Gå til innhold
Hundesonen.no

Din Hest:)


armagnac

Recommended Posts

Jippi! :)

Jeg vil jo også skryte litt :rolleyes:

Her kommer litt om min vakre yndling, Florida Dream.

Florida ble født natt til 30. Juli 2008. Dette var den dagen jeg dro til kreta, så jeg fikk dessverre ikke møtt henne før hun var 4 uker gammel. Sånn så hun ut da:

florida1.jpg

Jeg falt pladask for henne med det samme, og siden den dagen har jeg ikke greid å holde meg borte fra henne. Jeg har vært på diverse rideturer med moren hennes, mest for å se Florida trave lykkelig ved siden av oss :D Til bursdagen min i september fikk jeg en føllgrime og matchene leietau. Jeg fikk "leie henne inn" (om det er det det heter) men rumpetau og den flotte grima, og jeg har hjulpet eier mye med å venne henne til å bli stelt. Nå elsker hun å bli striglet, og er utrolig flink når vi løfter hovene hennes.

Jeg har dessverre veldig få bilder av henne, siden PC'en min kolapsa, men her er iallefall et, tatt i november:

post-807-1238699446_thumb.jpg

Vakker, ikke sant? :)

Det kommer maange flere bilder, så snart jeg har mulighet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, ja. :whistle: Men det er den samme. Gleder meg så fælt, hvert fafl nå som jeg hart levert Bruno. Savner han virkelig! Har hatt han på helfôr siden 5 august. Men han trivdes ikke så godt, har hatt annet boforhold i sju år, så han begynte å bite og sparke etter folk. Nå har han det hvert fall fint hos de to hestevennene sine og den ekte eieren sin. Var så fint å se han ble så glad når han kom hjem. Og de to andre hestene ble glade da han kom!

Bilde av Bruno:

2z4d7pl.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rir en fullblodsaraber som heter Zabina Blue. Hun er avblekbar skimmel og er 7-8 år gammel. Hun sto 1 år pg. av en skade hun fikk etter ett spark med brodder. Nå er hun under opptrening. Jeg begynte å ri henne i desember 08. Jeg har hatt henne på søndagene, men nå skal jeg ha henne 3 ganger i uken :)

Her longerte jeg Zab. Bildet er noen uker gammelt.

Dette bildet er gammel, men jeg synes det er så fint at jeg måtte legge det ut.

Som sagt er Zabina avblekbar, så man ser jo at hun har blitt mye lysere :) Her var hun føll :)

Fotografen er eieren, Brit Anita :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen nye vårbilder av lille Kongla mi :P og ja vi har fortsatt snø på toten :) deprimerende ;)

Kita og kongla nusser :ahappy:

KitasusserKongla6april09.jpg

Ikke ofte du ser hingsten i han, men han er nå pen når han viser seg litt ;)

Kongladenstoltehingsten6april09.jpg

Synes Kita var veldig spennende, lukta på ho og vrenga leppa :D

KonglaeryppmotKita6april09.jpg

Vanskelig å ta bilde når motivet bare kommer etter :D

Konglailuftegrden6april09-1.jpg

Lille Kongla duli står og titter

Konglaposserer6april09.jpg

Kongla speider utover totenvika ;)

Konglatitter6april09.jpg

Kongla ute i luftegården

Konglavilinn6april09-1.jpg

Lille nydlingen min :P

NydeligeKonglami6april09.jpg

det var det for i dag:) så får dere kose dere med disse bildene før de kommer fler etterhvert;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe du tenker kanskje på at han ikke noen gang vil bli brukt i avl vil jeg tro :yawn: og at det er unødvendig å ha han som hingst... men skal leie meg ei hoppe og bedekke med han neste sommer regner jeg med :x

så er han VANVITTIG snill, 6 unger inne i boksen på en gang som steller og duller med han :x hadde ikke giddi og hatt han som hingst hvis han var grisete og bråkete. men kan bare leia han med hånda over neseryggen og gå under kjettinga mens det står hopper der.

så ser det ikke som noe problem å ha han som hingst da han ikke girer seg opp i tide og utide :)

bare tvers igjennom god ;)

hingster er reale bare de blir behandlet med gjensidig respekt, så har de en veldig bra utstråling :P

og som Synnøve sa, han er født sånn :P helt gullkomentar :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin Zabina er! Kan virkelig en hest som er brun bli hvit? Trodde avblekbare skimler var mørke når de var små, svarte altså...

Hvis du ser på billedet af den som føl, så kan du se at det er en brunskimmel ud fra dens ben, benene er melerede dvs. brune med hvide hår ind imellem. En del føl skifter farge før de får deres voksenfarge, og det gælder ikke kun skimler, men er ikke lige så tydeligt som på skimler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Han ble vel født sånn... :rolleyes:

Det er jo ikke så mange hingster, ikke her oppe iallefall. De fleste blir jo vallaker ;)

hehe du tenker kanskje på at han ikke noen gang vil bli brukt i avl vil jeg tro :P og at det er unødvendig å ha han som hingst... men skal leie meg ei hoppe og bedekke med han neste sommer regner jeg med :P

så er han VANVITTIG snill, 6 unger inne i boksen på en gang som steller og duller med han ;) hadde ikke giddi og hatt han som hingst hvis han var grisete og bråkete. men kan bare leia han med hånda over neseryggen og gå under kjettinga mens det står hopper der.

så ser det ikke som noe problem å ha han som hingst da han ikke girer seg opp i tide og utide :P

bare tvers igjennom god :P

hingster er reale bare de blir behandlet med gjensidig respekt, så har de en veldig bra utstråling :P

og som Synnøve sa, han er født sånn :P helt gullkomentar ;)

Ok, jeg lurte bare på om han skulle bli brukt i avl :P

Hvis du ser på billedet af den som føl, så kan du se at det er en brunskimmel ud fra dens ben, benene er melerede dvs. brune med hvide hår ind imellem. En del føl skifter farge før de får deres voksenfarge, og det gælder ikke kun skimler, men er ikke lige så tydeligt som på skimler.

Jaha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nåmin :yawn: Søt fjording a gitt!

Nyhet på denne fronten..

Chanti er solgt! :icon_redface:

Her er noen av de siste bildene jeg fikk tatt av henne før hun dro:

n596860531_6704969_1103323.jpg

n596860531_6704970_176675.jpg

Sliter med at hun er så "het" så sprang med henne går stort sett ut på å holde henne her nede på jorda :blink: For hvis hun først tar av er det gjort...

n596860531_6705006_5133564.jpg

n596860531_6705007_5759719.jpg

n596860531_6705008_8234427.jpg

Huff... trist at tuppa er borte gitt :blink: Hun er så mye som 11 timer unna (i Nord-Tronderlag)! Så får nok ikke sett henne igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal se om jeg får tatt noen av han ute i sola en dag:) har gått opp et lys for han denna uka, at han faktisk er hingst :icon_redface: kanskje på tide, så nå skriker han og smeller i boksvegga:S

men skal se hva jeg får til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...