laikamor Skrevet 6. Mars 2009 Rapporter Skrevet 6. Mars 2009 Nå har jeg nettopp meldt på meg og søskenbarnet mitt, med hunder, på ungdoms/hundeleir. det er oslo hundeskole som arrangerer leiren, og det er ved mysen. mer info på http://www.oslo-hundeskole.no/filer/bilder...leir%202009.pdf er det noen andre her inne som skal der?
armagnac Skrevet 7. Mars 2009 Rapporter Skrevet 7. Mars 2009 er desverre et år for gammel men jeg skal på valpekurs med Oslo hundeskole da Tror de har et bra opplegg på kursene og treffen de har
Blondiemamma Skrevet 7. Mars 2009 Rapporter Skrevet 7. Mars 2009 Hvorfor arrangerer de sånn bare for ungdom? <_< Kunne tenkt meg et allsidig hunde kurs jeg for voksne, hvor det sosiale samholde med hundefolk var vel så viktig da jeg ikke har fordypet meg inn i noen hundegren enda.. Et kurs man får en generell innføring i diverse grener, og som bare var for morro!
Argon Skrevet 8. Mars 2009 Rapporter Skrevet 8. Mars 2009 Hvorfor arrangerer de sånn bare for ungdom? <_< Kunne tenkt meg et allsidig hunde kurs jeg for voksne, hvor det sosiale samholde med hundefolk var vel så viktig da jeg ikke har fordypet meg inn i noen hundegren enda.. Et kurs man får en generell innføring i diverse grener, og som bare var for morro! Finnes flere hundeskoler og hundeklubber som holder ukeskurs om sommeren. Så for oss som ikke er ungdommer lenger så anbefaler jeg det sterk. Sosialt og gøy. Og selv om det ofte er et bestemt tema/fordypning en melder seg på så blir det ofte til at en trener andre ting også sammen med de andre sånn på "fritiden". Her blir det to uker på hundeferie i Hemsedal i år:)
Koda Naruto Skrevet 9. Mars 2009 Rapporter Skrevet 9. Mars 2009 Gud nå kunne jeg ønske jeg var yngre.. Har skikkelig lyst til å dra på det stedet der gitt. Håper det kommer noe lignende for de litt eldre altså. Kjempe lyst ^^ Er lenge siden jeg skulle ønske jeg var yngre gitt men nå må jeg nok si det..
Tapper Skrevet 11. Mars 2009 Rapporter Skrevet 11. Mars 2009 Å, dette hadde vært kjempemoro å vært med på! Jeg som ikke holder på med noen gren innenfor hund, hadde syntes det var spennende å komme litt innenfor flere. Uten forventninger om at man skal vite masse om f.eks. agility på forhånd. Bare synd at hvis jeg skal være med så må det være i år, til neste år er jeg for gammel. Og det er bare leir i to uker, og de to ukene er jeg på ferie Men er det bare jeg som syntes det er litt vel dyrt? Og litt merkelig at man ikke får bruke egen mobiltelefon under oppholdet?
Peers Skrevet 11. Mars 2009 Rapporter Skrevet 11. Mars 2009 Å, dette hadde vært kjempemoro å vært med på! Jeg som ikke holder på med noen gren innenfor hund, hadde syntes det var spennende å komme litt innenfor flere. Uten forventninger om at man skal vite masse om f.eks. agility på forhånd. Bare synd at hvis jeg skal være med så må det være i år, til neste år er jeg for gammel. Og det er bare leir i to uker, og de to ukene er jeg på ferie Men er det bare jeg som syntes det er litt vel dyrt? Og litt merkelig at man ikke får bruke egen mobiltelefon under oppholdet? Jeg stusset også litt over dette mobilforbudet, men det er kanskje for å unngå at deltakerne forstyrrer treningen med mobilbruk?
laikamor Skrevet 11. Mars 2009 Forfatter Rapporter Skrevet 11. Mars 2009 jeg synes det var veldig billig. i sommer var jeg på et kurs i to dager, og det koster 1500. på leiren får du jo hundemat og godbiter+ soveplass og mat selv. det er jo ungdommer som skal der, så jeg skjønner mobilforbudet. mange er jo så opptatt av mobiler at de sikker ikke hadde fått med noe av det de skulle lære. er det ingen som her inne som skal der, eller som kjenner noen som skal?
