Gå til innhold
Hundesonen.no

En nervepirrende opplevelse

Heidihj

Recommended Posts

Skrevet

I går gikk jeg og Elwira kveldstur. Vi gikk til et veldig fint sted der vi kan se hele Drammen. Der er det en lav mur som hindrer barn å falle ned (det er nemelig en barnehage). Jeg gikk der med Elwira i bånd å ante fred og ingen fare. Plutselig rykket elwira hart i båndet, hun tok nemelig løpefart og hoppet åver muren. Der var det rett ned, men det så hun jo ikke. Elwira hang der i båndet etter halsen, det var i tilegg ett retriever bånd (halsbånd og lenke i ett som ett utstilingsbånd). Heldig hvis var det bare 4 meter til første avsats, så jeg heiste henne ned til hun var litt over bakken og så slapp jeg båndet. Jeg fikk kravla ned å hentet henne, og vi to måtte komme oss opp og over muren. Både jeg og Elwira var veldig skelvene etter den opplevelsen :( Tenk om det ikke hadde vært noe avsats, da hadde hun enten død eller fått nakkeskader, for da måte jeg ha dratt henne opp etter halsen. Det gikk heldig vis bra med henne etterpå :(

Men hun har jo en liten unskyldning til att hun hoppa over muren. Den var nemelig veldig lik den hun hopper over på agilityen. :P

Skrevet

Å hjelp :-o Så skummelt!

Det var nå enda godt det gikk så bra som det gjorde, men sånt er skikkeli ekkelt å skummelt.

Skrevet
åh fy fææn. d hadde jeg fått nervesammenbrudd om lunah hadde gjort no sånn. bra det gikk bra med henne da. gæærn bikkje!

Puh, samme her! Må ha vært jævli!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Håper på det. Behandler er iallefall positiv, jeg blir litt negativ merker jeg basert på tidligere erfaring. Men det er positivt at hun ikke halter eller noe sånt og tilsynelatende bygger fin og jevn muskulatur og ifølge behandler er myk og fin med god bevegelsesfrihet i ledd. 
    • Artig med rykk-og-napp-voksing😬 Håper vondt'er er forbigående🤞
    • Zelda vokser som ugress, dessverre i så stor grad at hun har litt problemer med muskulære spenninger (håper iallefall det er alt det er), men vi koser oss masse og hun utvikler seg fint tross alt og litt enkel behandling holder ting i sjakk. Gleder meg dog til hun ser litt penere og mer balansert ut, så fort fronten tar igjen bakparten så skyter bakparten fart igjen og vokser 5 cm "over natten".  Og håper hun ikke blir alt for stor. 🙈 Håper på mange fine valpevennlige turer ila høsten,  har så smått begynt å trene litt, lærer utrolig fort, men merker godt at det ikke er en rase som er avlet for bruk lenger. Iallefall ikke særlig målrettet. Men det bor en del i henne så tipper det blir en gøyal hund å trene på sikt når man bare får kanalisert det litt bedre.   
    • Det er hundrevis av hunderaser, så det er litt av en jobb å liste alle. I prinsippet er kanskje myndene de mest krevende fordi de er selvstendige, egenrådige og har høyt jaktinstinkt. Men det er også individuelt.
    • Hvilke hunderaser er vanskeligst å ha løse utenom båndtvangen? Sikkert de med mye jakt. Men hvilke?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...