Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mange har stor hund???

Tyra

Hvilken hund har du???  

8 stemmer

1. 1.

• Leonberger
      0
    • St.Bernhard
      3
    • Nuffe
      1
    • Berner Sennen
      1
    • Grand Danois
      1
    • Irsk Ulvehund
      2

Recommended Posts

Skrevet

Jeg lurer litt på hvem som har en stor hund her inne... Jeg har ikke set så mye av disse 4 store rasene her inne... Eller så er det bare jeg som ikke følger helt med...

Skrevet
Ja sant det' date=' den er vel litt større... :wink:[/quote']

I rasestandarden er Grand Danois en eller to cm høyere. Men ulvehunden har blitt avlet så den er større i størrelsen, men ikke i standarden :)

Skrevet

Ja jeg trodde det var sånn, for i gamle bøker er grandisen større men i nyere er IW størst :)

Store begge to syns jeg... Den grandisen her er iallefall gedigen, men kjempe nydelig. Det er broren til min samboer og kona som eier den og når den har vært her tar den hele stua :D

Skrevet

Ja det er sikert flere som er store... Men jeg kan jo ikke alle rasene heler... Å no tok jeg de 4 store rasene jeg liker best da...

Skrevet

leonberger er jo nydelige da... hadde en st bernhard når jeg var mindre, men den fikk hofte problemer og ble aggresiv av det så hun ble ikke mer enn 4 år desverre :)

Skrevet
leonberger er jo nydelige da... hadde en st bernhard når jeg var mindre' date=' men den fikk hofte problemer og ble aggresiv av det så hun ble ikke mer enn 4 år desverre :)[/quote']

Så trist... Vi hadde ei st.bernhardstispe før vi å som bare bli 4år...

Skrevet

jeg har samojed men den går vell under mellomstor hvis jeg tar rett.

men hvis du tar alle hundene våres og setter dem oppo hverandre så får vi en svær hund. :)

Skrevet
Hvorfor ikke..?

Fordi ting har forandret seg litt på 3,5 år.

Og fordi det antagelig blir litt lite plass til han når vi flytter.

Men jeg veit ikke...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...