Gå til innhold
Hundesonen.no

To voksne hanner sammen


Tollertassen

Recommended Posts

Mitt spørmål er som følger, er det noen som helst mulighet for å føre to voksne kastrerte hannkatter sammen?

Hvis de er kastrerte så er det ikke noe problem. Min erfaring er at kastrerte hannkatter går bedre sammen enn hunnkatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har nemlig en kastert innekatt som jeg føler trenger litt mer selskap enn det vi gir han. Derfor superte nå en arbeidskollega som også har en kastert innekatt om vi skulle teste de to sammen siden de har tenkt på en katt til, vil bare ikke at det ender med drap:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to kastrerte hankatter i lag, men de er søsken. Det er mye lettere å få søsken til å gå overens enn to fremmede voksne katter.

Ikke alltid desverre... Lucifer katten min hadde ofte besøk av sin bror når de var små, og Luc var med dit. Men PLUTSELIG så bestemte de seg for at det ikke funket lenger. Full krig, og mord i blikket...

Men, til TS. PRØV! dere må nok tåle litt fres osv i starten, men prøv. Absolutt ikke umulig at det går.

Her har vi to kastrater sammen her. Hadde tre. Og de har gått veldig bra sammen alle sammen. Null problemer. Og mine to var voksne når de ble introdusert for katten til Lars, som da også var året ca. Funket fint det.

Ellers skal jeg ha en eller to hannkattunger til inn i huset her i løpet av sommern (håper mor er drektig nå). Og ser ikke for meg problemer med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Jeg ville ikke satt to voksne katter sammen bare for å se hva som skjer.. Katter er ekstremt territoriale, og de kan de være selv om de er kastrert. Jeg har selv et brødrepar som er kjempegode venner, men de (spesielt han ene) liker IKKE at der er andre katter i leiligheten. Har vært fosterhjem for DB og har da måttet holdt mine katter adskilt fra fosterkatten. Hvis du vil ha en pusevenn til Rambo, så anbefaler jeg heller å prøve med en kattunge! De fleste voksne katter ser ikke på kattunger som en trussel, og når kattungen vokser opp er de allerede vant med hverandre. Men for all del, det finnes voksne katter som har blitt venner i voksen alder, og det finnes voksne katter som har nektet plent å godta at det kommer en kattunge i hus.. Men om du skal føre to voksne katter sammen tar det TID, og du bør vite litt hva du driver med. Ikke bare ta med en tilfeldig katt på besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...