Gå til innhold
Hundesonen.no

Klippe ned


Kristina

Recommended Posts

ja, men så er det all snøen som fester seg da. Og om det blir snn vinter som i fjor, med null snø, da blir det hvertfall ett ********.

klippe henne kort på bena så plager ikke snøen henne så mye, også kan du prøve å smøre vasselin i pelsen når det er snø, har hørt at da får ikke hunden så mye snøkuler(har ikke prøvd det selv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klippe henne kort på bena så plager ikke snøen henne så mye, også kan du prøve å smøre vasselin i pelsen når det er snø, har hørt at da får ikke hunden så mye snøkuler(har ikke prøvd det selv).

da kan jeg liksågodt klippe ned hele bikkja. tenk så dumt det ser ut nedkipt. også får jeg jo ikke stillt uansett. Så hva er vitsen med resten av pelsen da? Beina vil jo da være kortere enn resten av kroppen en lang tid framover. klipper jeg ned hele vokser det hvertfall gjevnt ut igjen

benedicte: ja, hadde hu bare hatt så glatt pels som nuffer så. men hu har jo mer ragg. pelsen hennes er akkuratt som en borrelås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har planer om å klippe ned lunah da jeg ikke har tenkt å drive med utstilling. Pelsen er ganske håpløs til bruks og sånnt. Og vi som er såå mye i skogen, da sier det seg selv at pelsarbeidet blir ett ********, for å si det mildt.

Kun på den lille spor-økta vi hadde i stad festa det seg masse, masse pittesmå frø i pelsen hennes, blader, gress og alskens dritt.

Og all den sanda hu drar inn. Vi støvsuger hver dag!

Men er det litt dumt og klippe henne ned nå rett før vintern? Hu vil selvøflgelig få ett dekken da..

Og når snøen kommer, så vil det feste seg sånne snøklumper i pelsen, som tar årevis å få tint igjen. Vi kommer til å ha basseng her inne.

Burde jeg klippe hu ned? Eller burde jeg vente til våren?

Pelsen vokser jo ut igjen da. Etter 1 år er den i full lengde igjen.  

Men når jeg ikke skal stille ut, så ser jeg egentlig ikke noe poeng i å ha masse pels på hu.

Og jeg tenker jo liksom litt sånn da, hvorfor skaffe seg en hund med masse pels når man bare klipper den ned? Da kunne jeg jo likeså godt kjøpt en korthåra hund!?

Men det var jo gemyttet jeg falt for.

Jeg har ikkeno i mot å børste hu allså - selvom det krever ganske mye børsting, men det er bare gøy.

Men nå skal vi begynne på sporkus snart, og se om det blir no brukshund ut av Lunah. Og da blir det utrolig dritt å sitte å pelle ut barnåler av pelsen hver dag...

Huff. Er litt usikker jeg nå allså. Syns hu er fin med all denna pelsen å da.

Klippe henne ned du! Så lenge dere skaffer et dekken til å ta den verste kulden og pissværet, så trenger du ikke tenke tanken på at hun skal fryse mer enn om hun hadde hatt full pels! :D Du får skjær som klipper så det står igjen godt over centimeteren,og husk at klipper du i pelsretningen, står det enda mer igjen enn om du klipper mot.. :wink: -grei måte å få litt frisyre på, om du kun har et skjær på maskinen.

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du klippe`a ned før vintern så gjør det nå! Da vil hu ha sjansen til å få igjen litt pels før vinter`n kommer :D

Vi klipper alltid Romeo for siste gang ca. september-oktober, og han har mer enn nok pels når våren kommer :P

Skal du klippe`a ned, så gjør det nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...