Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundetreff

Heidihj

Recommended Posts

Skrevet

Er det noen her som har lyst til å vær med på hundetreff i Drammen. Vi går tur og trene. Det hadde vært veldig gøy om flere ville være med. Vi er bare to og noen ganger tre. Det er ikke noe spessielt sted i Drammen enda, men det kan jo bli det. Håper noen vil være med. Hadde vært så fin får både hundene og oss. Veldig sosialt :(

Skrevet

Moi :(

Mors Lille Loke trenger flere turkamerater.Han er veldig grei med andre hunder tross rasen :( Litt hormonell og masete for tiden kanskje...

Skrevet

hvor bor d u?

Like utenfor Drammen..Bodde i Drammen inntil for et par år siden men flyttet ut på bøgda slik at jeg fikk råd til å kjøpe min egen leilighet :(

Mvh Annette

Skrevet

Jeg vet hvor du bor :( Jeg pleide å være med i Drammen og omegn kaninavlsforening, og de har/hadde møter på Ytterkollen grendehus, ikke så langt fra Vestfossen.. Det er vel rundt deromkring du bor, Annette?

(jeg vil også være med på hundetreff, men det må nesten bli i feriene :wink: )

Skrevet

Der er fint noen vil være med. Vi kan sikkert ha hundetreff i feriene også. Noen som har noe forslag om hvor vi kan være. Vi har bleid på være i en park på Toppehaug, men det er ikke så bra der.

Skrevet

Det er vel kanskje greit å møtes utenfor Drammen, litt bedre terreng der ofte.. Så enten mot Annette og Loke (Vestfossen, hvis jeg ikke tar helt feil) og utover der, eller andre veien mot Lierskogen. Der er det MANGE fine steder.. Jeg joiner i juleferien, så hold dere hjemme folkens!

Skrevet

ER det noen som kan neste helg? Uten for Drammen, jeg regner med at jeg kan bli kjørt av en av foreldrenne mine. Det hadde vært veldig fint om noen vet om ett fint sted der hundene kan løpe løs å leke. :(

Skrevet

Vestfossen ja :( Problemet med vestfossen er at det er HIMLA mye sau her.

Man må gå langt for å finne et sted man kan slippe en flokk med hunder helt trygt så tidlig på høsten (må ikke tro man tar inn alle sauene bare fordi høstjakta har begynnt :roll: )En annen ting er at det visstnok er streif-ulv i området nå,ikke at det plager meg men jeg skjønner det hvis andre blir litt skeptiske... (jeg innbiller meg at det er Loke de har observert :( )

Ellers så er det et fantastisk turterreng fra ormåsen og oppover,men det blir jo en halvtimes kjøring fra Drammen

Spiralen i Drammen er forsåvidt et fint tursted men der er det køgåing i helgene.Finnemarka er alltid fantastisk,men det krever bilkjøring et stykke opp tror jeg..?På den andre siden av Drammen(strømsø opp mot konnerud) er det båndtvang hele året pga tettheten av rådyr ,noe jeg tradisjonellt har gitt beng i på høsten da kalvene er store nok til å løpe fra enhver hund og terrenget taler til rådyrets fordel.

(om vinteren og våren bruker jeg bånd ofcourse)

Så er det jo alltids dikemark i asker?

Jeg har ikke bil og er litt avhengig av at det blir et sted jeg når fram med offentlig transport.... :P

Noen flere forslag?

Mvh Annette

Skrevet
Vestfossen ja :( Problemet med vestfossen er at det er HIMLA mye sau her.

Man må gå langt for å finne et sted man kan slippe en flokk med hunder helt trygt så tidlig på høsten (må ikke tro man tar inn alle sauene bare fordi høstjakta har begynnt :roll: )En annen ting er at det visstnok er streif-ulv i området nå,ikke at det plager meg men jeg skjønner det hvis andre blir litt skeptiske... (jeg innbiller meg at det er Loke de har observert :( )

Ellers så er det et fantastisk turterreng fra ormåsen og oppover,men det blir jo en halvtimes kjøring fra Drammen

Spiralen i Drammen er forsåvidt et fint tursted men der er det køgåing i helgene.Finnemarka er alltid fantastisk,men det krever bilkjøring et stykke opp tror jeg..?På den andre siden av Drammen(strømsø opp mot konnerud) er det båndtvang hele året pga tettheten av rådyr ,noe jeg tradisjonellt har gitt beng i på høsten da kalvene er store nok til å løpe fra enhver hund og terrenget taler til rådyrets fordel.

(om vinteren og våren bruker jeg bånd ofcourse)

Så er det jo alltids dikemark i asker?

Jeg har ikke bil og er litt avhengig av at det blir et sted jeg når fram med offentlig transport.... :P

Noen flere forslag?

Mvh Annette

Det er jo veldig fint å gå fra lagfallhytta og inn, hvis vi følger de småstiene og ikke de store veiene er det aldri folk der. Spiralen er jo også veldig fint, men mange folk der ja. Drammensmarka er jo kåret til det fineste tur terrenet i Norge da.

Skrevet

Åja, come on! Dikmark er supert siden jeg bor fem min derfra. iallefall bor jeg der i feriene.. Så i løpet av jula, muligens en helg før jul, eller noe sånt er dere invitert på pels treff på dikemark!

Skrevet
Åja' date=' come on! Dikmark er supert siden jeg bor fem min derfra. iallefall bor jeg der i feriene.. Så i løpet av jula, muligens en helg før jul, eller noe sånt er dere invitert på pels treff på dikemark![/quote']

Ei vennine av meg (med en workingspringer) bor rett ved dikemark,så Loke har løpt rundt i skogen der et par ganger allerede han :(

Fint område.

Kommer vi,tar med gløgg på termos :(

Mvh Annette

Skrevet

Det er jo veldig fint å gå fra lagfallhytta og inn, hvis vi følger de småstiene og ikke de store veiene er det aldri folk der. Spiralen er jo også veldig fint, men mange folk der ja. Drammensmarka er jo kåret til det fineste tur terrenet i Norge da.

Mener du landfallhytta?

Der er det fint i såfall..

Men går det busser opp dit i helgene?

Mvh Annette

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
    • Takk for svar. han har to trygge eldre hunder som han har lekt med noen ganger. vi har prøvd oss med andre valper, men han er ikke intendert i å leke med de, legger seg kun ned og ruller seg sammen som en ball. Virker utrygg, redd, så det har vi sluttet med.han er at typen som blir mer giret av å hyle, så det fungerer ikke.  han har ikke begynt å miste tenner enda, men har begynt å få noen. Får både tyggebein, fryser klut fra fryseren og fryste gullerøtter/ men når de intense periodene kommer så fungerer ingen ting. Time out er det eneste som fungerer, men det er jo et mareritt å få han i valpebingen fordi han bokstaveligtalt  sitter fast i deg.    vi krysser jo fingrene for at dette er en fase, for ellers er han lydig. Kan både sitt, ligg og bli. Men ikke når dette kikker inn
    • Sosialiserer dere noe med andre hunder? Bitehemming er noe de lærer veldig mye bedre i lek med andre hunder enn fra mennesker. Prøv å finne noen trygge hunder i nærområder eller bland kjente og gå en kort tur i bånd uten hilsing, før de får leke litt. Prøv å klynke til når han biter, og snu dere bort. For noen funker det, andre blir med gira av det. Vri opp filler og tauknuter i vann og frys dem. Isen demper smerte og klør i tennene. Nå er det vel litt tidligste laget med tannfelling, men kan være starten på en periode med MYE biting. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...