Gå til innhold
Hundesonen.no

Bjeffing


Margrete

Recommended Posts

altså, Z har en greie om at det er helt i orden å bruke ekstremt store bokstaver når han ikke får trene og jeg hjelper andre. Dette er jo ikke ett problem nå, men jeg vet med nokså stor sikkerhet at dette kan bli ett problem når Fia kommer. Jeg har vært kjempeflink og forsterket dette ved å gå til bilen og lukke døren <_< Noen som har tips til hvordan jeg kan bli kvitt det bråket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
altså, Z har en greie om at det er helt i orden å bruke ekstremt store bokstaver når han ikke får trene og jeg hjelper andre. Dette er jo ikke ett problem nå, men jeg vet med nokså stor sikkerhet at dette kan bli ett problem når Fia kommer. Jeg har vært kjempeflink og forsterket dette ved å gå til bilen og lukke døren <_< Noen som har tips til hvordan jeg kan bli kvitt det bråket?

Parker ett annet sted :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukke døra med en gang?

Jeg antar det er for sent å være passiv og ignorere ham, for å belønne når han blir rolig.

X'en hadde en periode hvor hun skulle bjeffe på andre hunder som nærmet seg HENNES bil, og jeg brukte spruteflaske med vann. En sprut rett i fjeset for å si at det der var for mye av det gode. Etter kort tid hjalp det kun å ha stående flaska utenfor buret, så kunne hunder nærme seg uten at hun sa noe.

Nå har vi derimot et problem med at hun bjeffer av glede når vi nærmer oss et morsomt sted, og da kjører jeg - altså får jeg ikke gjort noe. Det er slitsomt å ha en hund som bjeffer av entusiasme mens en skal betale parkeringsvakter og slikt. Så er spent på å se om du får noen svar jeg kan videreføre - vi trenger vel begge en taktikk som ikke forutsetter vår handling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukke døra med en gang?

Jeg antar det er for sent å være passiv og ignorere ham, for å belønne når han blir rolig.

X'en hadde en periode hvor hun skulle bjeffe på andre hunder som nærmet seg HENNES bil, og jeg brukte spruteflaske med vann. En sprut rett i fjeset for å si at det der var for mye av det gode. Etter kort tid hjalp det kun å ha stående flaska utenfor buret, så kunne hunder nærme seg uten at hun sa noe.

Nå har vi derimot et problem med at hun bjeffer av glede når vi nærmer oss et morsomt sted, og da kjører jeg - altså får jeg ikke gjort noe. Det er slitsomt å ha en hund som bjeffer av entusiasme mens en skal betale parkeringsvakter og slikt. Så er spent på å se om du får noen svar jeg kan videreføre - vi trenger vel begge en taktikk som ikke forutsetter vår handling?

Lukking av bakluka er bare for å skåne andre, for han fortsetter til tross for at den er lukket. Jeg har prøvd å legge teppe over, og jeg har prøvd å sette buret såpass lavt at han ikke ser noe. Greia er at han hører de andre trene og at jeg av og til sier noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukking av bakluka er bare for å skåne andre, for han fortsetter til tross for at den er lukket. Jeg har prøvd å legge teppe over, og jeg har prøvd å sette buret såpass lavt at han ikke ser noe. Greia er at han hører de andre trene og at jeg av og til sier noe.

Jeg har ikke noe godt råd å komme med, men det er jo mange som har det problemet...

Molly var sånn da jeg hadde Ebbe, hvis jeg tok han ut og trente og hun ble igjen i bilen så bråkte hun helt forferdelig. Av en eller annen grunn har det ikke kommet ett pip fra henne i bilen etter at Ebbe døde. Eller forresten, da Tjukken var hos meg var hun på samme viset. Men kan komme og gå med Supra fra bilen uten at det er ett pip fra Molly, hun er altid stille i bilen nå. Hvordan det har skjedd aner jeg ikke desverre :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til det ja.. Tulla er alt på en gang: hun bjeffer av glede når vi nærmer oss et kult sted (og det kan være bare hjemme), hun bjeffer når hunder nærmer seg buret hennes (dette får hun lov til til en viss grad, fordi det er enkelt for meg å hindre at det skjer), hun bjeffer hvis jeg snakker med noen utenfor bilen mens hun er i bilen (ferjebilletører fx) og hun bjeffer når hun ikke trenes på trening. Ja, hun bjeffer til og med noen ganger under trening, men da er det selvsagt rett ut og ferdig for i dag. Hun bjeffer eller hyler før hun får mat, når jeg kommer hjem, når hun vil ha noe, og generelt holder hun også vakt. Hva gjør jeg? Tja - hun får ikke ut av bilen før hun holder kjeft. Hun sitter i bilen med lukket dør. Hun får kjeft mens vi kjører hvis hun bjeffer, og hvis jeg snakker med noen får hun ikke kjeft. Noen ganger har hun fått ros for å være stille, men da har hun skjønt at det visst var på tide å bjeffe, så da har hun begynt med det. Generelt takler jeg dette fryktelig dårlig ser jeg.. :icon_cry: Jeg har gitt opp å få orden i alt sammen; hun har lyd i så utrolig mange situasjoner at det virker uoverkommelig. Jeg satser på å trene bort lyden på noen av de, som fx under trening. Så får hun bare bjeffe mens hun venter - akkurat dèt er jo mest flaut for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... men hvordan løse dette! Jeg vil ikke ha en hund som bjeffer i bilen når jeg trener andre eller trener valpen! Nesten så jeg vurderer bjeffehalsbånd på han. For han gir seg ikke med det. Beviset ligger i en rotfylt hjørnetann, en knukket hjørnetann og en annen trukket fortann. For han tar litt av kan man si. Jeg er også redd for at dette kan smitte over på valpen. Det skal jo bli artig med TO som bråker i bilen når jeg holder på med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...