Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Trondheim i slutten av juni


Hampus

Recommended Posts

Noen som vet om årets NKK utstilling i Trondheim skal arrangeres på samme sted som i fjor, eller om den arrangeres et annet sted?

Med tanke på dommere er dette en utstilling jeg vurdere.

Men tror det er den trangeste og mest rotete utstillinga jeg har vært på da vi var der i fjor.

For ikke å snakke om parkeringsmulighetene...huff!

Så jeg håper det bare var den ene gange de arrangerte den der, eller er det blitt et fast sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år skal de arrangere den på sirkustomta på Stjørdal, som ligger ca. 3,5 mil nord for Trondheim (flyplassen Værnes ligger i Stjørdal). Forhåpentligvis blir det altså bedre plass både for parkering og utstillere i år. :)

Takk for raskt svar.

Da ble den jo enda mer aktuell.

Og hotellet fra i fjor på Værnes ligger jo høvelig til.

Null bompenger også jo...

Hmm.

Da må det tenkes nøye her, sjekkes fly og hotell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år skal de arrangere den på sirkustomta på Stjørdal, som ligger ca. 3,5 mil nord for Trondheim (flyplassen Værnes ligger i Stjørdal). Forhåpentligvis blir det altså bedre plass både for parkering og utstillere i år. :)

Hvor har du funnet ut det?

Bare spør jeg for jeg er så dårlig på å finne sånt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år skal de arrangere den på sirkustomta på Stjørdal, som ligger ca. 3,5 mil nord for Trondheim (flyplassen Værnes ligger i Stjørdal). Forhåpentligvis blir det altså bedre plass både for parkering og utstillere i år. :)

Er det den tomta ved siden av torgkvartalet? Eller er det den forbi sandskogan (på andre siden av fjellhallen?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med det er der Agrisjå (landbruksmessa) arrangeres, men jeg er dessverre bittelitt for lite lokalkjent til å si om det er ved Sandskogan. :P

Hehe, da var det ved Sandskogan da. ;)

Regnet med det, da det hadde blitt "interesant" å hatt utstillingen midt i byen.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Jeg kan vel kanskje føle meg litt "skyldig" i at NKK "Trondheim" havnet på Stjørdal'n. Var i kontakt med plassansvarlig hos NKK (i forbindelse med trykking av lp-katalog i fjor), da ble jeg spurt om egnet plass for NKK Trondheim. Da var det allerede bestemt at de skulle være på Saupstad i 2008 og jeg nevnte Stjørdal'n som mulig plass for neste år (altså i år). Så forhåpentlig vis synes NKK og deltagerne at dette er en bedre plass for hele arrangementet (skal vel ikke så mye til for å bli bedre enn Leangen og Saupstad?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan vel kanskje føle meg litt "skyldig" i at NKK "Trondheim" havnet på Stjørdal'n. Var i kontakt med plassansvarlig hos NKK (i forbindelse med trykking av lp-katalog i fjor), da ble jeg spurt om egnet plass for NKK Trondheim. Da var det allerede bestemt at de skulle være på Saupstad i 2008 og jeg nevnte Stjørdal'n som mulig plass for neste år (altså i år). Så forhåpentlig vis synes NKK og deltagerne at dette er en bedre plass for hele arrangementet (skal vel ikke så mye til for å bli bedre enn Leangen og Saupstad?).

Da har jeg i grunnen bare en ting åsi til deg: Takk!

Saupstad var ingen god opplevse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menneh.. Stjørdal er så langt unna for oss som bor på andre siden av byen. Syns det er fint at NKK Trondheim faktisk ER I Trondheim jeg da.. :P I fjor var jeg bare på agility, i år aner jeg ikke om jeg skal stille hund eller gå agility (valgets kvaler, kanskje NKK Bergen avgjør??), men AG-banen i fjor var i alle fall helt okei syns jeg. :) Så bortsett fra varmen er det okei å ha det på Saupstad (men jo, det så virkelig trangt ut for utstillerne).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
Da har jeg i grunnen bare en ting åsi til deg: Takk!

Saupstad var ingen god opplevse...