Ingvild Skrevet 16. Mars 2009 Rapporter Skrevet 16. Mars 2009 Å, dette hadde vært kjempemoro å vært med på! Jeg som ikke holder på med noen gren innenfor hund, hadde syntes det var spennende å komme litt innenfor flere. Uten forventninger om at man skal vite masse om f.eks. agility på forhånd. Bare synd at hvis jeg skal være med så må det være i år, til neste år er jeg for gammel. Og det er bare leir i to uker, og de to ukene er jeg på ferie Men er det bare jeg som syntes det er litt vel dyrt? Og litt merkelig at man ikke får bruke egen mobiltelefon under oppholdet? At man ikke får bruke egen mobiltelefon under oppholdet syns jeg også høres merkelig ut. Men det er tross alt ikke så veldig dyrt, om man tenker på at det inkluderer overnatting, mat, instruktører også videre. Da blir det fort fire tusenlapper... Hvis du ikke kan være med på den leiren, men har lyst til å være med på leir allikevel, kan jeg anbefale deg Norsk Kennel Klubb Ungdom (NKKU) sin sommerleir. Den er i uke 31, på Haslemoen leir (ikke så langt unna Elverum).
laikamor Skrevet 2. Mai 2009 Forfatter Rapporter Skrevet 2. Mai 2009 de skal nå arrangere leir i uke 28 også vet ikke om det er ledige plasser, men de de skal hvertfall ha uke 28 også pga. av stor pågang
Gjest Skrevet 2. Mai 2009 Rapporter Skrevet 2. Mai 2009 Å, dette hadde vært kjempemoro å vært med på! Jeg som ikke holder på med noen gren innenfor hund, hadde syntes det var spennende å komme litt innenfor flere. Uten forventninger om at man skal vite masse om f.eks. agility på forhånd. Bare synd at hvis jeg skal være med så må det være i år, til neste år er jeg for gammel. Og det er bare leir i to uker, og de to ukene er jeg på ferie Men er det bare jeg som syntes det er litt vel dyrt? Og litt merkelig at man ikke får bruke egen mobiltelefon under oppholdet? "hundeleir" i så måte her i tromsø 18-21 juni (pluss minus, husker ikke helt), arrangert av hundevis. Agility, lydighet, spor og rundering i fritt valg og to forskjellige grupper. Både nybegynner og avansert, begge gruppene inngår i prisen på 2200 kr. Og det er ingen aldersgrense!
Evelzz Skrevet 2. Mai 2009 Rapporter Skrevet 2. Mai 2009 Ytterst sjeldent at jeg er for GAMMEL for ting føler jeg, men jammen er jeg ikke for gammel for denne leiren..! *føler seg voksen* Hørtes utrolig kjekt ut da, noen som vet om det finnes noe slikt i Hordaland?? Kan strekke meg til en uke østpå, men jeg SKAL ha med mobilen, haha!
12345 Skrevet 2. Mai 2009 Rapporter Skrevet 2. Mai 2009 Så ut som man lærte masse nyttige og ikke minst gøye ting! Ikke bare er det om hund, men det stod at det var tid til både gris og kalv. Det stod jo at det var der programmet: Hundeskolen på TV2 ble spilt inn. Det så jo ut som et flott sted å bo på! Så kjempe koselig ut
laikamor Skrevet 2. Mai 2009 Forfatter Rapporter Skrevet 2. Mai 2009 jeg gleder meg veldig hadde jo vært gøy om noen fra doggis skulle der også
Hampus Skrevet 2. Mai 2009 Rapporter Skrevet 2. Mai 2009 "hundeleir" i så måte her i tromsø 18-21 juni (pluss minus, husker ikke helt), arrangert av hundevis. Agility, lydighet, spor og rundering i fritt valg og to forskjellige grupper. Både nybegynner og avansert, begge gruppene inngår i prisen på 2200 kr. Og det er ingen aldersgrense! Nå blir det OT her, men... Trener du hos Hundevis? Gjør det selv, og er veldig fornøyd. Men har snart svidd av flere tusen kr på kurs denne våren, så nå når utstillingssesongen også krever sitt av pengeboka må jeg begrense meg litt...hehe... Om ikke lysten tar meg og jeg hiver meg med på sommerleiren også.
Hampus Skrevet 2. Mai 2009 Rapporter Skrevet 2. Mai 2009 Pris og innhold i denne hundeleiren ligner jo veldig på rideleir. Prismessig ligger den vel litt under de dyreste rideleirene, og en del over de billigste. Men jeg synes leiren høres flott ut. Kjekt med et alternativ innen hund også for ungdom.
