er sagt så kommer jo alt an på når den rette valpen fra den rette oppdretteren er leveringsklar. Når valpen først er i hus så må man tilpasse seg det, men det virker jo som dere har gode forutsetninger tenker jeg.
    • Jeg synes golden virker som et bra alternativ for dere. Siden du er vant til husky så er du vant til høyt aktivitetsnivå, og det virker som du er forberedt på og klar over at golden trenger litt mer mental aktivisering, men også er mer førerorientert og lettere å trene. Den store negative faktoren for min del med golden er at de røyter MYE. Her er det enten mye børsting og støvsuging og/eller ofte bading. Men hvis dere fikser det synes jeg det høres ut som en golden vil trives hos dere. Det er mange raser som kunne passet, jeg tenker flatcoated retriever, belgisk fårehund, finsk lapphund eller setter. Men jeg synes golden virker som et veldig godt alternativ for dere.
    • Hei! Jeg (dame 23) og samboeren min (29) vurderer å gå til anskaffelse av en hund. Jeg er ganske turglad av meg og driver med friluftsliv som hobby (hengekøyeturer, fjellturer, teltturer, fisketurer osv.) samboeren min er mer hjemmekjær og liker å ta det mer med ro, det gjør også jeg i perioder. Pga. en kronisk sykdom kan hverdagen min være uforutsigbar, men så lenge jeg holder meg i aktivitet og med måte så pleier det å gå greit. Vi ser etter en hund som kan være med på alt. Alt fra familiebesøk til fisketurer til ferier med bobil og hele pakka. Vi ser etter en følgesvenn rett og slett, som ikke skal sitte alene hjemme hele dagen, men som kan inkluderes i våres hverdag. Vi bor ganske landlig og selv om leiligheten vår ikke er så stor, vurderer vi golden retriever som rase. Vi trenger en hund som kan være aktiv, men også tåler ett par dager på sofaen. Vi ser etter noe allsidig, en rase som er litt morsom og rampete, men også lett kan trenes og formes slik vi ønsker. Det er så utrolig mye å velge mellom og det er så mange raser jeg kunne tenkt meg. Jeg er oppvokst med støvere og jeg og min mor skaffet oss husky når jeg var 17, hun har vært min følgesvenn i så mange år allerede. Men nå har jeg lyst på en hund jeg kan forme litt mer slik jeg vil. Jeg er åpen for tips til hunderase som kunne passet annet enn en golden retriever også! Det viktigste for meg er at det er en rase som vi har kapasitet til å ha, slik at vi får en godt balansert hund som får behovene sine møtt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...