Gå til innhold
Hundesonen.no

Herregud, gravid!


Mari

Recommended Posts

På den seriøse siden da: Om man har noen planer i livet, skal man da avlyse dem fordi man blir gravid?

I de fleste tilfeller vil jeg si ja, hvis man ikke kan klare å kombinere begge deler. De aller fleste vet hvordan man blir gravid og man får da ta ansvar for det man gjør. Det finnes selvsagt unntak som til og med jeg kan forstå, men ikke når innsatsen man gjør for å unngå det er "å ikke ha sex på de mest fruktbare dagene" og grunnen til at det ikke passer å få barn er at man har bestilt valp liksom. Det er idioti i mine øyne om det i det hele tatt hadde vært en problemstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den seriøse siden da: Om man har noen planer i livet, skal man da avlyse dem fordi man blir gravid?

Det spørs litt hva det er snakk om. Hadde jeg blitt gravid nå, og måtte velge mellom barn og studier de neste årene, så hadde jeg uten tvil valgt studiene... Men så synes at det kommer an på litt andre ting også da. Jeg har ikke en gang kjæreste, så problemstillingen er ikke særlig aktuell. Men jeg ville ikke fått barn med noen jeg hadde vært sammen med i kun et par mnd heller. Dessuten synes jeg at jeg er altfor ung til å bli mor. Om 10 år kunne det hende at jeg hadde svart annerledes, men da er jeg sannsynligvis på et litt annet stadium i livet også.

Og hvis man faktisk vurderer valp som viktigere enn barn, så er man kanskje ikke klar til å få barn heller ;) (Og burde vært flinkere med prevensjonen...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste overskriften på tråden, og tenkte.. "hmmm, sikkert en spøk, men..." Så leste jeg hvem so hadde skrevet den, og tenkte "haha, yeah right, aprilsnarr ja :P"

Hadde nok definitivt mer gått på alternativet ditt :P

x2 ! ;)

Men fjerning av puddigen eller ikke er ett jo ett veldig vanskelig tema... Og det er jo veldig stor forskjell fra person til person og tidspunktet osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte helt. Ja, jeg venter kanskje på valp. Hvisomattedersomatte og alt det der. Men jeg tør ikke si en dritt før jeg faktisk har en i henda. Det hviler en tordensky over meg nemlig og om jeg sier noe høyt så går alt rakt til h€lvete. Det er muligens teit, men jeg er blitt paranoid...

(Seriøst, den der autosensuren er bare teit)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dammit! Er jeg så uoriginal altså? Jeg skulle jo ha sjekket sånt først.. Det var da forbaska!

*klaske panne* Jeg visste jeg skulle gått for "Charlie har drept en løshund!" ;)

Fnis.. vet ikke om jeg hadde gått på den heller.. ikke Humle Charlie liksom.. og med deg som eier? Nei, den måtte du nok lenger ut på landet med (og da må du laaaaaangt ut på landet for jeg bor allerede langt på landet jeg!)

Men tusen takk for god latter! Satt og kniste henrykt på jobben idag (og det gjør seg dårlig i åpent landskap.. og analyser er liksom ikke det mest lattervekkende heller, så alle skjønte vel at nå satt ikke tonje og jobbet nei, nå satt hun og moret seg.. fy og fysj!)

edit: glemte jo det viktigste - spennende med valp da - gleder meg til du kan si noe om det i det hele tatt.. så satser vi på at tordenskyene holder seg unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste jeg skulle gått for "Charlie har drept en løshund!"

Ja, jøss.... Den hadde ihvertfall ikke holdt vann.

Spesielt etter at jeg så Charliebass med ett stk Asi-bøllefrø-klarsometegg ved siden av seg på rusletur. ;)

Har ikke sett på maken til uinteressert amstaff jeg, og Asi som nesten hadde frustrasjon dryppende ut av ørene.

Du er bra når det gjelder mye, Mari-mor... Men aprilsspøk ligger liksom ikke helt for deg.. Hehe!

Hilser fra bullegjengen her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøh, Charlie er en lydig tikkende bombe han serru. Asi skjønte ikke hvilken trussel som egentlig hvilte over ham. :D

Dessuten har han klappet kjeften sin over både en og annen flue på sommerstid, så han er fint i stand til å derpe, Tonje. Ikke undervurder ham nå. Han kamuflerer seg fint i humlekostyme og gjør seg til venns med de først. Som den manipulerende og illojale snørrungen han er. :lol:

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dammit! Er jeg så uoriginal altså? Jeg skulle jo ha sjekket sånt først.. Det var da forbaska!

*klaske panne* Jeg visste jeg skulle gått for "Charlie har drept en løshund!" :lol:

Alternativet ditt kunne jeg kanskje gått på faktisk, selv om jeg ikke helt ser for meg at Humledyret kunne gjort noe sånt :D

Glemte helt. Ja, jeg venter kanskje på valp. Hvisomattedersomatte og alt det der. Men jeg tør ikke si en dritt før jeg faktisk har en i henda. Det hviler en tordensky over meg nemlig og om jeg sier noe høyt så går alt rakt til h€lvete. Det er muligens teit, men jeg er blitt paranoid...

(Seriøst, den der autosensuren er bare teit)

Spennende! :P Og nei, jeg er jo ikke nysgjerrig i det hele tatt nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ja, jo... Jeg får sikkert låne en turkamerat, men til konkurranser kreves det jo litt trening, og det hadde jo vært gøy med noen kurs innimellom. Det føles ikke som at jeg kan styre sånt selv når det ikke er min egen hund, men det kan jo hende det finnes en perfekt liten treningskamerat der ute.
    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...