Gå til innhold
Hundesonen.no

Oster Golden 5A klipper som ikke tar et skjær

Ross

Recommended Posts

Skrevet

Jeg gikk til innkjæp at en dyr liten sak, nemmelig Oster Golden 5A, med 2 speed så nå tenkte jeg at ingen hunder i gta skulle føle seg trygge mer. I dag hadde jeg jo lyst til å prøve den og den virket bra og tok alle skjærene utenom det ene som heter 5 skjær, her gikk ikke taggene grem og tilbake og det ble da ikke klippet noe hår..

Noen som vet hvorfor dette skjer? Eller er det noen som har vært borti det samme?

Allt er splitter nytt og dette er først gang jeg prøver det. Har erfaring me klipping og klippere og har ikke vært borti dette før. Kan jo være en produsksjons feil på skjæret, men det ser helt likt ut som de andre...

Skrevet
Jeg gikk til innkjæp at en dyr liten sak, nemmelig Oster Golden 5A, med 2 speed så nå tenkte jeg at ingen hunder i gta skulle føle seg trygge mer. I dag hadde jeg jo lyst til å prøve den og den virket bra og tok alle skjærene utenom det ene som heter 5 skjær, her gikk ikke taggene grem og tilbake og det ble da ikke klippet noe hår..

Noen som vet hvorfor dette skjer? Eller er det noen som har vært borti det samme?

Allt er splitter nytt og dette er først gang jeg prøver det. Har erfaring me klipping og klippere og har ikke vært borti dette før. Kan jo være en produsksjons feil på skjæret, men det ser helt likt ut som de andre...

Det er sikkert en feil med skjæret. Ta kontakt med de du kjøpte av, og fortell hva som skjer. Kanskje vil de bytte det i et nytt, eller reparere, eller kanskje er den en liten filleting du bare kan fikse selv. Grattis med ny klippemaskin forresten! :yes:

• 3 weeks later...
Skrevet

Har du prøvd å plukke skjæret fra hverandre, olje og tørke fort av? De fleste gangene et osterskjær ikke vil klippe er fordi det ikke er noe lubrikasjon mellom over og underdel, evt kanskje et rusk som har satt seg der.

Skrevet

Allt var helt nytt og aldri bruke, men tok med klipperen og sjæret til en butikk som forhadler det og fikk hjelp. Var sjæret det var noe galt med så fikk byttet det;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hva som er best kommer jo an på deg, og din hunds behov. Jeg brukte et sammenleggbart tøybur. 
    • Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
    • Jeg er interessert i rasene Collie eller Eurasier? Hvordan er de to rasene? Pelsstell? Røyter de mye? Er det mye lyd? Trenbarhet og kan de gå løs ute med lite jakt? 
    • Enig! Heftig lyd er no go for meg også
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...