Gå til innhold
Hundesonen.no

Pris på Drontal markkur

Recommended Posts

Skrevet

Ikke avskrekkende dyrt hvertfall, husker ikke eksakt, men sikkert rundt hundrelappen? Det siste lurer jeg også på, for jeg planlegger Finlandstur snart, så det er kjekt å vite.

Skrevet
Er det noen her som vet pris på Drontal comp forte markkur til hund? På apotek.

Og når blir slik egentlig reseptbelagt her?

Om jeg ikke husker feil i farta er det reseptbelagt fra 1 juli i år. Prisen kan jeg ikke hjelpe deg med..

Skrevet
Vet ikkje datoen, men mener eg betalte ca 250,- sist. Da får du to tabletter.

ja, mener å huske det er noe sånn selv... men fant det på nett til 187 og lurte på om det faktisk er billig liksom.

Skrevet
ja, mener å huske det er noe sånn selv... men fant det på nett til 187 og lurte på om det faktisk er billig liksom.

250,- 187,-  :shocked:  Jeg betaler da vitterlig 89,- for drontal Og da har jeg i flere omganger (nok til 1,5 stor hund.) 

Skrevet
250,- 187,- :shocked: Jeg betaler da vitterlig 89,- for drontal Og da har jeg i flere omganger (nok til 1,5 stor hund.)

Ja, det var da det jeg mente også.. Har absolutt ikke betalt mer enn rundt en hundrings. Derimot koster det skjorta å putte pilla i hunden på utstillingsplassen i Danmark <_<

Skrevet
Ja, det var da det jeg mente også.. Har absolutt ikke betalt mer enn rundt en hundrings. Derimot koster det skjorta å putte pilla i hunden på utstillingsplassen i Danmark <_<

de vet å ta seg betalt da vettu...

hvor mye måtte du punge ut med?

Skrevet

Hmmm, drontal comp forte vet ser ut til å være 1 tbl pr 35 kg, mens Drontal comp veter 1 tbl pr 10 kg hund... Kan dette stemme?

Den pakningen jeg hadde her var brun, på den stod det 1 tbl pr 10 kg hund.

Også er det Drontal vet, som er til 4 kg og katt...

i tilegg finnes Droncit vet som jeg ikke fant noen spesifikasjon på...

Men, det kan se ut som de kun har den comp forte saken på den siden jeg ser på. Og DEN er iallefall dyr. Men nå ble jeg jammen usikker på den andre. Bah...

www.apotekhjem.no forresten

Edit: den pakken jeg har her er visst lilla den... Så DET er den på 10 kg, mens den brune er til 35 kg...

Så, da er det vel strengt tatt prisen på den lilla jeg er ute etter. Tror jeg. Eller begge :icon_confused:

Skrevet
Ikke avskrekkende dyrt hvertfall, husker ikke eksakt, men sikkert rundt hundrelappen? Det siste lurer jeg også på, for jeg planlegger Finlandstur snart, så det er kjekt å vite.

Litt OT, men du behøver ikke dette for å dra til Finland :icon_confused: Med forbehold at det er en regelendring på gang da...

Skrevet
Som Huldra sier.. Også har de vært 20-30,- billigere i Sverige (passe på når man vel er der).

Susanne

Yapp, får kjøpe i Sverige når vi skal dit igjen. Men TROR de 187 var rimeligere enn det jeg før betalte for de 35kgs tablettene iallefall. Brukte jo de på Buffy. Og MENER jeg betalte over 200 for dem, men er ikke sikker. Det begynner å bli noen år siden gitt.

Skrevet

Må vel bare sjekke at de ikke plutselig har blitt reseptbelagt der også.

Men Sveige har jo alltid vært "enklere" på den måten enn Norge, da. Og det er jo bare typisk norsk å stramme inn på dette nå etter at det har vært reseptfritt i ganske mange år.

Men man får bare passe på å ha en resept fra vet'en liggende, da - til når man skal til Danmark el. nedover på utstilling.

Susanne

Skrevet

Betalte over 200 for de forte. vet før vi dro til Danmark i vinterferien. Sverige sjekka jeg sist helg, mener det var 175,- SEK (Tok bare bilde for å bekrefte på flått midlene)

Skrevet
i tilegg finnes Droncit vet som jeg ikke fant noen spesifikasjon på...

Droncit er for parede eller drektige tisper.

Skrevet
Caroline,

om det ikke har blitt nye regler, trenger du ikke markkur for en tur til Finland.

Jeg mener jeg har betalt litt i underkant av 100 lappen pr pakke. Holder til 20 kg hund.

Litt OT, men du behøver ikke dette for å dra til Finland :icon_confused: Med forbehold at det er en regelendring på gang da...

Okei, takk, det visste jeg ikke :ahappy: Skal uansett til Danmark igjen i mai antar jeg, så det er kjekt å vite.

Skrevet

Det var prisen for begge deler Marit... :icon_confused: Kjøper alltid for mamma når jeg kjøper til meg selv. (og hun har jo en schæfer :ahappy: )

Skrevet

Betalte 99kr for 2 tabletter, holder til 20kg hund. For meg med hund på under 3kg, blir det ikke mange kronene å snakke om :icon_confused:

I Danmark skal de absolutt prakke på en halv tablett, vetten hjemme i Norge anbefalte å gi en 1/4 tablett når den allikevel skal tas innen 10 dager etter hjemkomst. Flere som har fått anbefalt noe liknende?

Skrevet

Om du sjekker ut denne linken så har de det du spør etter der, men de har bare den med en tablett per 10kg, og ikke 1 per 35kg. Rundt en hundrings er normal pris, noe dyrere for forte enn vanlig, men det er normalt siden styrken er dertil høy.

Hilsen apotekdama

Skrevet

Ja se der ja... 90 kr... Jeg måtte kaste inn håndkle her idag. De hadde ikke igjen denne til 10 kg noe sted, så jeg kjøpte til 35 kg og delte tabletten i ca 2. For vil teste om det er mark Bridie kan ha. Hu har gått så mye ned i vekt i det siste... :icon_redface:

Den på 35 kg kostet forøvrig 241 kr her på apoteket.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...