Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeleir 2009

laikamor

Recommended Posts

Skrevet

er desverre et år for gammel :) men jeg skal på valpekurs med Oslo hundeskole da ;)

Tror de har et bra opplegg på kursene og treffen de har ;)

Skrevet

Hvorfor arrangerer de sånn bare for ungdom? <_< Kunne tenkt meg et allsidig hunde kurs jeg for voksne, hvor det sosiale samholde med hundefolk var vel så viktig da jeg ikke har fordypet meg inn i noen hundegren enda.. Et kurs man får en generell innføring i diverse grener, og som bare var for morro!

Skrevet
Hvorfor arrangerer de sånn bare for ungdom? <_< Kunne tenkt meg et allsidig hunde kurs jeg for voksne, hvor det sosiale samholde med hundefolk var vel så viktig da jeg ikke har fordypet meg inn i noen hundegren enda.. Et kurs man får en generell innføring i diverse grener, og som bare var for morro!

Finnes flere hundeskoler og hundeklubber som holder ukeskurs om sommeren.

Så for oss som ikke er ungdommer lenger så anbefaler jeg det sterk. Sosialt og gøy. Og selv om det ofte er et bestemt tema/fordypning en melder seg på så blir det ofte til at en trener andre ting også sammen med de andre sånn på "fritiden".

Her blir det to uker på hundeferie i Hemsedal i år:)

Skrevet

Gud nå kunne jeg ønske jeg var yngre.. Har skikkelig lyst til å dra på det stedet der gitt. :)

Håper det kommer noe lignende for de litt eldre altså. :) Kjempe lyst ^^

Er lenge siden jeg skulle ønske jeg var yngre gitt men nå må jeg nok si det.. :)

Skrevet

Å, dette hadde vært kjempemoro å vært med på! Jeg som ikke holder på med noen gren innenfor hund, hadde syntes det var spennende å komme litt innenfor flere. Uten forventninger om at man skal vite masse om f.eks. agility på forhånd.

Bare synd at hvis jeg skal være med så må det være i år, til neste år er jeg for gammel. Og det er bare leir i to uker, og de to ukene er jeg på ferie :ahappy:

Men er det bare jeg som syntes det er litt vel dyrt? Og litt merkelig at man ikke får bruke egen mobiltelefon under oppholdet?

Skrevet
Å, dette hadde vært kjempemoro å vært med på! Jeg som ikke holder på med noen gren innenfor hund, hadde syntes det var spennende å komme litt innenfor flere. Uten forventninger om at man skal vite masse om f.eks. agility på forhånd.

Bare synd at hvis jeg skal være med så må det være i år, til neste år er jeg for gammel. Og det er bare leir i to uker, og de to ukene er jeg på ferie :ahappy:

Men er det bare jeg som syntes det er litt vel dyrt? Og litt merkelig at man ikke får bruke egen mobiltelefon under oppholdet?

Jeg stusset også litt over dette mobilforbudet, men det er kanskje for å unngå at deltakerne forstyrrer treningen med mobilbruk?

Skrevet

jeg synes det var veldig billig. i sommer var jeg på et kurs i to dager, og det koster 1500. på leiren får du jo hundemat og godbiter+ soveplass og mat selv.

det er jo ungdommer som skal der, så jeg skjønner mobilforbudet. mange er jo så opptatt av mobiler at de sikker ikke hadde fått med noe av det de skulle lære.

er det ingen som her inne som skal der, eller som kjenner noen som skal? :ahappy:

Skrevet

Bare synd at hvis jeg skal være med så må det være i år, til neste år er jeg for gammel. Og det er bare leir i to uker, og de to ukene er jeg på ferie :P

At man ikke får bruke egen mobiltelefon under oppholdet syns jeg også høres merkelig ut.

Men det er tross alt ikke så veldig dyrt, om man tenker på at det inkluderer overnatting, mat, instruktører også videre. Da blir det fort fire tusenlapper...

Hvis du ikke kan være med på den leiren, men har lyst til å være med på leir allikevel, kan jeg anbefale deg Norsk Kennel Klubb Ungdom (NKKU) sin sommerleir. Den er i uke 31, på Haslemoen leir (ikke så langt unna Elverum). :P

• 1 month later...
Skrevet

de skal nå arrangere leir i uke 28 også ;)

vet ikke om det er ledige plasser, men de de skal hvertfall ha uke 28 også pga. av stor pågang ;)

Skrevet

Bare synd at hvis jeg skal være med så må det være i år, til neste år er jeg for gammel. Og det er bare leir i to uker, og de to ukene er jeg på ferie :P

"hundeleir" i så måte her i tromsø 18-21 juni (pluss minus, husker ikke helt), arrangert av hundevis. :P Agility, lydighet, spor og rundering i fritt valg og to forskjellige grupper. Både nybegynner og avansert, begge gruppene inngår i prisen på 2200 kr.

Og det er ingen aldersgrense! :P

Skrevet

Ytterst sjeldent at jeg er for GAMMEL for ting føler jeg, men jammen er jeg ikke for gammel for denne leiren..! *føler seg voksen*

Hørtes utrolig kjekt ut da, noen som vet om det finnes noe slikt i Hordaland?? Kan strekke meg til en uke østpå, men jeg SKAL ha med mobilen, haha!

Skrevet

Så ut som man lærte masse nyttige og ikke minst gøye ting!

Ikke bare er det om hund, men det stod at det var tid til både gris og kalv.

Det stod jo at det var der programmet: Hundeskolen på TV2 ble spilt inn.

