Gå til innhold
Hundesonen.no

Herregud, gravid!

Mari

Recommended Posts

Skrevet
På den seriøse siden da: Om man har noen planer i livet, skal man da avlyse dem fordi man blir gravid?

I de fleste tilfeller vil jeg si ja, hvis man ikke kan klare å kombinere begge deler. De aller fleste vet hvordan man blir gravid og man får da ta ansvar for det man gjør. Det finnes selvsagt unntak som til og med jeg kan forstå, men ikke når innsatsen man gjør for å unngå det er "å ikke ha sex på de mest fruktbare dagene" og grunnen til at det ikke passer å få barn er at man har bestilt valp liksom. Det er idioti i mine øyne om det i det hele tatt hadde vært en problemstilling.

Skrevet
På den seriøse siden da: Om man har noen planer i livet, skal man da avlyse dem fordi man blir gravid?

Det spørs litt hva det er snakk om. Hadde jeg blitt gravid nå, og måtte velge mellom barn og studier de neste årene, så hadde jeg uten tvil valgt studiene... Men så synes at det kommer an på litt andre ting også da. Jeg har ikke en gang kjæreste, så problemstillingen er ikke særlig aktuell. Men jeg ville ikke fått barn med noen jeg hadde vært sammen med i kun et par mnd heller. Dessuten synes jeg at jeg er altfor ung til å bli mor. Om 10 år kunne det hende at jeg hadde svart annerledes, men da er jeg sannsynligvis på et litt annet stadium i livet også.

Og hvis man faktisk vurderer valp som viktigere enn barn, så er man kanskje ikke klar til å få barn heller ;) (Og burde vært flinkere med prevensjonen...)

Skrevet
Og hvis man faktisk vurderer valp som viktigere enn barn, så er man kanskje ikke klar til å få barn heller ;)

Da blir nok jeg aldrid klar for å få barn :P

Skrevet
Noen som stoler blindt på det?

Helt OT, men ja. Lady-comp er et prevensjonsmiddel som er 99.3% sikkert. Det er sikkert nok for meg. ;)

Skrevet
Jeg leste overskriften på tråden, og tenkte.. "hmmm, sikkert en spøk, men..." Så leste jeg hvem so hadde skrevet den, og tenkte "haha, yeah right, aprilsnarr ja :P"

Hadde nok definitivt mer gått på alternativet ditt :P

x2 ! ;)

Men fjerning av puddigen eller ikke er ett jo ett veldig vanskelig tema... Og det er jo veldig stor forskjell fra person til person og tidspunktet osv.

Skrevet

Glemte helt. Ja, jeg venter kanskje på valp. Hvisomattedersomatte og alt det der. Men jeg tør ikke si en dritt før jeg faktisk har en i henda. Det hviler en tordensky over meg nemlig og om jeg sier noe høyt så går alt rakt til h€lvete. Det er muligens teit, men jeg er blitt paranoid...

(Seriøst, den der autosensuren er bare teit)

Skrevet
Dammit! Er jeg så uoriginal altså? Jeg skulle jo ha sjekket sånt først.. Det var da forbaska!

*klaske panne* Jeg visste jeg skulle gått for "Charlie har drept en løshund!" ;)

Fnis.. vet ikke om jeg hadde gått på den heller.. ikke Humle Charlie liksom.. og med deg som eier? Nei, den måtte du nok lenger ut på landet med (og da må du laaaaaangt ut på landet for jeg bor allerede langt på landet jeg!)

Men tusen takk for god latter! Satt og kniste henrykt på jobben idag (og det gjør seg dårlig i åpent landskap.. og analyser er liksom ikke det mest lattervekkende heller, så alle skjønte vel at nå satt ikke tonje og jobbet nei, nå satt hun og moret seg.. fy og fysj!)

edit: glemte jo det viktigste - spennende med valp da - gleder meg til du kan si noe om det i det hele tatt.. så satser vi på at tordenskyene holder seg unna!

Skrevet
Jeg visste jeg skulle gått for "Charlie har drept en løshund!"

Ja, jøss.... Den hadde ihvertfall ikke holdt vann.

Spesielt etter at jeg så Charliebass med ett stk Asi-bøllefrø-klarsometegg ved siden av seg på rusletur. ;)

Har ikke sett på maken til uinteressert amstaff jeg, og Asi som nesten hadde frustrasjon dryppende ut av ørene.

Du er bra når det gjelder mye, Mari-mor... Men aprilsspøk ligger liksom ikke helt for deg.. Hehe!

Hilser fra bullegjengen her!

Skrevet
Jeg har nettopp pissa på en pinne og det var en for mye strek!

Næmmæn så koselig! Da får jo du og Buffy valper likt! Naaaaw! *glede seg*

;)

Skrevet
om jeg sier noe høyt så går alt rakt til h€lvete. Det er muligens teit, men jeg er blitt paranoid...

Du er ikke teit. Velkommen i klubben... :rolleyes:

Skrevet

Pøh, Charlie er en lydig tikkende bombe han serru. Asi skjønte ikke hvilken trussel som egentlig hvilte over ham. :D

Dessuten har han klappet kjeften sin over både en og annen flue på sommerstid, så han er fint i stand til å derpe, Tonje. Ikke undervurder ham nå. Han kamuflerer seg fint i humlekostyme og gjør seg til venns med de først. Som den manipulerende og illojale snørrungen han er. :lol:

:P

Skrevet
Dammit! Er jeg så uoriginal altså? Jeg skulle jo ha sjekket sånt først.. Det var da forbaska!

*klaske panne* Jeg visste jeg skulle gått for "Charlie har drept en løshund!" :lol:

Alternativet ditt kunne jeg kanskje gått på faktisk, selv om jeg ikke helt ser for meg at Humledyret kunne gjort noe sånt :D

Glemte helt. Ja, jeg venter kanskje på valp. Hvisomattedersomatte og alt det der. Men jeg tør ikke si en dritt før jeg faktisk har en i henda. Det hviler en tordensky over meg nemlig og om jeg sier noe høyt så går alt rakt til h€lvete. Det er muligens teit, men jeg er blitt paranoid...

(Seriøst, den der autosensuren er bare teit)

Spennende! :P Og nei, jeg er jo ikke nysgjerrig i det hele tatt nå...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...