Gå til innhold
Hundesonen.no

Ikke avliv ODIN!


Inustaff

Recommended Posts

Er det noen som fortsatt følger med på dette her inne?

Det er nemlig nytt i facebookgruppa "Ikke avliv ODIN!"

Så jeg anbefaler interesserte å gå dit å lese eiers nyhet.

Kan helt kort si at Odin er adferdstestet og er ikke ansett å være farlig på noen måte.

Alle medlemmer av gruppen har derfor trodd at hunden får leve,ettersom foreldrene til det barnet som ble skadet også har sagt at Odin IKKE bet ungen.Avisen har til og med beklaget at de gikk ut å informerte feil.

Det finnes bilde av en artikkel om dette på gruppen.

Sånn ellers;Skadene på barnet kan ikke sies å være bitt kommer det frem.

Etter flere måneder med håp,og venting vil politiet fortsatt avlive Odin.

HVORFOR?!

Skal sånt virkelig bare skje? :)

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Hvis hunden i utgangspunktet skulle avlives fordi den beit en unge..og det viser seg at den ikke beit likevel, så er det jo logisk, og rett og rimelig, at den ikke skal avlives likevel? :)

Har ikke politiet forklart hvorfor den skal avlives likevel?

Jeg har ikke facebook, så får ikke dradd innom og lest i gruppa der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar meg den frihet å kopiere dette hit...

Synes de store bokstavene,og mangel på avsnitt gjør det vanskelig å lese..men men..

Jeg lager noen avsnitt,men nekter å gjengi teksten med små bokstaver.Da må jeg jo skrive alt på ny :)

ODIN HAR TATT EN ADFERDS TEST.DER DET BEKREFTES AT HAN ER INGEN FARLIG ELLER AGRESIV HUND!!

HÅPER DET KAN HJELPE OSS SÅ HAN IKKE BLIR AVLIVET! **************************************************

******************************************** HEI!Vi trodde at vi skulle få en endelig avgjørelse nå før jul.Men desverre er den som skal avgjøre odins sjebne gått ut i ferie/fri.Så vi tror ikke det skjer noe før jul.... så på ny året tenker jeg at vi får et resultat. men vi er kjempe glad for å ha god gutten vår sammen med oss i julen.han skal få et stort godt bein, å ligge foran peisen å koze seg i julen!SKAL OGSÅ SIES AT NABOEN SA TIL AVISEN AT ONIN IKKE BET!Og det stod i fædrelandsvennen den 29 november 2008.kan jeg da spøre hva i h...de skal ha han avlivet for????for han er leken?stor?svart?glad i mennesker?jeg synes dette er galskap!takker alle for innlegg og støtte!så håper vi på en posetiv slutt på nyåret!ØNSKER DERE ALLE EN GOD JUL!JULE HILSNER FRA ODIN MED FAM!

/////////////////////////////////POLITIET SIER ODIN IKKE BET UNGEN!MEN..//////////////////////////////////////

JA HVA KAN JEG SI...VI TRODDE AT VI HADDE EN GOD SAK,MEN FIKK BREV FRA POLITIET I UKEN SOM VAR.OG DE ØNSKER ENDA Å AVLIVE ODIN.DET DE BEGRUNNER DET MED, ER AT DE ER REDD FOR GJENTAKELSE.AT VI SOM EIERE IKKE SER ALVORET I SAKEN.AT OMPLASERING IKKE ER ET ALTERNATIV.

FØRST MÅ JEG SI VI TAR DET ALVORLIG AT UNGEN BLE SKADET!

VI BEKLAGER AT HUNDEN VÅR VELTET UNGEN SÅ HAN BLE SKADET!

Å DET HAR VI SAKT TIL FAMILIEN MED BLOMSTER OG LEKER DA DET SKJEDDE!

MEN Å PÅ STÅ AT VI IKKE SER ALVOR ER VELDIG DRØYT Å ANKLAGE OSS FOR!

SIDEN VI ER SÅ PÅ PASSELIG MED AT HUNDEN GÅR Å STAR I BÅND.NÅR VI ER HJEMME STÅR HAN I EN STOR HUNDEGÅRD!

VI FØLER OG TROR AT DET ER MAKTMISBRUK! Å SOM SAKT HUNDEN HAR IKKE BITT UNGEN!Å DET STO NABOEN OGSÅ FREM Å SIER!POLITIET SIER AT SKADENE IKKE ER HUNDE BITT!DET HAR VI SVART PÅ HVIT!

HADDE DEN VANELIGE MANN I GATA LEVERT EN SÅNN SAK TIL POLITIET.TROR JEG ALDRI DE HADDE BRUKT SA LANG TID,OG PENGER PÅ DET...DEN HADDE NOK BLITT HENNLAKT.MEN DET ER JO VÅR MENING I SAKEN!

