Gå til innhold
Hundesonen.no

Halting - ekte eller falsk?


Bambi

Recommended Posts

Sofus og jeg var ute og gikk tur isted og alt var fint. Vi kommer inn og han legger seg i kørga si og begynner å pipe, som normalt ved slikt sier jeg ti stille og han gir seg. Men ikke denne gangen han piper og piper... jeg ignonerer og tilslutt kaller jeg ham til meg hvor jeg ser han halter på ett frontbein. Jeg går og henter gobit og ber han komme og ta den og han halter ikke, piper ikke og bare blir glad, for så gå og legge seg i kørga si igjen.

Da starter pipingen igjen, jeg kaller ham til meg opp i sofaen, men han går utafor kørga si og dekker istedetfor hvor han halter underveis. Mens jeg prater til han så blir han type mor har vært borte i mange timer og kommet hjem lykkelig, mens han halter bort til meg. Da tar jeg og "klemmer, vrir og vrenger" på beina hans og kjenner over hele han, søker sår og osv, men intet og nada respons på det. også starter pipingen igjen etter dette og han halter igjen. han ligger i sofaen nå og piper og jeg fatter ikke hvorfor... :)

Hvis det ikke er bedre imorgen blir det jo vetrinær, men altså jeg fatter ikke hva det er. for som sagt skal han ha godbit er alt bra igjen...

hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, hørtes litt mistenkelig falskt ut.. men man vet jo aldri! Jeg ville nok gjort det samme som deg, sett det an til i morgen, så akutt kan det ikke være liksom. Ellers kan det jo være greit å bare la han være litt rolig fram til da, men det regner jeg egentlig med. siden kl er 12 og du har vel ikke tenkt deg ut på noe tur før i morgen!

Lykke til uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, hørtes litt mistenkelig falskt ut.. men man vet jo aldri! Jeg ville nok gjort det samme som deg, sett det an til i morgen, så akutt kan det ikke være liksom. Ellers kan det jo være greit å bare la han være litt rolig fram til da, men det regner jeg egentlig med. siden kl er 12 og du har vel ikke tenkt deg ut på noe tur før i morgen!

Lykke til uansett!

Nei det var kveldsturen den isted altså :) 

Skal jo sies at han ikke akkurat er en slik som faker sånt. Har aldri skjedd tidligere uansett type hendelse. Jo takk :) Nei han piper ikke som om det er verdens undergang, han bare piper plagsomt er vel beste ordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det är väl inget konstigt i att hunden slutar halta om man visar den en godbit. Herregud, jag är van vid border collies som bara haltar om ingen ser dem. Det är inte fejk för det, ta hältan på allvar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det är väl inget konstigt i att hunden slutar halta om man visar den en godbit. Herregud, jag är van vid border collies som bara haltar om ingen ser dem. Det är inte fejk för det, ta hältan på allvar!

Jeg tar det jo på alvor, men jeg gidder ikke finne taxi og dyrlege midt på natta når det kan vente til morran og da synes jeg det er greit å spørre her å. Men det var falsk utrolig nok. Tok han ut på tisseturen idag og hvergang han måtte noe han ikke likte begynte han å halte...  :rolleyes: og straks han slapp det så var det fullt firsprang og null halting. Jeg følger med utover dagen, men er det slik oppførsel er det nok falskt gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar det jo på alvor, men jeg gidder ikke finne taxi og dyrlege midt på natta når det kan vente til morran og da synes jeg det er greit å spørre her å. Men det var falsk utrolig nok. Tok han ut på tisseturen idag og hvergang han måtte noe han ikke likte begynte han å halte...  :rolleyes: og straks han slapp det så var det fullt firsprang og null halting. Jeg følger med utover dagen, men er det slik oppførsel er det nok falskt gitt.

Hvordan kan det være falskt? Er det ikke heller slik at når hunden får gjøre noe morsomt eller får en godbit så glemmer den at den har det vondt?

Hunden klarer vel ikke å tenke slik at den lurer deg med å halte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan det være falskt? Er det ikke heller slik at når hunden får gjøre noe morsomt eller får en godbit så glemmer den at den har det vondt?

Hunden klarer vel ikke å tenke slik at den lurer deg med å halte?

Joda det klarer dem fint. Det er blitt erfart mange ganger tidligere. ang det med godbit så er min slik at om han faktisk har vondt ett sted så biter ingenting på han, altså jeg kan stå med den saftigste biffen foran han og han vil ikke ha den fordi det er vondt...Men han halter ikke lengre nå.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda det klarer dem fint. Det er blitt erfart mange ganger tidligere. ang det med godbit så er min slik at om han faktisk har vondt ett sted så biter ingenting på han, altså jeg kan stå med den saftigste biffen foran han og han vil ikke ha den fordi det er vondt...Men han halter ikke lengre nå.. 

Sånn er lille jenta mi også. Når hun har det vondt så spytter hun bare ut alt hun får av mat (uansett om det er dyreste og saftigste biffen man får tak i).

Men så bra at han er bra igjen nå da.. får håpe det ikke var noe da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er lille jenta mi også. Når hun har det vondt så spytter hun bare ut alt hun får av mat (uansett om det er dyreste og saftigste biffen man får tak i).

Men så bra at han er bra igjen nå da.. får håpe det ikke var noe da.

Jo takk. Jeg følger med de neste dagene og kommer det ikke opp noe igjen så får jeg bare gå ut ifra det.  :) 

Tremeningen hans er en slik faker :) Når det er noe han vil og det egentlig ikke er lov så faker han vondt og håper på at ingen blir sure :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk. Jeg følger med de neste dagene og kommer det ikke opp noe igjen så får jeg bare gå ut ifra det. :P

Tremeningen hans er en slik faker :) Når det er noe han vil og det egentlig ikke er lov så faker han vondt og håper på at ingen blir sure :)

og jeg eier tremenningen hans :P Og kan absolutt bekrefte faking på høyt plan :P Nå har jo denne bikkja mi Patella Lux grad 2 da og gjett om han bruker det for å få oppmerksomhet :) Har ikke tall på hvor mye penger jeg har brukt på vet siden diagnosen, for hver gang å få høre at det ikke er noe forandring i kneet.. :)

Når Kiro ikke får oppmerksomhet eller gjør noe han ikke får lov til som han vet han blir tatt for, da halter han.. Han slenger gjerne på et pip eller 2 når det passer han sånn også.. bare for liksom å understreke hvor forferdelig vondt han har :rolleyes:

Så faking er vi blitt gode på hjemme hos oss :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...