Gå til innhold
Hundesonen.no

Løs rottweiler drepte kanin


Sissi

Recommended Posts

Så lurer jeg på; Hva om det var deres beste venn som ble revet i filler forran annsiktene deres?

Hadde dere ikke blitt knust? Og ønsket litt mer omtanke enn "shit happens"?

Kanskej jeg misforsto deg, men man kan da ikke be hunden bli avlivet bare for å vise sin medfølelse for jentene som så den drepe kaninen sin, når det ikke er hund, men eier sin feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar
I høst ble kaninen til en av mine beste venner drept av hund. Den snille terrieren til naboen kom seg ut av lenka si, og rev kaninen i to, rett forran vennen min sine øyne.

Hun ringte meg på vei fra dyrlegen, og det tok en halvtime før hun mellom hikstene klarte og fortelle at hennes elskede kanin var død. Hun er fortsatt deprimert over det, og livredd for at det samme skal skje igjen. Til tross for at nabohunden nå er avlivet (av helt andre grunner), har hun aldri turt å ta med sin nye kanin ut av huset.

Så lurer jeg på; Hva om det var deres beste venn som ble revet i filler forran annsiktene deres?

Hadde dere ikke blitt knust? Og ønsket litt mer omtanke enn "shit happens"?

Selvfølgelig føler jeg med jentene, og det håper jeg kom klart frem fra innlegget mitt også. :wub: Jeg har hatt kanin selv, og har også opplevd en hund (dachs) prøve å ta en kanin (som jeg passet). Det gikk bra, men selvsagt hadde det vært en forferdelig opplevelse å miste en kanin på den måten. :wub:

Til flyfilla:

Det jeg mente med at jeg tror det er forskjell på en kanin i armene og en kanin hoppende i bånd på bakken, er at en kanin på bakken er lettere å få øye på for en løs hund. Jeg vet ikke om mine hunder ville lagt merke til en kanin i armene på noen engang - ergo tror jeg hunden må ha oppsøkt jentene (eller de må ha oppsøkt den). Alternativt må den ha fått ferten av kaninen, men det at den bare løp bort til jentene fordi den så de hadde noe i armene, er ikke godt nok argument for meg - det er for usannsynlig. Den må ha kjent det var en kanin de hadde i armene før den angrep, det holder ikke at den har SETT NOE i armene på noen. Og i mitt hode er jaktinstinkt noe som utløses av en faktor (sult, syn, lukt, osv.), og dermed blir det også feil å si at det er helt okei at en hund løper bort til småjenter som bærer på noe, bare fordi det er en hund med jaktinstinkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lurer jeg på; Hva om det var deres beste venn som ble revet i filler forran annsiktene deres?

Hadde dere ikke blitt knust? Og ønsket litt mer omtanke enn "shit happens"?

Gååd... :wub: Alle er da enige i at dette er en trist hendelse? Men som jeg har sagt tidligere i tråden, man kan fint ha sympati for denne jenta uten å legge seg paddeflat av den grunn. Hva mener du er en hensiktsmessig reaksjon da? Avlivning av hund og svarte kaninsørgebånd på alle?

Det jeg mente med at jeg tror det er forskjell på en kanin i armene og en kanin hoppende i bånd på bakken, er at en kanin på bakken er lettere å få øye på for en løs hund. Jeg vet ikke om mine hunder ville lagt merke til en kanin i armene på noen engang - ergo tror jeg hunden må ha oppsøkt jentene (eller de må ha oppsøkt den). Alternativt må den ha fått ferten av kaninen, men det at den bare løp bort til jentene fordi den så de hadde noe i armene, er ikke godt nok argument for meg - det er for usannsynlig. Den må ha kjent det var en kanin de hadde i armene før den angrep, det holder ikke at den har SETT NOE i armene på noen. Og i mitt hode er jaktinstinkt noe som utløses av en faktor (sult, syn, lukt, osv.), og dermed blir det også feil å si at det er helt okei at en hund løper bort til småjenter som bærer på noe, bare fordi det er en hund med jaktinstinkt.

Det kan da være så enkelt som at en glad hund går bort til to jentunger for å hilse for så å oppdage kaninen? Eller at jentene så hunden på avstand, ble redde for kaninene og begynte å hyle/løpe/løfte opp kaniner/stresse/all of the above? Kanskje kaninen gikk hoppende rundt på bakken da hunden oppdaget den, og jenta plukket den opp?

Det er som regel mange forutsetninger som ligger til rette for at et slikt uhell skal skje. Med så lite informasjon som vi får fra artikkelen blir det litt meningsløst å spekulere for mye i akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...