VI SKAL IKKE GLEMME AT DET ER EN OFENTLIG TJENESTE MANN SOM HAR BLITT TRYKKET I MEDIA.SOM DE MÅ DA FORSVARE!DET ER LETTERE Å AVLIVE EN HUND EN AT SKAL MISTE TILTRO I SAMMFUNNET!.

FOR DE SOM IKKE HAR FÅTT DET MED SEG.FOR DET OM DET STO I VG OG FÆDRELANSVENNEN.ET HALVT ÅR ETTER ODIN DYTTET UNGEN.SÅ FIKK ODIN PÅFØRT EN ANNEN HANN HUND SKADE SOM HAN MÅTTE SY.

DETTE KOM AV AT DEN HANNEN HAR VÆRT VELDIG DOMINERENE OVENFOR VÅR HUND.

ODIN VAR UTE PÅ TUR I BAND SAMMEN MED 2 TISPER.DA DEN ANDRE HUNDEN KOM,OGSÅ I BÅND.ODIN KLARTE Å KOMME SEG UT AV BÅNDET Å TOK TAK I DEN.DA MIN MANN TOK TAK I VÅR HUND, OG EN VENN DRO VEKK DEN ANDRE.Å BEKLAGER Å SI DET MEN DET AT DE TOK TAK Å DRO I HVER SIN HUND VAR ÅRSAKEN TIL AT DEN BLE PÅFØRT SKADE.MEN DET AT DE TOK Å DRO TAK I HUNDENE.SÅ DET VAR OSS SOM GJORE AT DEN FIKK SKADE!

DEN FIKK SÅR Å MÅTTE SY.VI BLE KJEMPE LEI Å BET DYRELEGE REGNINGEN. EIEREN AV DEN ANDRE HUNDEN SA DET VAR JO SYND AT DET SKJEDDE SIDEN ODIN HADDE EN SAK PÅ SEG OG AT DETTE IKKE VAR POSETIVT FOR OSS.

SÅ GÅR HUN OGSÅ HENN Å VIL HA HAN AVLIVET!MEN ALLE HVET AT TO DOMINERENDE HANN HUNDER KAN SLOSS,OG AT SERLIG NÅR DET ER TISPER TIL STEDE!ALLE DYR SLOSS.

HADDE NOEN BITT ODIN HADDE JEG IKKE VALGT Å AVLIVE DEN ANDRE!DET SKJER JO DAGELIG AT HUNDER HAVNER I KLAMMERI MED EN ANNEN.OG VI SOM HUNDE EIERE HVET HVOR VONDT DET ER Å MISTE ET KJÆLEDYR.Å ØNSKER IKKE AT NOEN ANDRE SKAL OPPLEVE DET!Å SYNES DET IKKE VAR SNILT GJORT AV DEN ANDRE HUNDE EIEREN.

NABOKATTA SKAMBANKER VÅR KATT MEN JEG AVLIVER IKKE NABOEN SIN FOR DET!VI ØNSKER Å SI DETTE SÅ INGEN KAN SI AT VI IKKE SA NOE,FOR DET OM DET HAR VÆRT I MEDIA!

POLITIET HAR SLÅTT SAMMEN DE TO SAKENE, Å DØMMER DE SAMMEN!SOM VI OG ADVOKATEN MENER ER FEIL!DET VAR OVER 6 MÅNDER MELLOM DE TO SAKENE!OG DET ER TO VELDIG FORSKJELIGE SAKER!DET ER BEVIST AV POLITIET AT HAN IKKE HAR BITT GUTTEN!HANN HAR ALDRI BITT VOKSNE ELLER BARN!SÅ VI FRYKTER AT DET IKKE BLIR EN RETTFERDIG SLUTT...VI HOLDER DERE OPPDATERT NÅR DET SKJER NOE NYTT!PS PASS GODT PÅ KJÆLEDYRENE DERES!HILSEN HELLEN

OG ODIN!

Her er avisartikkelen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som fortsatt følger med på dette her inne?

Det er nemlig nytt i facebookgruppa "Ikke avliv ODIN!"

Så jeg anbefaler interesserte å gå dit å lese eiers nyhet.

Kan helt kort si at Odin er adferdstestet og er ikke ansett å være farlig på noen måte.

Alle medlemmer av gruppen har derfor trodd at hunden får leve,ettersom foreldrene til det barnet som ble skadet også har sagt at Odin IKKE bet ungen.Avisen har til og med beklaget at de gikk ut å informerte feil.

Det finnes bilde av en artikkel om dette på gruppen.

Sånn ellers;Skadene på barnet kan ikke sies å være bitt kommer det frem.

Etter flere måneder med håp,og venting vil politiet fortsatt avlive Odin.

HVORFOR?!

Skal sånt virkelig bare skje? :)

Hva mener dere?

Jeg vil anta at hvis politiet fremdeles vil avlive Odin så skyldes det at bittet (som da ikke forekom) ikke var det eneste som skjedde. Jeg nekter å tro at noen vil avlive en hund fordi den dyttet/veltet et barn. Dermed må det foreligge informasjon som vi ikke har tilgang til. For i mitt hode er det helt klart at dersom bittet var den eneste avlivningsgrunnen, så ville avlivningskravet bli opphevet da det ble avslørt at det ikke forekom.

