Gå til innhold
Hundesonen.no

Vidunderet Wilma!


Wilma

Recommended Posts

Jo det er du! Har alltid vært fasinert av alt du kan om puddel! Er det noe jeg har lurt på, så har jeg enten spurt deg, eller fått svar av deg ;) Synes også hun er vakker ( :) ) og blir stolt når du (og Sølve) sier så :P Koselig og høre at du gleder deg til og følge tråden og se hvordan hun tuvikler seg, for jeg gleder meg og :whistle: Skal ta så mange bilder jeg klarer, og det kommer nok til og bli en stor Wilma-bilde-spam! :lol:

Er det forresten lenge til du skal ha valp ? :P

---

Takk for gode ord. :o Det er dessverre lenge (hvertfall 1,5 år) til det blir en ny puddel her i huset, men jeg har fryktelig lyst på en rød toy tispe. Pappaen til Wilma (Dakata Flame Thrower) har fått en del avkom etter seg og han er en vakker kar så jeg kommer til å følge med på avkommene hans. Hvem vet kanskje jeg finner meg en slektning av Wilma med tid og stunder. :o

Gleder meg til å se bilder av Wilma etterhvert som hun vokser til. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 123
  • Created
  • Siste svar
Gratulerer så mye med Wilma, Wilma! ;) Hun er nydelig, deilig farge på henne. Jeg visste faktisk ikke at de kom i den fargen jeg.

Takk :lol: Det er faktisk ikke så lenge siden den fargen ble godkjent! Det er heller ikke så mange røde i Norge, så det er jo litt kult at jeg blir en av de få! :P

Takk for gode ord. :o Det er dessverre lenge (hvertfall 1,5 år) til det blir en ny puddel her i huset, men jeg har fryktelig lyst på en rød toy tispe. Pappaen til Wilma (Dakata Flame Thrower) har fått en del avkom etter seg og han er en vakker kar så jeg kommer til å følge med på avkommene hans. Hvem vet kanskje jeg finner meg en slektning av Wilma med tid og stunder. :o

Gleder meg til å se bilder av Wilma etterhvert som hun vokser til. ;)

Sier det bare rett ut jeg .. ehem.. :whistle: Ikke helt sikkert, men mulig jeg skal ha et kull på Wilma en gang.. Men det er jo ikke noe jeg har begynt og planlegg akkurat ;) Hadde jo vært morsomt om du hadde fått en slektning :)

Snart er det bare 1 dag igjen til vi dar! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENDELIG er det min tur til og lage en valpetråd! :whistle:;)

Hun er en rød dvergpuddel tispe på 11 uker, som jeg henter om tre dager, på fredagen! :lol: Oppdretteren er kennel Trico Michel, og det er kanskje noen som kjenner til dem? :P De holder til i Harstad. Planen var egentlig at jeg og bestevenninnen min skulle kjøpe valp fra samme kull i Sverige, men det er jo ikke alt man kan forutse når deg gjelder hund! ..

Her kommer noen bilder :P :

Mammaen, Nuch Charmant Chic`s Chira Trico Michel - Chira :P Dvergpuddel.

NuchCharmantChicsChiraTricoMichel.jpg

Pappaen, Nuch Nordjv-06 Dakata Flame Thrower - Theo ;) Toypuddel.

PappaenerNuchNordjv-06DakataFlameTh.jpg

Wilma og bror. Wilma til høyre! ;) Tydelig og se at hun er større en bror! Her en uke gammel:

tilhyreenukegammel.jpg

Wilma og bror. Jenta mi til høyre igjen :P Her er de to uker :P

tilhyre14dagergammel.jpg

:) .... Dobbelt så stor nesten :o

Wilmatilhyre.jpg

Jeg gleder meg virkelig! Hun er den nydeligste jenta i verden :o

Hun var kjempe søt ;)

gleder meg til bilder.

Men nå må du ikke gleme og gi gulla nok oppmerksom het og da nor du får den lille da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var kjempe søt :whistle:

gleder meg til bilder.

Men nå må du ikke gleme og gi gulla nok oppmerksom het og da nor du får den lille da :lol:

Ja, helt enig :) Gleder meg til og få henne hjem, og spamme dere!

Gulla er egentlig ikke min hund, men hun kommer til og få rikelig med oppmerksomhet :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvem er gullas da :)

Gulla er en familiehund, og en utrolig mammadalt :D Men det er jeg som har det meste annsvaret for henne nå. Kommer sikkert til og ha det også, selv om jeg får Wilma, men jeg har jo "back up" da :lol:

I MORGEN HENTER JEG WILMA! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg spent altså, HAR DU HENTET WILMA? :wub: *Vilsebildervilsebildervilsebildervilsebildervilse

bilder* Hvordan er hun? Å, er så speeeeent!

