Gå til innhold
Hundesonen.no

Forsvunnet Shetland Sheepdog

Silje

Recommended Posts

Skrevet

Legger inn en "hund mistet" her også, fikk denne på mail for litt siden og kanskje noen av dere kan bli med å hjelpe?

Lokal etterlysning - vår "Paris" Shelridge Starmaker - skygget sobel - gikk på skareføret ut av vår hage i dag ved 13-tiden. Vi bor på Blåkollen på Fjellhamar og har motorvei rett i nærheten, men han skal ha vært sett på en mindre trafikkert vei opp mot Sentralsykehuset en tid senere. Men nå er det ingen som har sett ham ... Vi og mange med oss er ute på søk i hele området - politiet er varslet og også drosjene... Dersom noen på denne listen skulle være ute i vårt område eller kjenne noen som bor på Fjellhamar - Strømmen ville det være fint om dere holdt utkikk - og varslet oss dersom dere skulle se ham. Han har ikke halsbånd med er Chip Merket !

Ring Tlf 67 90 24 39

Skrevet
Skal underette samboer. De kjører rundt på fjellhamar området ;)

Så flott!

Håper hunden kommer til rette snart! Grusomt å miste hunder på denne måten...

Skrevet

Jeg mistet min sheltie på Fjellhamar en gang, og han kom helskinnet til rette igjen. Bare sånn til eventuell oppmuntring ;) Håper de finner den igjen, husker selv hvor j**** det var... :P

EDIT: er hunden mistet lagt fra Hovelsrudveien, hvis dere vet hvor det er? Søstern min bor der, og kan jo eventuelt be de være på vakt.

Skrevet

Han ble mistet fra Blåkollveien, uten at det egentlig sier meg noe mer altså... jeg er særdeles lite kjent der borte :P

Men flott om din søster kan holde øyne og ører åpne ;)

Skrevet

Til info: Blåkollveien ligger som det står rett ved motorveien, like ved Statoilstasjonen, og kun en kort gå-tur fra sentralsykehuset (A-hus)

Mulig det blir en fjellhamar-tur på oss i natt.

(Paris tilhører da Yodelmannen sine foreldre)

Skrevet

Skal be mamma holde utkikk når hun går tur rundt skihytta (som jo er samme plassen omtrent). Håper dere finner hunden i god behold!

Skrevet

Uff... Håper Paris kommer fort til rette igjen! Jeg blir like ille til sinns hver gang jeg leser "Hund forsvunnet"-tråder :lol:

Skrevet
Skal be mamma holde utkikk når hun går tur rundt skihytta (som jo er samme plassen omtrent). Håper dere finner hunden i god behold!

Ja- skihytta er et sted mange har lett allerede- Så det er et sted de tror han kan ha dratt.

Han er enda ikke funnet...

Skrevet

Uff, stakkar liten :lol: Det er så vondt å høre om hunder som er forsvunnet. Håper han kommer tilrette snart, i god behold.

Skrevet

Godt å høre at han er kommet til rette igjen! :whistle: Det må ha vært et par slitsomme døgn for eier...

Skrevet
Det må ha vært et par slitsomme døgn for eier...

Ja, det vil jeg og tro!

Flott hun kom tilbake i god behold! :whistle:

Skrevet

Det synes jeg må være noe av det verste som kan skje en - forsvunnet hund som ikke kommer til rette.. (husker Toya som var her, som lette og lette etter sin basenji-beagle blanding.. den kom vel aldri til rette). Så deilig at lille pelsdott er tilbake!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...