Gå til innhold
Hundesonen.no

Bling-bling butikk for hunder

Huldra

Recommended Posts

Må jo si at jeg skjønner at man kjøper et dekken til nakenhunden sin liksom, men parfyme til hunden er vell kanskje og gå litt for langt. Hunder er hunder, og ikke små dukker eller babyer. Jeg sier ikke at disse hundene ikke får mosjon i skog og mark, men når man ser en tenåring (ikke at man ikke kan være seriøs og tenåring) med en Chihuahua, med kjole, så er ikke det første jeg tenker på at den sikkert får masse tur i skogen akkurat.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo helt tragisk. Jeg bruker dekken på Dina fordi hun er frossen, men hvis hun får tykkere pels til neste vinter er jeg glad om jeg slipper. Jeg synes hundeparfyme, smykker, skjørt og hatter og you name it... helt utrolig teit. Det er dyr, ikke barbiedukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jaja. De om det som vil bruke penger på denslags.

Har ikke bling-hund jeg. Ser for meg at innimellom "juvelene" kan det samle seg mye dritt ihvertfall, så må brukes "til best" da? Eller er det for hunder som ikke er på tur i skauen, eller leker med andre hunder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har passet noen hunder med såkalte bling-halsbånd. Husker spesielt godt en bichon som hadde "diamant"halsbånd. Diamantene hadde noen steder falt ut, og kun den bittelille metallfirkanten som holder diamanten på plass var igjen (for den er jo godt festet til halsbåndet). Og den firkanten var sinnsykt skarp! Det var livsfarlig å prøve å ta tak i halsbåndet for å feste på kobbel, og tanken på at andre hunder lekte med bichonen og kanskje beit henne i nakken/halsen slik hunder gjør når de leker, var riktig skummel! Bare tenk på de skadene hundene kunne fått av det - sylskarpe kanter som skjærer opp tannkjøtt og tunge - fysj! Jeg fortalte i alle fall eierne at det var nok på tide med et nytt halsbånd, og jeg håper de har kjøpt et litt mer hundevennlig ett. Til og med der diamantene var, var det skarpe kanter. Poenget mitt er at slike ting bør tydeligvis være av VELDIG god kvalitet før det egentlig er "brukandes", og at man må være forsiktig å la hunder leke sammen når de går med sånne halsbånd (eller forsiktig med fingrene sine). Og det er trist om de hindrer hunden i å være skikkelig hund og utfolde seg, fordi de skal passe på sånn at den pene halsbåndet ikke blir skittent eller ødelagt (tenk all den dritten som legger seg i kriker og kroker på et slikt halsbånd!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et pyntebånd til vofsen. Et sort lærband med en "diamant"-krone ved kroken man fester båndet i. For det første brukes det KUN i f.eks. familieselskap når jeg syntes det er morsomt å se pen ut og for det andre er det ikke noe skumle skarpe kanter eller noe på det.

Men til vanlig bruker jeg hurtta sin y-sele og breeders sitt halvstrup... så jeg vil si det taler for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
Fikk ikke sett filmen, men leste det under.

Har dere lest noen av kommentarene?

Vi som ikke kjøper slik til hundene er visst bare sjalu fordi vi ikke har råd til det. :rolleyes:

Jeg fikk heller ikke opp filmen, men leste komentarene. Det var en som skrev at hunder i utegård lider. Den var litt drøy... Og en del andre teite mennesker som synest det er helt normalt å gjøre sånn med hunden. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...