Gå til innhold
Hundesonen.no

Voksesmerter eller?


Recommended Posts

Nesten litt bekymret nå. Når jeg løfter opp sarah så piper hun til. Virker som hun får vondt rundt ene skulderen eller noe. Hun løper fint og leker fint og går fint. halter ikke og piper ellers ikke. Kan dette være noe med vokse smerter eller kan det være noe mer alvorlig? siden alt virker ok ellers liksom. Hun peip litt da hun kom borti stolen når hun prøvde og presse seg igjennom men.. vetta pokker jeg asså.

EDIT: Hun er en fransk mastiff. snart 3mnd gammel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, vanskelig å si. Jeg har en frøken som peip til dersom ting ikke helt passet henne (og kan fremdeles "leke" den leken). Men på henne skjønte jeg hva det var liksom... Hvis det er på et spesifikt sted ved berøring fra dere eller stol, så tror jeg kanskje at jeg ville fått henne sjekket evt røntget? Da er man iaf på den mer trygge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er jo vanskelig og se. men hun hopper og spretter rundt her og leker og alt det der og plutselig skriker hun litt før hun trusler videre. Var ikke sånn før i dag eller i går. Og hun har ikke gjort noe spessielt i dag heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er jo vanskelig og se. men hun hopper og spretter rundt her og leker og alt det der og plutselig skriker hun litt før hun trusler videre. Var ikke sånn før i dag eller i går. Og hun har ikke gjort noe spessielt i dag heller.

Da ville jeg bare senket skuldrene og sett det an. Dersom hun fortsetter med dette flere dager fremover, så er turen til vet en god ting. Hvis det bare er i dag, så har hun nok bare dunket borti noe i farten :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau får vel bare se det ann litt. men blir jo litt beskymra og. Tviler på at vetrinæren kommer til å si noe annet lurt så.

EDIT Siste lufteturen så flippa hun helt ut. løp som en ferrari bortover veien, hoppa og styra på så har ikke mye tro på at hun er noe skada iallefall. kanskje en liten strekk eller forstuelse eller noe:S Får vel ta det litt med ro i noen dager. Hun halter som sagt ikke i det hele tatt. Men blir det antydning til noe skummelt så tar jeg med henne til vetrinæren. Men ser lyst ut iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulla og hadde vondt i skulderen, vi røngtet hun og dyrlegen undersøkte hun på alle mulige måter, og kom frem til en bettenelse i skulderen. Noen dråper om dagen og litt ro i noen uken ble da medisenen. Så det kan jo være din trenger medisinering for dette, så jeg ville tatt en tur til vet. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fall til ro med at det er voksesmerter hvertfall for det finnes ikke. Det er kun et begrep som omfatter en hel rekke andre tilstander som oftest oppstår i den tiden hunden vokser. Voksesmerter blir ofte brukt i mangel på et bedre og enklere forklaring hos en del veterinærer.

Det ligger derfor ofte noe helt annet bak det. Veldig ofte er det Enostose/panosteitt som er en betenneslestilstand i rørknoklene. Eller evt. Løs processus coronoideus (skrev jeg det riktig tro,hehe) Som da krever behandling.

Nå er halthet en av de vanligste symptomene på dette så hvis valpen din ikke halter eller virker stiv så tror jeg ikke det har noe med dette å gjøre.

Men greit å ha det i bakhodet å ta en tur til veterinær om det ikke skulle gi seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun verken halter eller noe. hun løper og hopper og styrer på. Men er om jeg "løfter" henne opp hun piper til litt. Men skal følge med litt og gir det seg ikke til søndagskvelden så kontakter jeg vetrinær på mandag. For hun klynker ikke eller piper ellers så. Men noe må det være- Piper vel ikke uen grunn?:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Har vært borti at enkelte hunder piper for å få "medynk" og ekstra kos. Da gjerne fordi de tidligere har vært skadet og eieren har "dulla" litt ekstra med de.

Ellers så kan det jo være starten på OCD? OCD kommer i løpet av det første året (som regel, men ingen regel uten unntak).

"google"

Håper at det ikke er noe alvorlig med voffsen din :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde hun bare haltet..snakka med oppdretter og hun sa så lenge hun ikke halter eller viser annen form for plager ville hun ikke brydd seg stort pga dem vokser veldig fort disse småtassene og det kan medføre litt smerter her og der. Men skal uansett ringe vetrinær på tirsdag og høre hva dem sier og mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til da, og hold oss oppdatert :wub:

Jeg syntes det virker som at det er noe der jeg da. Skulderen er jo også et utsatt sted for problemer ofte.

Så håper du finner ut av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...