Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva syns dere?


Baby

Hvordan syns du Oscar er?  

31 stemmer

  1. 1.

    • Tynn
      6
    • Helt passe nå!
      23
    • Litt tjukk, kunne tatt av seg litt kanskje..
      2
    • FEIT!!!
      0


Recommended Posts

Ja, jeg kjenner jo dem, men ser dem ikke da. :wink:

Blir liksom litt usikker for han er jo altfor tung og stor i forhold til rasestandarden også.. hehe.

Rasestandarden sier 5,5 - 8,2 kg. Oscar er 10,6, men så har han kraftig beinstamme og er 10-15 cm høyere og lengre enn min venninnes Cavalier som er "normal".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å se en liten hund med akkurat passe tykkelse :) ..Synes altfor mange Cavalierer er litt småfeite.Det gjelder stort sett de fleste matglade raser av liten størrelse..

Jeg synes det er bedre at en hund er litt i det tynneste laget enn at den er for rund så lenge den får i seg det den skal av næring.

En hund i vekst er ekstremt sårbar for sykdommer som følge av overvekt og jeg blir alltid provosert av folk som tror at hundene deres har det godt fordi de får så godt med mat.En lykkelig hund er en slank og veltrent hund!

Overvekt er faktisk den største helsetrusselen for norske kjæledyr.. :D

Mvh Annette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På dette bildet ser en nesten ribbe beina hans syns jeg.

Det er ikke noe personlig ment altså! :wink: Men jeg syns han så ørlite grann tynn ut. Ikke masse

Men han spiser på bildet kan ikke det ha noe med saken å gjøre? jeg ser på lucas når han spiser å da ser han tynnere ut :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å se en liten hund med akkurat passe tykkelse :) ..Synes altfor mange Cavalierer er litt småfeite.Det gjelder stort sett de fleste matglade raser av liten størrelse..

Jeg synes det er bedre at en hund er litt i det tynneste laget enn at den er for rund så lenge den får i seg det den skal av næring.

En hund i vekst er ekstremt sårbar for sykdommer som følge av overvekt og jeg blir alltid provosert av folk som tror at hundene deres har det godt fordi de får så godt med mat.En lykkelig hund er en slank og veltrent hund!

Overvekt er faktisk den største helsetrusselen for norske kjæledyr.. :D

Mvh Annette

Nå snakker ikke jeg om Sico det jeg skriver nå:

Det er stor forskjell på SLANK og sunn hund og på en TYNN hund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå snakker ikke jeg om Sico det jeg skriver nå:

Det er stor forskjell på SLANK og sunn hund og på en TYNN hund!

Veldig enig :D

Men jeg mener at de mange hunder har godt av å miste litt..

Men nå er jo jeg av den "onde" typen som ikke gir bikkja mer mat enn at den fortsatt har lyst på mer når skåla er tom...

Ikke har jeg betenkeligheter med å faste den en dag heller.

Jeg synes det er trist at hundene har fått våre livstilsykdommer,vi mennesker gjør i det minste et slags bevisst valg:vi VET det er skadelig med mye feit mat men velger ofte å gi f... de stakkars hundene er jo bare prisgitt eierens fornuft. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha tykk hund er fælt for hundens del.

Men det er også å ha en tynn hund. Det er viktig å finne balansen mellom det.

Og det kjenner men best på sin egen hund. Jeg vet hvor masse Pito kan få. Men jeg har aldri hatt noe problemer med henne. Det skal masse til før hun legger på seg. Så jeg er heldig der.

Jeg tror hun forbrenner fort det aller meste hun spiser. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå snakker ikke jeg om Sico det jeg skriver nå:

Det er stor forskjell på SLANK og sunn hund og på en TYNN hund!

Oscar mener du vel... :D

Men jeg kan prøve å ta noen fler bilder etterpå når jeg har fått ladet batterier. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha tykk hund er fælt for hundens del.

Men det er også å ha en tynn hund. Det er viktig å finne balansen mellom det.

Og det kjenner men best på sin egen hund. Jeg vet hvor masse Pito kan få. Men jeg har aldri hatt noe problemer med henne. Det skal masse til før hun legger på seg. Så jeg er heldig der.

Jeg tror hun forbrenner fort det aller meste hun spiser. :)

Ja, jeg vet jo det veldig godt jeg også. Zico var jo hele tiden veldig tynn. Mot slutten begynte han derimot å legge på seg og bli "fin" i kroppen!

Lady, mammas tispe er derimot FEIT, derfor har jeg kjøpt slankemat til henne nå. :wink: Dessuten tar jeg med meg henne på de fleste turene jeg er på og hver gang vi trener så hun får trent litt også. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...