Gå til innhold
Hundesonen.no

Snart bli det valp...:D

TonjeRA

Recommended Posts

Skrevet

er den jeg har lagt mest merke til også.... :icon_confused::cry:

Moro at så mange vil følge med på tråden min! :icon_redface: oppdaterer selvfølgelig så fort jeg får flere bilder eller ny info fra oppdretter... puppeh.gif

• Svar 95
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

da håper jeg oppdrettern din er like kjapp som min er/var :icon_confused: satser på at det blir masse bilder her i tråden! særlig etter vi har vært på besøk :) ta bilder av deg og nurken din å legge ut her og følge med på alt dere gjør sammen :icon_redface:

så må du bli med meg og valpis på utstilling i mai, sosialisere å være psykisk støtte for meg :cry:

Skrevet

Blir nok tatt noen "få" bilder når vi skal på besøk ja...fikk mail fra oppdretteren i sta...ho lurte på om det var greit at det kom et svenskt par på besøk samme dag som oss...bare moro å hilse på andre som skal ha valp fra samme kullet, så det er helt greit for min del... :lol:

Klart vi skal sosialisere når kusine Yakita skal stilles...:D

Skrevet

Takk, takk...tror nok tiden går fort framover...skjer masse på skolen, så da har jeg litt å gjøre mens jeg venter...:lol: også koser jeg meg jo med Yakita så lenge da.... :rolleyes:

Skrevet

Huff! Hadde andre valget på hann hund vi også da vi fikk oss staffe i november 08.

Det er et bittersøtt h*lvete å vente! Jeg ventet siden begynnelsen av mai, samme året.

Nå er han 5 måneder gammel og snart ferdig med tann fellingen.

Har fått en bitteliten melketann av ham <3

Nå går det mye tid i å gi han oppmerksomhet, leke med ham og gå små turer.

Tok litt tid å få ham stueren, men han er det snart.

Blitt så flink til å si i fra når han vil ut.

Du får ha hjertens tillykke med bebisen din og kos dere masse i valpeshoppingen!

Gleder oss til å se flere bilder av knøttet :lol:

Skrevet

Hvor hentet du staffen din da, Camo? hvordan farge osv? hva heter han? er nysgjerrig jeg seh... :lol: håper det er greit...:D

ventetiden har vært lang, men nå begynner det faktisk gå opp for meg at det nærmer seg her.... ;) De siste ukene nå er jo ingen ting mot de månedene vi har ventet på løpetid, parring, ultralyd, fødsel osv...:D

Hvor langt tid brukte du på å få han husrein? lillesøs har akkurat henta seg ei GD tispe, og ho var så godt som reinslig da ho fikk ho...veit at det ikke trenger å være like lett for min del altså...er det egentlig forskjell på tisper og hanner når det gjelder renslighetstrening?

Skrevet

Nye bilder fra oppdretter!!!!!! :icon_confused: her er valpene 4 dager...Hannen helt til venstre på bildet ser så nydelig ut!! :rolleyes:

forst de tre hannene i kullet:

Hannene_4_dager.JPG

Så de fem tispene:

Tispene_4_dager.JPG

Skrevet

næh så søte de er :) kan nesten ikke vente til vi skal dra å besøke dem :) den hannen til venstre var fin den ja ;)

nå må vi bare vente på bilder i helfigur ;)

nydelige er i de i hvertfall storesøss :icon_confused:

Skrevet

Er forelska jeg assa!!! :) blir spennende å se dem live, og se hvilke to vi kan velge mellom siden vi har andre valg... :icon_confused:

Håper vi får flere bilder på mail snart! ;) hihi...er så gøy å se dem...ingen tvil om at de er nydelige!!! :)

Skrevet

Ja, da er det allerede en uke siden valpene kom til verden...tia går faktisk overraskende fort...ca 3.5 uke til vi skal besøke oppdretter og velge valp!! :D håper resten av tia går like greit.... :ermm:

• 2 weeks later...
Skrevet

Flere bilder har kommet...her er valpene 15 dager gamle...

De tre hannene:

hanarna.JPG

Hanne 1:

hane1..JPG

hane1.JPG

Hanne 2:

hane2..JPG

hane2.JPG

Hanne 3:

hane3..JPG

hane3.JPG

Også et bilde av de fem tispene til slutt:

tikarna.JPG

Er rimelig valpesjuk om dagen for å si det sånn...teller dager til vi skal besøke oppdretter og velge valp...

Skrevet

Må innrømme at jeg synes den lyse skiller seg ut litt altså...:lol: en liten favoritt her i huset...men på staffeforumet er det visst hanne 2 som er den mest populære! :) de sier det er han som kommer til å få det beste hode...spent på hvilken av dem som blir vår altså...

2 uker igjen ja...herregud...går fort til jeg vet hvem av dem jeg stolt kan vise fram jo!!! :whistle:

Skrevet

Jeg syns han i midten på de øverste bilde var nydelig jeg :) Den første jeg så på ^^

Gleder meg til å høre mer og ser mer bilder :lol: Grattis på forhånd. :)

Skrevet

takk, takk folkens...venter spent på nye bilder hver dag...:wub:

kommer hvertfall mange når vi har vært og besøkt dem....(så lenge kamera er med...er en smule glemsk, så det er godt det er flere enn meg som skal være med...) :rolleyes::icon_redface:

Skrevet

Da må jeg jo si gratulerer :)

Har vært litt lite på detta forumet de siste uka og dagene....:-o

Blir nok en fining du får :)

Er ikke helt min hundetype, men de er da litt søte også :)

Skrevet

hehe...takk...:) han blir nok en liten nydling! :)

Grandisen er ikke helt min type heller, men de er jo nydelige når du blir kjent med dem! :)

Skrevet

hehe ja må si meg enig der:P fine raser begge to;)

men nå er det søren ikke lenge til det blir svensketur og valpebeøk på oss igjen :ahappy: Yakita gleder seg til å bli med på tur sier ho:)

blir jo bare så koselig å hilse på alle de små :D håpe dere får den lyse dere vil ha da :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...