Saupstad var en tragedie. Ringen vi hadde var så humpete at jeg snublet. Hadde ikke dommer og ringsekretær vært mer oppmerksomme, hadde jeg havnet i fanget på de :rolleyes2:

Menneh.. Stjørdal er så langt unna for oss som bor på andre siden av byen. Syns det er fint at NKK Trondheim faktisk ER I Trondheim jeg da.. :) I fjor var jeg bare på agility, i år aner jeg ikke om jeg skal stille hund eller gå agility (valgets kvaler, kanskje NKK Bergen avgjør??), men AG-banen i fjor var i alle fall helt okei syns jeg. :lol: Så bortsett fra varmen er det okei å ha det på Saupstad (men jo, det så virkelig trangt ut for utstillerne).

*kremt* Hva med oss som bor tilsvarende på den andre (ut-)siden av Trondheim? :icon_redface:

Det var ikke i mine tanker at jeg selv blir boende litt nærmere, min tanke var å foreslå ett sted med bedre parkeringsmuligheter samt bedre forhold på selve plassen...

Du hadde vel kanskje jublet mer om den hadde havnet på Støren? Og da hadde det vel vært tilsvarende sure miner fra oss på "den andre siden av by'n"? Jeg for min del dr!ter i hvor NKK Trondheim holdes, bare selve plassen (og parkering) er bedre enn på Leangen og Saupstad. De kunne sikkert ha holdt stevnet på Lade, men der har man parkeringsproblemer igjen... (for ikke å snakke om alle sure minene fra fotballfolket over at noen av banene hadde blitt opptatt).

NKK har jo til dels store utgifter til dommerne også, og de bruker (så vidt jeg vet) å bo på ett av hotellene i Stjørdalsområdet, samt at de har jo flyplassen like ved (og de bor der uansett om arrangementet er i Trondheim, Støren eller på Stjørdal'n).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klipp*

Jeg for min del dr!ter i hvor NKK Trondheim holdes, bare selve plassen (og parkering) er bedre enn på Leangen og Saupstad. *klipp*

Saupstad er jeg enig i at var dårlig - men Leangen var vel egentlig ikke sååå ille, vel? Parkeringsmuligheter var helt ok med parkeringsplassene på begge sidene av veien, og det var egentlig ikke så trangt på selve utstillingsområdet heller, i tillegg til at lydighet og agility faktisk hadde god plass. Det eneste negative var vel kanskje særlig det siste året de hadde det der (både NKK og hundefestivalen), da det tok helt av med teltbruk, noe som gjorde det nokså uframkommelig enkelte steder... Men det er jo nesten umulig å unngå på utendørsutstillinger uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg ikke leke for vanskelig her, og jeg har ingenting imot at NKK Trondheim er i Stjørdal eller andre plasser der det er god plass til selve utstillinga og gode parkeringsmuligheter. Og ikke at dette har stor betydning, men hvorfor ikke skifte navn til NKK Trøndelag. Ikke er ustillinga i Trondheim, og det skiftes tydeligvis plass hvert år og da blir jo gjerne andre områder i Trøndelag vurdert. Jeg håper bare de finner en fast godt egnet plass de kan ha utstillinga på slik at det ikke spekulasjoner hvert år om hvor utstillinga skal holdes. Det er forvirrende og av betyding for oss trøndere, og ikke minst av stor betydning og forvirring til de som kommer langveis fra.

Sirkustomta på Stjørdal er ved siden av Fjellhallen/Stokkan Ungdomsskole/Sandskogan for de som vet hvor det er. Ikke ved siden av Torgkvartalet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg presterer å dra på ferie akkurat den helgen.. dårlig timing siden jeg bor bare 10 min unna... Ja, ja har jo ikke hund å stille i år uansett. Får håpe folket er fornøyde og at de holder den på samme stedet igjen til neste år. da har jeg hund å stille :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
Saupstad er jeg enig i at var dårlig - men Leangen var vel egentlig ikke sååå ille, vel? Parkeringsmuligheter var helt ok med parkeringsplassene på begge sidene av veien, og det var egentlig ikke så trangt på selve utstillingsområdet heller, i tillegg til at lydighet og agility faktisk hadde god plass. Det eneste negative var vel kanskje særlig det siste året de hadde det der (både NKK og hundefestivalen), da det tok helt av med teltbruk, noe som gjorde det nokså uframkommelig enkelte steder... Men det er jo nesten umulig å unngå på utendørsutstillinger uansett.

NKK bør sørge for stort nok område slik at de kan restriktere teltplassene på samme måte som SKK gjør (og som ble gjort på Oppdal i fjor). Sist NKK Trondheim var på Leangen var det tragisk å i det heletatt komme frem, og å parkering er vel kanskje greit om man kommer på fredag og skal være til alt er ferdig på søndag? Men etter mange år å ha blitt inneparkert så skal jeg være glad om parkeringsmulighetene er bedre på stjørdal'n, samt at jeg håper at området der er større (har vært der på landbruksmesse og da var det ett stort område som ble brukt).

Nå skal jeg ikke leke for vanskelig her, og jeg har ingenting imot at NKK Trondheim er i Stjørdal eller andre plasser der det er god plass til selve utstillinga og gode parkeringsmuligheter. Og ikke at dette har stor betydning, men hvorfor ikke skifte navn til NKK Trøndelag. Ikke er ustillinga i Trondheim, og det skiftes tydeligvis plass hvert år og da blir jo gjerne andre områder i Trøndelag vurdert. Jeg håper bare de finner en fast godt egnet plass de kan ha utstillinga på slik at det ikke spekulasjoner hvert år om hvor utstillinga skal holdes. Det er forvirrende og av betyding for oss trøndere, og ikke minst av stor betydning og forvirring til de som kommer langveis fra.

Om du går inn på dommeroversikten så står det NKK Trøndelag. Jeg synes at de skal endre det på den første oversikten også (og ikke bare i pdf-dokumentet), men NKK Trondheim er vel ett "godt innarbeidet navn"?

Og NKK Trondheim arrangert på Stjørdal'n er vel like confusing som Trondheim Lufthavn Værnes? Eller Oslo Lufthavn Gardermoen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*kremt* Hva med oss som bor tilsvarende på den andre (ut-)siden av Trondheim? :icon_redface:

Det var ikke i mine tanker at jeg selv blir boende litt nærmere, min tanke var å foreslå ett sted med bedre parkeringsmuligheter samt bedre forhold på selve plassen...

Du hadde vel kanskje jublet mer om den hadde havnet på Støren? Og da hadde det vel vært tilsvarende sure miner fra oss på "den andre siden av by'n"? Jeg for min del dr!ter i hvor NKK Trondheim holdes, bare selve plassen (og parkering) er bedre enn på Leangen og Saupstad. De kunne sikkert ha holdt stevnet på Lade, men der har man parkeringsproblemer igjen... (for ikke å snakke om alle sure minene fra fotballfolket over at noen av banene hadde blitt opptatt).

NKK har jo til dels store utgifter til dommerne også, og de bruker (så vidt jeg vet) å bo på ett av hotellene i Stjørdalsområdet, samt at de har jo flyplassen like ved (og de bor der uansett om arrangementet er i Trondheim, Støren eller på Stjørdal'n).

For all del - jeg skjønner det! Men da er jeg enig med Stine som mener det burde skifte navn til NKK Trøndelag (noe det kanskje har gjort?). Jeg er vant til å kjøre langt (kjører ofte til Selbu for hunde-ting), og det er jo enda lengre enn til Stjørdal. Støren er jo egentlig lengre unna enn Trondheim, så vi hadde ikke trengt å ha det der heller. Beregner ca like lang tid til Støren som til Stjørdal, litt avhengig av hvor det er på de forskjellige stedene selvsagt.

Egentlig har jeg ingen sure miner (i alle fall ikke om det viser seg jeg skal stille hund), men hadde jeg skullet gå agility, hadde det vært i orden for min del å fremdeles hatt det på Saupstad. Kjøre må jeg uansett, og siden man kan få pirke på småting hvis man vil, så ville jeg ha pirket på at de flyttet det SÅ langt bort. Aller helst kunne de hatt NKK Trøndelag i hagen min! :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, stjørdal... Vi kjørte vel igjennom der i høst. Finnes det noe overnattingsmuligheter i nærheten av der alt skal være? Vurderer å ta tog nedover, men kan jo bli litt for interessant hvis jeg må finne meg skyss igjennom halve trøndelag :)

Er ikke lokal da.

Men bodde på Rica Hell hotell i fjor, det ligger på Værnes, veldig nært flyplassen, og ikke langt unna Stjørdalen.

Tar 5-7 minutter med bil.

De godtar hund på røykerom, til 1090 kr pr natt i dobbeltrom + 100 kr for hund pr natt.

Har bestilt der i år også, selv om det ikke er 100% sikkert at vi reiser enda.

Ok hotell med gooooode parkeringsmuligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...