Gå til innhold
Hundesonen.no

Staffen min Ailo

TonjeRA

Recommended Posts

• Svar 330
  • Created
  • Siste svar
jepp det høres bra ut:) også sånn pent ordentlig "hannhund-hode" :P skal ha fint kjønnspreg over seg;)

Helt enig...Ser ut som det blir et fint hode på han, og bred brystkasse har han jo allerede også...:P Me like!! :P

Brindle er IKKE pent :P

Hehe, så bra det blei en lite rød en ja :P

det siste bilde var så koslig da :P

hehe...Ja, det siste bildet der er ordentlig fint! :P

Lille vakre bolla :P :P

Kunne ikke sagt det bedre selv!! hehe...:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg også falt skikkelig for det siste bildet av Ailo! Lille sjarmøren min! :)

Så fint navn hun har fått!! Jubi var skikkelig stilig! :)

Det går seg nok fort til skal du se...fortsatt lykke til med valpetiden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå er det jaggu ikke lenge igjen! :)

Her er huset valpeklart og alt er på plass, så nå er det bare å glede seg de siste dagene! :):)

Siste nytt:

Snakket med oppdretter i går og fortalte at vi hadde fått så mange kommentarer på Ailo rundt om, så nå gledet vi oss til å ta han med på utstilling! :) Alle som skal ha valp fra dette kullet skal stille ut faktisk, og det synes jo selvfølgelig oppdretter er moro! :D Så hun håpet vi kunne få samlet oss og stilt ut på samme utstilling etterhvert...Det tror jeg kunne blitt skikklig moro! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle ta med den fine, rosa babydyna jeg har ordna til han...:D hehe...passer skikkelig godt til en tøff staffekrabat... :D også får vi jo med teppe med mamma/søskenlukt fra Nathalie...

Er rimelig spent nå ja!!! bare TO dager igjen!! Herregud, har liksom ikke gått opp for meg! Tenk at vi snart har Ailo hjemme a!?!? :):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...jepp...tiden etter vi var på besøk hos oppdretteren har gått overraskende fort! Heldigvis! :):P Skal bli så utrolig godt å fa sjarmøren hjem! :D

Synnøve: Gratulerer med kanin! :P Søte små dyr det...

Sitter nå og venter på mail fra oppdretter...Valpene skulle sjekkes av veterinær i dag, så da blir det nok en liten oppdatering i løpet av kvelden...Muligens også et nytt bilde eller to! :P Er lov å håpe! :D

I morra skal valpene øyelyses, og det skal tas blodprøve av Ailo...:P så da blir det nok også litt oppdateringer...:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi fått mail vettu...

Valpene har da blitt helsesjekket, vaksinert og chippet...

Alle valpene er sunne og friske...Hannene har to baller, men de har ikke falt ned ennå...Dette kan ta opptil 6 måneder, så det er ingen grunn til bekymring av den grunn...Ellers gikk alle valpene gjennom veterinærsjekken uten noen som helst anmerkninger...

Desverre kom det ingen bilder med denne mailen, men jeg kommer nok sterkere tilbake når vi har hentet han! :):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette hørtes jo veldig bra ut :D krysser fingre og tær for at øya på alle valpisene (serlig Ailo) er bra :D tenk når nurken kommer hjem:)

blir skikkelig koselig å dele soffa og seng med nye Kongen :) inbiler meg at Kitaa kommer til å passe godt på han :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, høres veldig lovende ut det der...Blir spennende å se resultatet av øyelysingen i morra, men både håper og tror at alt skal være i orden der også...:D

Blir helt konge å få han hjem!!! egentlig skulle jeg bare lagt meg og sovi fram til torsdags morran! :P:)

Får håpe han og Kita blir gode venner...er jo ikke mer enn 2.5 måned mellom dem, selvom størrelsen kanskje ikke skulle tilsi akkurat det! :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...skal love deg det kommer massevis av bilder i løpet av torsdagen og seinere i helga! :D gleder meg masse til å vise fram den lille sjarmøren! :D

Moro at det er flere som vil følge med han framover...kribler rimelig godt i magen her også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...