Vala Skrevet 3. Mai 2009 Rapporter Skrevet 3. Mai 2009 Ytterst sjeldent at jeg er for GAMMEL for ting føler jeg, men jammen er jeg ikke for gammel for denne leiren..! *føler seg voksen* Hørtes utrolig kjekt ut da, noen som vet om det finnes noe slikt i Hordaland?? Kan strekke meg til en uke østpå, men jeg SKAL ha med mobilen, haha! NRK avd. Bergen og Omegn har kanskje noe lignende for sine medlemmer. Hver sommer har de "Hundeferie i Hemsedal". Litt ymse hvert år hva de har av kurs. Uke 29 er interessant for oss uten retriever. Du kan ta en titt her: Hundeferie Vi skal gå på lydighet iår, men startet der oppe grunnet agility. Og i fjor forsøkte vi oss på klikkerkurs (tålmodighetsprosjekt for mitt vedkommende )
Kristiin Skrevet 3. Mai 2009 Rapporter Skrevet 3. Mai 2009 Hørtes utrolig kjekt ut, noen som vet om de har noe slikt i trøndelag? Men helt ærlig vet jeg ikke om jeg har tid, siden jeg har rundt 10 kaniner og et par hund jeg skal pass, pluss sommerjobb men jeg skal nok få det presset inn!
laikamor Skrevet 27. Juni 2009 Forfatter Rapporter Skrevet 27. Juni 2009 Vi kom hjem fra leiren klokka 11.30 på fredag. Hadde en kjempefin uke, det var veldig lærerikt. Meg og Laika kom på 2.plass på agility (store hunder), og Laika vant på hundesprinten Vi hadde det veldig koselig, og det var veldig hyggelige ledere og deltakere Vi bor i Flekkefjord, så det er ca. 6-7 timer kjøretid til leiren + stopp, men det var helt klart verdt reisen. Bilder kommer senere
borderen Skrevet 27. Juni 2009 Rapporter Skrevet 27. Juni 2009 Så bra! Så deg jeg, men koblet ikke at det du var et sone-menneske (var jeg som kom bort med Amira og innledet til litt triks-trening), Jeg jobbet som instruktør på barn og hund-leiren. Skal også jobbe i uke 28 og 33. Det er slitsomt, men også veldig givende og kunne lære til mer rekrutt!
laikamor Skrevet 27. Juni 2009 Forfatter Rapporter Skrevet 27. Juni 2009 Åh, så gøy da Amira var jo kjempeflink da, og ikke minst skikkelig søt:P
mokken Skrevet 28. Juni 2009 Rapporter Skrevet 28. Juni 2009 Finnes flere hundeskoler og hundeklubber som holder ukeskurs om sommeren. Så for oss som ikke er ungdommer lenger så anbefaler jeg det sterk. Sosialt og gøy. Og selv om det ofte er et bestemt tema/fordypning en melder seg på så blir det ofte til at en trener andre ting også sammen med de andre sånn på "fritiden". Her blir det to uker på hundeferie i Hemsedal i år:) Vi skal også til Hemsedal Skal du/der delta på noen av kursene? Vi går lydighet i år også. NRK avd. Bergen og Omegn har kanskje noe lignende for sine medlemmer. Hver sommer har de "Hundeferie i Hemsedal". Litt ymse hvert år hva de har av kurs. Uke 29 er interessant for oss uten retriever. Du kan ta en titt her: Hundeferie Vi skal gå på lydighet iår, men startet der oppe grunnet agility. Og i fjor forsøkte vi oss på klikkerkurs (tålmodighetsprosjekt for mitt vedkommende ) Det er Norsk Retrieverklubb avd. Bergen som arrangerer ja, men alle medlemmer av Norsk Retriever klubb kan delta. Medlemmer i avd. Bergen & Omegn har mulighet til å melde seg på før påmeldingen åpner for resten av landet. Anbefales
laikamor Skrevet 28. Juni 2009 Forfatter Rapporter Skrevet 28. Juni 2009 Bilder fra leiren: Vi kom til gården der leiren skulle være på søndagen, så da benyttet vi muligheten til å ta noen bilder rundt forbi:) Så kom resten av folkene: Agilitybilder Kristine med blandingshunden Kira Sigurd med vorstehen Njolla Litt omvendt av hva som er vanlig i agility? Boxeren Nikita i slalomen Og til slutt et bilde av der hundene bodde når de ikke var ute med oss Orker ikke å laste opp flere bilder nå, men kanskje det kommer flere senere…
MegaMarie Skrevet 1. Juli 2009 Rapporter Skrevet 1. Juli 2009 Jeg så på den leiren da jeg trenger et sted å være mens foreldrene mine reiser på ferie i sommer UTEN meg Men den var på feil tid. Det virker utrolig kjekt å få være med på noe slikt da! Jeg elsker å delta på helgekurs, men tenk flere dager!
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar