Gå til innhold
Hundesonen.no

Agria livsforsikring.


Victoria

Recommended Posts

Har fått svar fra Agria etter jeg sendte inn politi anmeldelse og dødsatest,

men jeg skjønner oikke nhelt hva som blir utbetalt.

Det står:

Vi har regulert din skademelding.

Liv 11 000,- premietilbakebetaling 8,- erstatnig 11 008,-

Betyr dette at jeg får igjen 8kr, eller 11000?

Hvorfor jeg er så usikker er fordi at i forsikringspapirene står det at ved død får jeg utbetalt 6 000,- inntil dyret er om reg. fra DK til Norge, noe han aldri ble.

Noen som skjønner noe av dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å! Hvis det er tilfelle blir jo veien mot nye valp så mye lettere!

Nå ble jeg glad :D

Det Raksha stemmer nok helt. Utifra det du selv har skrevet så stemmer det definitivt på en prikk.

Imidlertid: dersom han aldri ble omregistrert så kan det ut i fra forsikringspapirene dine tilsi at Agria ha gjort en feil i det siste brevet ditt (dersom dette altså var forutsetningen for å få "full" erstating). Og da kan du vente deg et tilbakebetalingskrav dersom de oppdager feilen de har gjort. Det vil videre være svindel fra din side dersom du ikke gjør dem oppmerksom på denne feilen nå.

Jeg ville ha gjort dem oppmerksom på dette og spurt om erstatningen var korrekt. Hvis de da sier JA til den siste summen på 11.008,- så har du gjort ditt og har ikke gjort noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå fått pengene inn på kontoen, og summen var 11 008,-.

Men jeg bør ringe de å høre om dette er riktig og evnt. tilbake betale halvesummen?

Er det stor mulighet for at de kan ha gjort en såpass glipp?

Trodde sånne ting ble gått nøye gjennom jeg.

Men jeg tilbakebetaler selvfølgelig helst nå, og ikke om 6mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå fått pengene inn på kontoen, og summen var 11 008,-.

Men jeg bør ringe de å høre om dette er riktig og evnt. tilbake betale halvesummen?

Er det stor mulighet for at de kan ha gjort en såpass glipp?

Trodde sånne ting ble gått nøye gjennom jeg.

Men jeg tilbakebetaler selvfølgelig helst nå, og ikke om 6mnd.

Jeg personlig ville ha spurt dem direkte ja, kanskje helst via en mail slik at dersom de insisterer på at de har rett og senere viser seg å ha tatt feil, så kan ikke du lastes i det hele tatt :D Selvsagt kan det være at ingenting er feil her, at det er en eller annen endring som medfører at om reg. ikke har en betydning. Men siden du ikke har noe skriftlig om det - så er ditt utgangspunkt egentlig bare en erstatning på 6000,-

Hold oss oppdatert da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...