Gå til innhold
Hundesonen.no

Var du medlem på Canis før du ble medlem på hundesonen/doggis?

HHC

116 stemmer

1. 1.

• Ja
      79
    • Nei
      37

Recommended Posts

Skrevet

Var på sonen(doggis) først. Ble medlem her nesten rett etter jeg fikk Dina.

Ble medlem på Canis da jeg skulle kjøpe en bok som ble anbefalt at alle skulle lese på det tredje hundekurset jeg gikk på. Jeg tror jeg har et eneste innlegg på det forumet. :drool:

Skrevet

Jeg var medlem på Canis før jeg ble medlem i dette forumet. Jeg er mest på Canis, fordi det passer meg best. Her virker det som om alle kjenner alle, og at diskusjoner lett utarter seg til svært personlige krangler. Det kan fort bli litt uinteressant for oss (mulig bare meg..?) som kanskje ikke er så interessert i hvem som gjør hva i fritiden og dermed er en hykler. Eller lignende. I tillegg er de få klikkerdiskusjonene jeg har sett, relativt banale. (Jaså, du tør ikke å ta i bikkja di, hø hø).

Jeg deltar altså ikke så mye i dette forumet, men jeg sjekker innom for å se om det er noen interessante diskusjoner, og det hender absolutt!

Skrevet

Stemte ja, for jeg var på Canis før jeg ble med her. Men jeg tror ikke jeg har skrevet innlegg på forumet nei... Synes Doggis er mye bedre.

Skrevet

Jo, jeg var medlem av Canis og var forholdsvis aktiv der i 2004-2005.

kom plutselig over t innlegg der noen spurte om hvor alle de gode "gamle" caniserne hadde blitt av at det dukket opp en link til dette forumet. Jeg gikk inn og snoka, og siden har jeg blitt her- Omtrent uten se meg tilbake :drool:

Skrevet

Om jeg ikke husker helt feil så ble jeg medlem i canis før jeg fikk Kaisa.

Men jeg vet at jeg var innpå siden der før jeg fikk Kaisa, der tok vi den rase testen :drool:

Skrevet

Jeg var medlem på canis først, i ca et år, før jeg fant hundesonen (nå doggis). Jeg hadde noen innlegg på canis men fikk mange "rare" svar på ting jeg spurte om osv.. Syns også det var litt dårlig stemning der på den tiden, i tillegg til at sidene er fryktelig rotete.

Nå bruker jeg stort sett bare doggis.. Titter innom canis inni mellom og leser litt.. svarer på tråder kanskje.. men generelt blir det jo til at jeg holder meg her.. Selv om jeg føler det er litt vanskelig å komme inn i "den harde kjernen" her da.

Skrevet
Jeg var medlem på canis først, i ca et år, før jeg fant hundesonen (nå doggis). Jeg hadde noen innlegg på canis men fikk mange "rare" svar på ting jeg spurte om osv.. Syns også det var litt dårlig stemning der på den tiden, i tillegg til at sidene er fryktelig rotete.

Nå bruker jeg stort sett bare doggis.. Titter innom canis inni mellom og leser litt.. svarer på tråder kanskje.. men generelt blir det jo til at jeg holder meg her.. Selv om jeg føler det er litt vanskelig å komme inn i "den harde kjernen" her da.

ENIG! Jeg fikk mange fryktelig unyanserte svar, følte jeg. Åh, det er sånn ja. Ja, da er hunden din sånn. Da gjør du det feil. Du MÅ ha gjort det og det, ellers hadde aldri hunden din blitt sånn. Eh, ja.

Skrevet

Jeg var også medlem av Canis først, men fant meg en link der inne til ett Hundesonen som var ganske mindre befolket enn det er nå :drool:

Jeg husker også den gang da så mange Canisere flyktet hit, og hvor negativt innstilte vi "gamle" her inne var til dette :wub:

Dere har grodd på oss etterhvert :yes:

Skrevet

Nei, åpnet siden til canisforumet, scrollet litt nedover, å fant meg et annet forum...

Canis da, var det verste forumet jeg har sett til nå...

Så etter litt leting så ble det hundesonen, som nå er doggis... :yes:

Skrevet

Jeg var medlem på både Canis og Dyrenett før jeg kom hit.

Ble med hit sammen Heidi som startet dette for mange år siden, så har vært her fra starten av :)

Skrevet

Nei :ermm:

skule kanskje men valgte doggis i stedet :P nor jeg hadde lest lit i begge :P

veldig glad for at jeg valgte doggis :P

Skrevet

Ble medlem her først, men er også på Canis nå og da. Men forumet der har et helt grusomt oppsett

(hva skjer med den layouten i grunn; bruker/leservennlighet er tydeligvis ikke et kriterie..?)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...