Gå til innhold
Hundesonen.no

Ekstern blitz

Tonje

Recommended Posts

Jeg har fått låne en ekstern blitz som jeg tenkte å prøve på nikon D40 min. Men jeg vet ikke om det går. Det er en ledning fra blitzen med en duppedings på enden som tydeligvis skal festes på kameraet etsteds, men jeg skjønner ikke helt hvor eller om det i det hele tatt går på kameraet mitt. Noen som har peiling? Her er et bilde av duppedingsen:

DSC_0005-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anniken: Tenker du på å sette en papirbit foran blitzen?

Ikke en papirbit, men å lage en amatør-reflektor i hvit papp som står foran blitzen men ikke helt oppi - da blir det svidd :P

Man må nesten skru opp blitzen så høyt som det lar seg gjøre siden det er grenser for hvor mye hvit papp-plate klarer å reflektere av lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send ivei! :P Men jeg må innrømme at jeg ikke har tenkt på blitzlys eller noe, jeg ville bare prøve for å se forskjellen liksom :P Jeg er veeeldig amatør,så her må det altså inn med teskje! Men tips vil jeg gjerne ha, er litt lei av å ikke få utnyttet kameraet skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du klipper ut en ligende form i hvit papp som jeg har tegnet så "fint" under, så kan du feste den ved rota på blitzen din. Jeg klipte to hakk og "tredde" pappen ned over noe metallgreier som er nederst med rota på blitzen for å feste pappen. Så passer du på at det ikke kommer noe lys over, og prøver å la lyset treffe et hvitt tak, en hvit vegg elns.

Man må nesten stille blitzen opp så høyt det lar seg gjøre også med mindre man har et veldig lyssterkt objektiv, for det er jo grenser for hvor mye en hvit papp-plate klarer å reflektere :P

Uff, ble vanskelig å forklare..

Men søker man på google finner man nok mer, det var sånn jeg kom på ideen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...