Gå til innhold
Hundesonen.no

Utålmodig pubertetslus!


Midas

Recommended Posts

Dina er virkelig en håndfull om dagen... I tillegg har jeg vært syk siden torsdag, og da er det ekstra stas med ei bikkje som er helt loco! Hun er helt hyper inne, og klarer ikke å roe seg. Det skal lekes, jokkes, mases, jokkes, sytes, jokkes og jokkes. Hun tror visstnok at hun er en testosteron bombe av en hannhund, og at jeg er ei løpsk tispe.. :) Når vi er ute vil hun ikke gå dit, og hvertfall ikke dit, og hun skal se på ditt og datt i en evighet, og hvis jeg drar henne med meg står hun i syv stein og ser vonbråten ut, så forbipasserende tror hun er en vanskjøttet stakkar.. I dag stoppet hun midt i markveien, PÅ veien og besjet, så besjen hang igjen i rumpa og jeg måtte ta en pose jeg heldigvis hadde for hånden å dra besjen ut, mens folk passerte med store øyne. Da hadde hun selvfølgelig besjet to ganger allerede, så jeg var tom for besjeposer.. Nei, nå er det like før hun gis bort gratis på finn.no pga allergi altså :)

Håper den løpetiden kommer snart, og forsvinner snart, og at bikkja blir voksen, og at jeg blir frisk. Det er da ikke mye å be om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Moro med unghund ikke sant?? :) De er deilige i den alderen du.. man må bare smøre seg med tålmodighet, og være bestemt men vennelig (så godt det lar seg gjøre :o ) Det gåt over til slutt om man bare er sta nok tilbake og ikke lar henne overkjøre deg..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff kjenner til det! Hvis ikke frøkna mi får minst en time tur hver dag.. og en del mental trening.. så er det bare å sette seg ned å gråte av frustrasjon..

Da kommer hun løpende mens hun gnager på undertøy og div. og kan ikke ligge stille osv osv osv.

Og i forhold til hvordan hun er hvis jeg tar meg ordentlig av henne så er det ganske fært!.. men hun er verdens beste valp egentlig da.. veldig rolig og sånn men bare HVIS man trimmer henne!

Vi får la de møtes en gang, med Ellie og sånn.. så får det utløpt seg både fysisk og mentalt mens vi eierene bare sitter på en benk og slapper av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er fryktelig morro. Når Dina ikke har fått sin vante mosjon, så går hun bare å lurer på hva slags f... skap hun skal gjøre. :)

Hun er jo likevel helt herlig og mammas nille nuffenuff da :)

Ja vi må få møttes, jeg syntes det var så kjedelig at jeg ikke fikk blitt med sist... Jeg var helt ødelagt så jeg hadde ikke sjangs. Vi kan godt avtale en playdate igjen om ikke så lenge for min del :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får la de møtes en gang, med Ellie og sånn.. så får det utløpt seg både fysisk og mentalt mens vi eierene bare sitter på en benk og slapper av!

Hihi, ja den benken vi satt og koste oss på sist var jammen god å sitte på :):icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til problemet :) Men ikke fortvil. Bonnie har blitt bedre og hvis hun har det så er det håp for alle :icon_redface:

Imens så støtter jeg meg på gode råd jeg har fått her inne.

Finn på alle småting for å aktivisere henne inne. Godbitsøk, tørrfor i flaske, frossen leverpostei i kong eller margbein.

Tren kontakt og gjør alt enkelt. Det kompliserte kan man ta når stormen har roet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for trøst :icon_redface: Jeg gir henne småoppgaver og godbitsøk inne og ute. Jeg var heldigvis såpass i dag at jeg fikk gått en grei tur med henne med litt lek og morro, så nå er hun litt roligere. Jeg har jo hatt unghunder før, men det er lett å glemme når man sitter midt oppi det, at de også var sånn. Det er godt når de blir voksne og er samme bikkja hver dag. Nå virker det nesten som noen er her å bytter henne ut fra tid til annen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...