Gå til innhold
Hundesonen.no

Snart bli det valp...:D


TonjeRA

Recommended Posts

Nei, nå er det søren ikke lenge igjen assa!! ;)

Vil ha den lyseste eller den mørkeste! ;) Fornøyd blir jeg nok uansett! :D blir gal av denna ventinga!! :D får ikke gjort no valpeshopping mens jeg venter heller...har jo så masse liggende allerede! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar
Hvor hentet du staffen din da, Camo? hvordan farge osv? hva heter han? er nysgjerrig jeg seh... :ahappy: håper det er greit...:D

ventetiden har vært lang, men nå begynner det faktisk gå opp for meg at det nærmer seg her.... :D De siste ukene nå er jo ingen ting mot de månedene vi har ventet på løpetid, parring, ultralyd, fødsel osv...;)

Hvor langt tid brukte du på å få han husrein? lillesøs har akkurat henta seg ei GD tispe, og ho var så godt som reinslig da ho fikk ho...veit at det ikke trenger å være like lett for min del altså...er det egentlig forskjell på tisper og hanner når det gjelder renslighetstrening?

Jeg hentet min staffe fra Kennel Nutricula. Et lite oppdrett som ligger på Karmøy. Min staffe er svart med litt hvitt på brystet og er litt brindle på hoftene. Han er snallskjønn. Tyson er hans navn og er 6 måneder gammel. Han er så og si stueren. Hender det kommer litt når han er hjemme alene, men jeg klandrer ham ikke ;)

Tror ikke det er så stor forskjell på kjønn når det gjelder stuerenslighet. Kommer an på oppfølging, individet, når på året valpen er født, osv. Ikke gøy å tisse ute når "tisselasken" fryser til is :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hentet min staffe fra Kennel Nutricula. Et lite oppdrett som ligger på Karmøy. Min staffe er svart med litt hvitt på brystet og er litt brindle på hoftene. Han er snallskjønn. Tyson er hans navn og er 6 måneder gammel. Han er så og si stueren. Hender det kommer litt når han er hjemme alene, men jeg klandrer ham ikke ;)

Tror ikke det er så stor forskjell på kjønn når det gjelder stuerenslighet. Kommer an på oppfølging, individet, når på året valpen er født, osv. Ikke gøy å tisse ute når "tisselasken" fryser til is :P

Hihi...det har du helt rett i! :P

Har Tyson en egen tråd jeg kan titte på? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...du er ikke den eneste som mener de er litt skumle, Jatte...men de er veldig fine hunder altså...hvis den blir riktig håndtert da, vel og merke...akkurat som alle andre hunder! :D

Hehe, de er nok kjempefine hunder ja .. Tviler ikke på det :lol:

Men jeg er litt pysete :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fire dager igjen til vi skal velge valp...Vi og de som har førstevalg på hanne skal besøke oppdretteren samtidig. Blir trivelig å hilse på andre som skal ha valp fra samme kullet da...

Gleder meg som en unge...snart så jeg begynner å telle timer! :yes::yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Etter å ha tittet litt på bildene av hannene, så synes jeg at valp nr 2 var noe jeg kunne ha ønsket meg (om jeg skulle ha hatt fra det kullet). Hvorfor den tiltaler meg aner jeg ikke, det er liksom "noe med han" :yes:

Venter spent på oppdateringer etter Sverige-tur :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme skal han hete Ailo...hvis det passer på det lille knøttet når vi møter han da...:yes:

temaet på kullet er abbalåter, så han får nok et artig stamtavlenavn...:yes: blir moro å høre hva oppdretteren har bestemt seg for på hver av dem... :rolleyes:

Oppdretteren skulle ta flere bilder i kveld, så mulig de kommer i løpet av kvelden...ellers kommer det hvertfall MASSE i løpet av påsken etter vi har vært på besøk! :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye bilder!!!! og nå har de endelig fått navn!! :lol:

Bang-A-Boomerang: :)

Bang-A-Boomerang2.JPG

Bang-A-Boomerang.JPG

Super Trouper:

Super_Trouper2.JPG

Super_Trouper.JPG

Dum Dum Diddle:

Dum_Dum_Diddle2.JPG

Dum_Dum_Diddle.JPG

ååå...jeg er forelska!!!!!!! :D:lol::D:):P

Har forresten bilder av de fem tispene også, men tenkte ikke jeg skulle legge ut dem ,siden det er hanne jeg skal ha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan du si!!! blir bare helt genialt!! blir spennende å se hvem de som har førstevalget velger...har fortsatt en liten favoritt her! :lol:

Tøffe navn de fikk og da...

Tispene skal forresten hete:

Dancing Queen

Nina Pretty Ballerina

Angel Eyes

Kisses Of Fire

She´s My Kind Of Girl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hvor langt tid brukte du på å få han husrein? lillesøs har akkurat henta seg ei GD tispe, og ho var så godt som reinslig da ho fikk ho...veit at det ikke trenger å være like lett for min del altså...er det egentlig forskjell på tisper og hanner når det gjelder renslighetstrening?

Det er veldig individuelt med renslighetstrening..

Noen oppdrettere gjør en veldig bra jobb på forhånd, andre gjør ingenting for å få de husreine..

Jeg vet egentlig ikke hvor mye min oppdretter gjorde, men jeg hadde ihvertfall husrein hund på et par uker, hadde 3-4 uhell inne.. :ahappy:

Men her var det også få anledninger til å faktisk få gjort fra seg inne, vi var nemlig ute veldig ofte de første ukene, minst en gang i timen når han var våken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig individuelt med renslighetstrening..

Noen oppdrettere gjør en veldig bra jobb på forhånd, andre gjør ingenting for å få de husreine..

Jeg vet egentlig ikke hvor mye min oppdretter gjorde, men jeg hadde ihvertfall husrein hund på et par uker, hadde 3-4 uhell inne.. :ahappy:

Men her var det også få anledninger til å faktisk få gjort fra seg inne, vi var nemlig ute veldig ofte de første ukene, minst en gang i timen når han var våken.

Høres lurt ut...Siden vi får Ailo nå på våren skal det nok generelt sett ikke være noe problem å være masse ute om dagene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Prøver å prøver å få inn bilder av mine nye , men fixer det bare ikke , kan linke , men bilde - nei , ble helt svett av det her, huff Huff , ga opp nå ! :)

Aha no trur jeg fatta det, bilde var noe crappy da, det er en hund iallefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...ser kjempe søt ut da...:)

Hvor skal du kjøpe fra? Valpen min har forøvrig en egen tråd under "min hund". den heter "staffen min Ailo...ta gjerne en titt der...gleder meg til å se flere bilder av valpen din! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...