Vi kjørte til Harstad på fredags morgen. Var og hilste på henne på kvelden, og overnattet på et hotell til lørdag. Lørdags morgen hentet vi henne, og så etter en dyrebutikk, men var overaskende nesten ingen ting der. Så bestemte vi oss for og ta 12 ferga. Så kjørte vi i fantastisk natur hjem. Det var en del tissepauser, og hun var kjempeflink, som satt seg ned og tisset med en gang :o

Jeg og har du fot hene VIL SE BILDER

Ja, vi kom hjem i 10 tiden i går kveld. :P

Har vel ikke tid til å gå på doggis når det er valp i huset! :icon_redface:

Nei, det blir ikke mye tid til pc :P Laster kanskje inn bilder senere i dag :D Nå sover hun, så er sikkert ikke så lenge til vi må ut og tisse igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy

Gleder meg til bilder

Ja, dette blir kjempe spennende!

Funny! :P

:)

ÅÅÅÅÅ Gratulere kjempe masse.. Gleder meg også til å sjå bilder av henne. Kor mange veker var ho no??

Tusen takk! :D Ja, er litt treig med disse bildene, men skal ta litt flere så laster jeg over, så dere kan få se :) Skal vi se... Hun er vell sånn ca 14 uker nå tror jeg :)

Gratulerer så masse da! Vedder på at hun er kjempeherlig! * Glede seg KJEMPEMASSE til bilder*

Kjempe-tusen-takk igjen! :P Ja, hun er så skjønn atte! *LITT press til og legge ut bilder? :P *

I dag er jeg forkjølet og har vært hjemme fra skolen.. ( :) ) Hun har også fått vaksine i dag, og vi var på dyrebutikken for og se etter sele, men ikke så stort utvalg.. Tror nok kanskje jeg tar mål av henne i dag, og prøver og finne en Puppia sele som passer henne :P Hun har ikke tisset inne en eneste gang i dag heller :P Nå ligger hun og sover, så fikk litt tid til og kikke innom doggis :P

Gulla virker forresten ganske sjalu, men vi leker og koser med henne, så det går vell over snart :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :) Ja, er litt treig med disse bildene, men skal ta litt flere så laster jeg over, så dere kan få se :) Skal vi se... Hun er vell sånn ca 14 uker nå tror jeg :)

Gulla virker forresten ganske sjalu, men vi leker og koser med henne, så det går vell over snart :)

Gratulerer igjen

Vi får håpe det går bedre med Gulla og lille Wilma ettervert

14 uker var jo eldre en min da lille tasen her er 11 uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer igjen

Vi får håpe det går bedre med Gulla og lille Wilma ettervert

14 uker var jo eldre en min da lille tasen her er 11 uker

Takk, ja, de kommer sikkert til og bli gode venner, bare de får litt tid på seg :)

Ja, hun var litt eldre enn vanelig leveringstid, men det spiller ingen rolle :) Hun er halvt husren også da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette blir kjempe spennende!

:D

Tusen takk! :P Ja, er litt treig med disse bildene, men skal ta litt flere så laster jeg over, så dere kan få se :) Skal vi se... Hun er vell sånn ca 14 uker nå tror jeg :)

Kjempe-tusen-takk igjen! :) Ja, hun er så skjønn atte! *LITT press til og legge ut bilder? :P *

I dag er jeg forkjølet og har vært hjemme fra skolen.. ( :P ) Hun har også fått vaksine i dag, og vi var på dyrebutikken for og se etter sele, men ikke så stort utvalg.. Tror nok kanskje jeg tar mål av henne i dag, og prøver og finne en Puppia sele som passer henne :P Hun har ikke tisset inne en eneste gang i dag heller :P Nå ligger hun og sover, så fikk litt tid til og kikke innom doggis :P

Gulla virker forresten ganske sjalu, men vi leker og koser med henne, så det går vell over snart :P

Neida... :)jeg er så tolmodig så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen! :D

Nå ligger hun og sover på fanget mitt, så tror jeg tar meg tid til og legge ut noen bilder av søtnosen min :ahappy:

Alt var skummelt i begynnelsen da vi hentet henne, ganske skeptisk :D

skeptiskunderskrifteT.jpg

Er jeg ikke bare nydelig? ;)

erjegikkeskjnn.jpg

Ikke så arti og ligge på rygg, men litt koselig også ;)

neeeijegharikkelystogliggeprygg.jpg

Også er hun litt rampete, her med sitt rampete utrykk :D

lilleramp.jpg

Flere bilder kommer, men nå må jeg ut og tisse med henne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelig hun var! Gratulerer! Er toy puddel mindre enn dvergpuddel? Kan man "krysse" de to og få registrert hunden?

Hun var virkelig fin altså, og den dype flotte fargen :ahappy: Gleder meg til å se flere bilder av henne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...