Gå til innhold
Hundesonen.no

Egyptisk Mau


Bambi

Recommended Posts

  • 1 month later...

Jeg har en Egyptisk Mau, og venter fler til sommeren/høsten. De koster mellom 15000-30000. Det kommer helt ann på hvor "god" den er i forhold til standard osv. Det finnes ingen oppdrettere i Norge nå, men jeg venter på stamnavn. Og så snart Pysj får løpetid, så blir det kattunger her. Får låne en flott hankatt fra Sverige! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid lurt på om disse spesielt dyre katterasene (tydeligvis denne og Bengal) er like dyre utenlands? Det er jo ikke noen større problem å importere en pus fra utlandet enn en valp - og på hundene er det jo klart forskjell i pris i de forskjellige land...

Bare mellom Norge og Sverige er det jo en klar prisforskjell på både hund og katt, mener jeg..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mauen er en veldig sjelden rase som det ikke fødes mange av i året, så det har nok noe med at den er dyr. Den koster ca like mye i de landene jeg har hatt kontakt med. England, Belgia, Finland og Sverige. Men det står jo annonser rundt på nettet med Mauer som koster ned i 5000,-, men dette er IKKE gode oppdrettere. Tviler på om det i det hele tatt er noe Mau i disse kattene. Skal man ha fra en seriøs oppdretter, så må man betale en god del :whistle: Men det er verdt det synes jeg i alle fall :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er sikkert riktig at de som raskest "dumper" prisen er sjelden de mest seriøse, liskom...

Har dog sett ytterst varierende priser rundt om på nettet når man søker på spesifikke raser, så man begynner jo å lure, såklart. Det som er super-populært HER i Norge er ikke alltid og nødvendigvis det som er helt "i skuddet" i England eller USA (eller div. EU-land)...

Men med moms-kostnader i tillegg til innkjøpsprisen (på en import), så lønner det seg kanskje ikke å lete utenlands, uansett da..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som er spesielt med denne katten ettersom den er så dyr, sett bort ifra at den er skjelden? Den ser jo helt "vanlig" ut. Dersom det er på grunn av den pene pelsen, ville jeg heller sett på bengal-katten. Den er enda vakrere synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mau er en naturlig rase, mens bengalen er basert på en moderne hybrid (basert på den asiatiske leopardkatten og huskattraser, bl.a. mauen). Noen liker det ene, noen det andre, og jeg skjønner godt at noen foretrekker mer klassiske katteraser foran moderne "designer"-raser. Dessuten: Bengaler kan være innmari flotte, men det er til dels veldig krevende katter med mye lyd og et høyt aktivitetsbehov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...