Det så jo ut som et flott sted å bo på!

Så kjempe koselig ut :P

Skrevet
"hundeleir" i så måte her i tromsø 18-21 juni (pluss minus, husker ikke helt), arrangert av hundevis. :P Agility, lydighet, spor og rundering i fritt valg og to forskjellige grupper. Både nybegynner og avansert, begge gruppene inngår i prisen på 2200 kr.

Og det er ingen aldersgrense! :P

Nå blir det OT her, men...

Trener du hos Hundevis?

Gjør det selv, og er veldig fornøyd.

Men har snart svidd av flere tusen kr på kurs denne våren, så nå når utstillingssesongen også krever sitt av pengeboka må jeg begrense meg litt...hehe...

Om ikke lysten tar meg og jeg hiver meg med på sommerleiren også.

Skrevet

Pris og innhold i denne hundeleiren ligner jo veldig på rideleir.

Prismessig ligger den vel litt under de dyreste rideleirene, og en del over de billigste.

Men jeg synes leiren høres flott ut.

Kjekt med et alternativ innen hund også for ungdom.

Skrevet
Ytterst sjeldent at jeg er for GAMMEL for ting føler jeg, men jammen er jeg ikke for gammel for denne leiren..! *føler seg voksen*

Hørtes utrolig kjekt ut da, noen som vet om det finnes noe slikt i Hordaland?? Kan strekke meg til en uke østpå, men jeg SKAL ha med mobilen, haha!

NRK avd. Bergen og Omegn har kanskje noe lignende for sine medlemmer. Hver sommer har de "Hundeferie i Hemsedal". Litt ymse hvert år hva de har av kurs. Uke 29 er interessant for oss uten retriever. Du kan ta en titt her: Hundeferie Vi skal gå på lydighet iår, men startet der oppe grunnet agility. Og i fjor forsøkte vi oss på klikkerkurs (tålmodighetsprosjekt for mitt vedkommende :P)

Skrevet

Hørtes utrolig kjekt ut, noen som vet om de har noe slikt i trøndelag?

Men helt ærlig vet jeg ikke om jeg har tid, siden jeg har rundt 10 kaniner og et par hund jeg skal pass, pluss sommerjobb :P men jeg skal nok få det presset inn!

• 1 month later...
Skrevet

Vi kom hjem fra leiren klokka 11.30 på fredag. Hadde en kjempefin uke, det var veldig lærerikt.

Meg og Laika kom på 2.plass på agility (store hunder), og Laika vant på hundesprinten :|

Vi hadde det veldig koselig, og det var veldig hyggelige ledere og deltakere :|

Vi bor i Flekkefjord, så det er ca. 6-7 timer kjøretid til leiren + stopp, men det var helt klart verdt reisen.

Bilder kommer senere :|

Skrevet

Så bra! Så deg jeg, men koblet ikke at det du var et sone-menneske :) (var jeg som kom bort med Amira og innledet til litt triks-trening),

Jeg jobbet som instruktør på barn og hund-leiren. Skal også jobbe i uke 28 og 33. Det er slitsomt, men også veldig givende og kunne lære til mer rekrutt!

Skrevet
Finnes flere hundeskoler og hundeklubber som holder ukeskurs om sommeren.

Så for oss som ikke er ungdommer lenger så anbefaler jeg det sterk. Sosialt og gøy. Og selv om det ofte er et bestemt tema/fordypning en melder seg på så blir det ofte til at en trener andre ting også sammen med de andre sånn på "fritiden".

Her blir det to uker på hundeferie i Hemsedal i år:)

Vi skal også til Hemsedal :)

Skal du/der delta på noen av kursene?

Vi går lydighet i år også.

NRK avd. Bergen og Omegn har kanskje noe lignende for sine medlemmer. Hver sommer har de "Hundeferie i Hemsedal". Litt ymse hvert år hva de har av kurs. Uke 29 er interessant for oss uten retriever. Du kan ta en titt her: Hundeferie Vi skal gå på lydighet iår, men startet der oppe grunnet agility. Og i fjor forsøkte vi oss på klikkerkurs (tålmodighetsprosjekt for mitt vedkommende :))

Det er Norsk Retrieverklubb avd. Bergen som arrangerer ja, men alle medlemmer av Norsk Retriever klubb kan delta.

Medlemmer i avd. Bergen & Omegn har mulighet til å melde seg på før påmeldingen åpner for resten av landet.

Anbefales :D

Skrevet

Bilder fra leiren:

Vi kom til gården der leiren skulle være på søndagen, så da benyttet vi muligheten til å ta noen bilder rundt forbi:)

2z85d1k.jpg

x3xwdg.jpg

2itohut.jpg

2vcfevn.jpg

29uqcn8.jpg

Så kom resten av folkene:

Agilitybilder

Kristine med blandingshunden Kira

xo428o.jpg

Sigurd med vorstehen Njolla

8z4h82.jpg

Litt omvendt av hva som er vanlig i agility?

34jcett.jpg

Boxeren Nikita i slalomen

95ug4o.jpg

Og til slutt et bilde av der hundene bodde når de ikke var ute med oss

vfz6ok.jpg

Orker ikke å laste opp flere bilder nå, men kanskje det kommer flere senere…

Skrevet

Jeg så på den leiren da jeg trenger et sted å være mens foreldrene mine reiser på ferie i sommer UTEN meg :innocent: Men den var på feil tid. Det virker utrolig kjekt å få være med på noe slikt da! Jeg elsker å delta på helgekurs, men tenk flere dager!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...