Gå til innhold
Hundesonen.no

Staffen min Ailo

TonjeRA

Recommended Posts

Er planen at han skal stilles og eller?:)

tenkte vi skulle prøve oss litt i ringen, ja...spesielt siden oppdretter hadde så god tro på han! :wub:

Både gruer og gleder meg litt egentlig... :blush: har jo aldri stilt hund før!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 330
  • Created
  • Siste svar

Da har det kommet to nye filmer fra oppdretteren. ååå, de valpene er bare så utrolig nydelige!!! :)

Her er hele kullet ute på gulvet og leker:

Her leker de med Lillith, oppdretterens 3måneder gamle valp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, særlig den ene hannen der er skikkelig tøff i tryne på film 2, der de leiker med Lillith...:) skikkelig sinnatagg! :):lol:

Også et nytt bilde fra oppdretteren da. her prøver hun å stille han opp, men Ailo er nok ikke helt samarbeidsvillig... :) Litt feil vinkler og greier...men, men...sjarmtroll er han uansett!! :)

Oppstillingsbilde_av_Ailo.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er det bare 11 dager til lille Ailo blir nordmann!! :ahappy:

Den 27. april skal valpene helsesjekkes, vaksineres og chippes...og den 28. april skal de øyelyses og ta blodprøve av Ailo for å sende til Norges veterinærhøgskole, slik at vi kan ta han med over grensa på lovlig vis...:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...ja, han er litt av en bolle...veide 315g da han ble født, og er vel på rundt 3kg nå når han er 6 uker...:ahappy:

Liker fargen hans jeg og, han er den lyseste i kullet, så som sagt tidligere, så skilte han seg ut helt fra starten...:lol: Litt moro å ha en staff som ikke er lik alle andre...har nesten ikke sett røde staffer her i landet jeg...hverken på utstillinger eller ellers!? :D

Brindle er fint det også da, men samboer'n er visst ikke helt enig med meg der! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en rød staff her jeg bor for et par uker siden. Det var litt overraskende. Vår gutt er 7 måneder og veier 13,5kg. Tung i stumpen sin han :blink:

Han har begynt å få sterke drifter :) :)

Kan tenke meg dere gleder dere til å få ham hjem nå :)

Skal han sendes med fly eller skal dere hente ham med bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han begynner vel å legge merke til tispene da, i den alderen der...Går seg nok til igjen...:)

Gleder meg som bare det her...snakker ikke om annet om dagen...Samboer'n blir helt oppgitt over meg! hehe... :blink:

Vi henter Ailo med bil... Er en kjøretur på ca 5 timer hver vei...Tar nok litt lenger tid på veien hjem, med tanke på at vi må stoppe litt så Ailo får tissa og greier, men trur det går fint...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant? Han er jo blitt skikkelig barsk! :P

Tenk at det snart er bare en uke igjen a! var og tok ut de siste pengene i dag, så nå ligger de svenske pengene trygt og godt her hjemme og bare venter på å komme i hendene til oppdretteren! hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Så klart vil jeg det, og jeg takket jo for innspillet om å ha eget teppe i sofaen til hunden, det var en god idé
    • Nå nærmer det seg 1,5 år siden det ble stille i huset, og det er på tide at noen andre får glede av hundeutstyret og bøkene jeg har. Her er Finn-annonsene jeg har lagt ut: Hurtta Lifeguard sele rosa, størrelse 90, ubrukt: https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/390107305 Diverse apportbukker, rosa rute med hvitt bånd og neseprøver: https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/390101594 Diverse hundebøker: https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/388869585 Jeg har et pent brukt tøybur til salgs. Det har vært brukt 5-6 ganger på utstillinger og konkurranser til groenendael-tispe. Kan hentes i bergensområdet. Ta kontakt om du er interessert, så sender jeg bilder og detaljer. Jeg har også Vari Kennel Ultra Fashion størrelse large til salgs. Må hentes i bergensområdet (sentrum/Åsane). Det er mye brukt, og har blant annet reist fra USA til Norge med hund i. Så det bærer preg av å være brukt. Ta kontakt om du vil vite mer om buret og få bilder av det. Det er denne fargen:
    • I prinsippet tenker jeg at så lenge det er en god raseklubb så har de en oversikt over oppdrettere som følger deres retningslinjer. Men det er mye rart i hundeverdenen, og det kan være ulike årsaker til at en oppdretter ikke er med der. Det er uansett et ok sted å starte, tenker jeg. Fikk ihvertfall et godt inntrykk av nettsidene deres og informasjonen der. Ellers finner du mange gode råd om både kjøp, kontakter og valpetiden om du søker litt rundt på forumet her. Det ligger mange år med samlet erfaring rundt om. Lykke til!
    • Tusen takk for tipset! Magefølelse er kjempevanskelig 😅 når er den reell, og når er det bare sider ved den andre parten man ikke setter pris på, og som man reagerer på?  Jeg kan nok bruke litt mer tid på puddelklubben sine sider. I dag blir det fort facebook og Instagram siden det er så visuelt og lett tilgjengelig, men går sikkert glipp av en del gode oppdrettere ved å ikke tenke at man kan ringe rundt litt.  Til mitt forsvar er det første gang jeg skal kjøpe rasehund, så jeg vet ikke helt hva jeg driver med 🙈
    • Shirkus er vel eneste jeg kommer på som jeg kjenner og synes virker bra. Jeg tenker at det er viktig å sette seg inn i RAS-dokumentet som skal ligge på NKK, og sjekke at en oppdretter følger både NKK og puddelklubben sine retningslinjer for avl, som et minimum. Det med magefølelse er vanskelig. Prøv å dra på aktivieter du evt. selv kunne tenke deg med puddel, og se hvem du møter der?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...