Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger litt hjelp. Er lost i hvor jeg skal bo!

Victoria

Recommended Posts

Jeg skal flytte i mai/juni, og driver å lurer litt på hvor jeg skal bo.

Har bare bodd i moss og oslo(og son da) så aner ikke hva som fins der ute :icon_redface:

Derfor lurte jeg på om dere kanskje kunne fortelle litt om byen/stedet der du bor?!

Med fordeler og ulemper :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trondheim er jo den fineste byen i landet, så den er jo grei! :icon_redface: Den største studentbyen er det jo også. MASSE studiemuligheter.

Firefox_wallpaper-29.png

Firefox_wallpaper-28.png

Negative sider ved byen? Nei, det har vi ikke vi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trondheim er jo den fineste byen i landet, så den er jo grei! :icon_redface: Den største studentbyen er det jo også. MASSE studiemuligheter.

*klippe bilder*

Negative sider ved byen? Nei, det har vi ikke vi...

Jeg signerer den! Trondheim er verdens beste by å bo i :icon_redface:

(Hvis jeg må si en negativ ting så må det var ustabilt vær, men det gjelder vel ikke akkurat bare her)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg signerer den! Trondheim er verdens beste by å bo i :icon_redface:

(Hvis jeg må si en negativ ting så må det var ustabilt vær, men det gjelder vel ikke akkurat bare her)

Jepp beste byen. Ustabilt vær du liksom. Se på bildene. Blå himmel og sol. Sånn er det alltid her...aldri regn...ikke snø heller faktisk :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lola Pagola: Ja, det er vel egentlig det det hele bunner i :/

Sara: Ja, syns faktisk det er en veldig fin by, har ikke mulighet til å studere siden jeg aldri tok vgs da men :icon_redface:

Se der! Trondheim kan hjelpe deg med den biten også! Jeg tok opp fag som voksen, og BÆM! så hadde jeg studiekompetanse!

Da har jeg planen klar for deg! Ta opp fag på G. Schønning vgs i TRONDHEIM til høsten. Så kan du studere på NTNU etterpå.

Edit; Kanskje jeg burde bli rådgiver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergen er fint. Haugesund er fint. Hamar er fint. Lillehammar er fint, om enn noe mindre. Gran er fint, synes jeg. Men lite. Hønefoss skal visst være fint. Gjøvik er fint, og nydelig om sommeren. Stavanger skal være fint. Kristiansand likeså. Nordover aner jeg ikke, for jeg har aldri vurdert nordenfor Lillehammer. *flire*

(er jo enda mer snø oppi der..) *lei av snø*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sara: Haha, ja, detg var det du skulle blitt :icon_redface:Hvilke fag trenger man egenltlig for generell studiekompetanse?

Vala: Hvorfor ikke bergen :/?

Jeg tok naturfag, engelsk, matte og norsk. Hadde samfunnsfag fra før, så det slapp jeg. Husker ikke at det var flere fag...kanskje det var bare disse da.

Mer snø Nowisclee? Er bare bittelitt snø der jeg bor iallefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sara: Haha, ja, detg var det du skulle blitt :icon_redface: Hvilke fag trenger man egenltlig for generell studiekompetanse?

Vala: Hvorfor ikke bergen :/?

*flire* Fordi jeg synes at byen kun er fantastisk når himmelen er blå og solen skinner. Og dessverre så er det ikke altfor mange av de dagene. Men neida, byen har et fantastisk tilbud på teater, konserter, show og gode musikere. Samt et yrende studentliv, mengder av utesteder for enhver smak og er igrunnen passe stor. Men allikevel så har jeg den i halsen for tiden (kan ha noe med at jeg har bodd her i noen år også dah :icon_redface:).

Jeg skulle ønske enda mer hverdagstilbud til oss med hund da. Områder med muligheter for LOVLIG frislipp av hund... nemlig, det skulle jeg ønske meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bodd på øyer, i lillehammer, florø, førde, jølster, sunndalsøra, oslo, strømmen, rælingen og nå til lørenskog. (og danmark <3) må jo si at bostedet kommer ann på trivsel. Jeg kunne fint bodd ut i ingenting, men det kan ikke min samboer så sånt som tja 40 min unna by kommer vi aldri til å flytte tror jeg, men det er vårt kompromiss. Stedene jeg har trivdes best er jølster, øyer og sunndalsøra. Trondheim er en fabelaktig by jeg gjerne vil bo ett gang, men tror det blir for langt for min kjære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Trondheim er jo alles "plopp"-by!

Den kan jeg signere på! Jeg ploppa ut av min mor der, men kom aldri tilbake etter at vi flyttet derifra da jeg var to år *flire*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er du ute etter når du skal flytte?

Det finnes jo mange fine byer, plasser og bo, men det kommer jo helt ann på hva du leter etter!

Leter du etter strender (feks) så er vel kanskje ikke OSLO tingen? (ok ok... jeg vet ikke om det ligger noen strender utføre oslo)

Så... Hva leter du etter, i en boplass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må slå et lite slag for Kristiansand. Riktignok har jeg ikke bodd der helt enda (bare rett ved siden av), men det er en hyggelig by! Mer stabilt vær enn Stavanger og Bergen, men myyyye tidligere vår enn Oslo og resten av østlandet. Menneskene er hyggelige og blide, men kan virke litt vanskelige å komme inn på. Man må ta initiativ selv, melde seg inn i hundeklubber eller andre steder hvor man kan møte andre gjennom en hobby. Byen er passe stor, har et OK uteliv, mye fin natur rundt. Vi har landets fjerde største universitet, og leilighetsmarkedet er ikke like sprengt som f.eks Oslo og Trondheim. Det kan være en fordel å ha bil, for det er kjempemange koselige plasser rundt byen, men hvor det er noe dårlig kollektivtilbud. Hundeklubbene er relativt aktive, litt avhengig av hva du vil trene. Fine byen :icon_redface: Jeg gleder meg masse til å bo på Sørlandet igjen.

Kristiansand-Festningen.jpg

fiskebrygga-kristiansand.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som påstår at det er ustabilt vær i Trondheim har aldri bodd noe annet sted..! Så det så.

Jeg vil ikke anbefale Bergen, for der regner det seriøst mye. Det er ikke tull. I Trondheim kan du velge å vente til regnet har gitt seg før du går ut på tur, i Bergen vet du at det antageligvis blir bare verre hvis du ikke går ut nå, for da begynner det å blåse i tillegg. Fisj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flekkefjord er en liten by, men det er veldig fint å bo her...

selv liker jeg bedre kvinesdal, men det er jo ikke en by, det er et tettsted...

Flekkefjord er kjempefint! Nydelig der. Har vært innom der hver sommer, for mormor og morfar bor ute på Hidra. :)

Mer snø Nowisclee? Er bare bittelitt snø der jeg bor iallefall...

Pft. Alt er relativt. Mindre snø i Bergen og Haugesund. :closedeyes:

Men Trondheim er jo alles "plopp"-by!

Ikke min, for tenk. Kunne aldri tenkt meg å bo der, kaldt og rar dialekt og mørkt og æsj. Personlig liker jeg ikke engang Trondheim om sommeren. :closedeyes: Men, det er min mening, det er sikkert kjempefint der.

Mer snø i innlandet (Hamar, Lillehammer osv) enn i Trondheim.

Ikke vær så vanskelig, nå da. :P:)

Men joda, Trondheim er sikkert fint, personlig ville jeg aldri bodd der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei, altså dette er egentlig ikke noe problem bare et visst familiemedlem holder ham inne om morgenen. Ellers har han program han, masse trim - får han mer så hadde han kunnet risikere belastningsskader så jeg har kuttet litt ned på det, bilturer, lek osv, her er det full rulle nesten til leggetid og utenom en tid på dagen jeg ofte trener. Han har luke og kan gå ut i hundegården som han vil når døra ut er låst (han åpner dører selv), men det er mest for å ligge der og glane eller tisse. Om han ikke har 50-100 meter å løpe på så er det nesten ingen vits med gjerde for den typen hund, en hundegård er bare en startgrop for ham. Men på det nye stedet vi flytter vil han få det sånn, med 1.5 meter høyt gjerde. Og det har vi bestemt uavhengig av dere akuratt pga denne uvanen hans med å stikke av (flytte skulle vi uansett). Før har det gått hunder fritt her i alle år, de har åpnet dørne på huset selv og gått inn og ut som de ville, og det har aldri vært noe problem, men nå har det blitt det.
    • Ikke ta ting personlig. Opplysning om gjeldende lovverk er ikke et angrep på deg. Det er mange gæmliser her som har hatt hund før det var lover mot å la hundene løpe løse. Jeg (vi) kan relatere og forstår deg. Tror ikke du er et dårlig menneske. De lovene er forholdsvis nye, de er i konflikt med tradisjonelt hundehold på bygda og de står ikke på forsiden av avisene hver dag, en må søke etter dem eller få informasjon fra andre. Det er langt mellom lovverket og gjengs oppfatning av hva som er ok blant folk flest, utenfor typiske hundemiljøer. Folk flest bare har hund og gjør som alle andre rundt som også bare har hund. Slipper dem løse overalt fordi de synes de trenger å få løpe fra seg, helt uvitende om at det ikke er lov. ..men det er altså forbudt ved lov og kan medføre bøter ved overtredelse, selv om hunden ikke lager problemer for noen. Får dere til å sette opp en god løpestreng med retractable line som reduserer faren for at hunden vikler seg inn? Om det er folk hjemme som kan høre om hunden bjeffer, i tilfelle noe skjer, så kunne en sånn kanskje vært en løsning på morgenen, om ingen har tid til å lufte hunden godt nok. (Tror jeg. Den er ikke under FULL kontroll for den KAN vikle seg ut av selen eller noe kan løsne, men.. 🤷🏼‍♀️ Bedre enn å bare slippe den løs da) Så lenge opplegget holder hunden er den under kontroll.   
    • Nå har han hundegård da, men det er litt for lite for ham, så han får gå løs når vi har oversikt. Dit vi flytter om et år er det 4 mål tomt som vi planlegger å gjerde inn, det blir noe annet. Men dette synes jeg begynner blir tåpelig. Skal jeg fortelle hele livshistorien min mens vi holder på eller skrive en roman om livet og hunden min? Høres ut som mange her ville kjøpt den boken.
    • "Det gjelder ikke min hund" er dessverre en alt for vanlig unnskyldning. Helt til den dagen det gjør det. Gjerde inn tomta, problemet løst. Selv kunne jeg aldri tenkt meg å bo uten trygg inngjerding for hund rundt boligen.
    • Dette vet jeg og hadde det vært tilfelle så hadde det vært noe helt annet, men for å repetere: det som er greia her er at et familiemedlem som ikke altid er helt enkelt å forholde seg til slipper ut bikkja om morgenen - uten tilsyn - mens jeg og et annet familiemedlem har sagt ifra om akuratt dette her flere ganger, men det går inn ene øret og ut det andre.  Og bikkja jager ikke vilt, han går og snuser i veikanten fordi andre hunder har gått der, dette begynte han med seint i vinter, det var ikke noe problem før da.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...