Denne adferdstesten, er politiet informert om denne??

EDIT: jeg leste litt kjapt igjennom her jeg.. men hvem kan klandre meg, jeg hater CAPS LOCK!! Altså, først må disse eierene få ryddet helt opp i situasjon nr. 1. At hundeeieren som fikk sin hund angrepet valgte å anmelde står hun jo i sin fulle rett til å gjøre. Det at eierne til Odin ikke klarte å forhindre at han rev seg løs OG angrep, kan selvsagt understreke overfor politiet at hunden har kort lunte OG har eiere som ikke klarer å kontrollere ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ei dame som har anmeldt og begjært odin avlivet pga en hendelse der hennes hund måtte sy pga at hennes hund og Odin kom i klammeri.Det står over i mitt forrige innlegg,skrevet av Odins eier.

Det var selvsagt ikke noe bra..men det kan skje alle hunder,og jeg synes ikke det er saklig å legge det oppå saken som allerede er.Begge sakene alene vil nå jeg si er for svake til å avlive en hund,så derfor blir det feil å stue dem sammen som et bevis på at hunden er aggressiv osv.

Politiet vet om adferdstesten ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ei dame som har anmeldt og begjært odin avlivet pga en hendelse der hennes hund måtte sy pga at hennes hund og Odin kom i klammeri.Det står over i mitt forrige innlegg,skrevet av Odins eier.

Det var selvsagt ikke noe bra..men det kan skje alle hunder,og jeg synes ikke det er saklig å legge det oppå saken som allerede er.Begge sakene alene vil nå jeg si er for svake til å avlive en hund,så derfor blir det feil å stue dem sammen som et bevis på at hunden er aggressiv osv.

Politiet vet om adferdstesten ja.

Ja, men jeg så dette med den andre hunden da jeg leste igjennom en gang til. Greien er det at politiet mottar anmeldelsene. Vi snakker om hunder her, så jeg tviler på at de rangerer det som man ville gjort med et menneske (drap, tyveri, naskeri...). Og selv hos menneskene kumuleres innholdet i anmeldelsene dersom de viser tendenser mot en retning.

HVIS den første saken ikke har noe å stå på lengre, så er strengt tatt ikke den andre saken alvorlig nok til å få ham avlivet. Men, ved neste korsvei så ryker nok Odin (om han går fri nå). Er det ikke to eller tre anmeldelser som er nok?

Jeg skjønte ikke så mye av det der innlegget. Det var så fullt av skrivefeil og i det hele tatt rart formulert at jeg datt av lasset. Men håper de ikke avliver uten en grunn liksom.

Enig selvsagt. Forutsetningen for mitt svar over er jo at sak nr. 1 inneholder noe mer enn ett bitt som ikke skjedde liksom. Hvis det viser seg å være tilfellet, er det trist i velferdsstaten Norge (og ja, selvsagt er dette mulig- men jeg velger å tro at det ikke er det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orket nesten å lese gjennom hele ropinga (caps lock = å rope for meg) og må bare si at det grøsser i meg av både skrivefeil og måten det er skrevet på. Dessverre får iallefall jeg et dårlig inntrykk av å lese sånt. Det jeg sitter igjen med etter å ha lest hele greia er noe helt annet enn det jeg satt igjen med etter å bare ha hørt om det.. Jeg hadde faktisk tenkt å melde meg inn i denne gruppa, men nå vet jeg ikke helt om jeg vil. Mulig jeg er snobbete, men jeg greier faktisk ikke helt å tro på det de sier etter å ha lest dette.... :icon_confused:

Sånn utfra bildet så er det vel mulig at det er merke etter tenner på hver side? Isåfall så vil vel noen kunne kalle det et bitt... At hunden ikke mente å skade ungen tror jeg absolutt på og også at det er litt merkelig at politiet fremdeles ønsker å avlive hunden selv etter tester og etter at de selv sier at hunden ikke har bitt. Hadde personen som skrev dette stoppet der så hadde de hatt min sympati, men jeg skjønte ikke hva historie nr 2 hadde med dette å gjøre. Måten det ble skrevet på hjalp heller ikke... Men mulig jeg bare er vanskelig? Skal stikke innom gruppa på facebook og se også.

Mener selvfølgelig at det er trist om en hund blir avlivet på falsk grunnlag da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt enig med Carma her. Hvis de ønsker å bli tatt på alvor bør de formulere seg litt mer saklig enn det er gjort i dette inlegget. Dessuten tror jeg ikke å lage en gruppe på facebook utgjør den store forskjellen. Jeg håper virkelig ikke denne hunden blir avlivet uten grunn. Hvorfor har foreldrene til gutten anmeldt saken om sønnen ikke ble bitt? Anmeldte de det fordi hunden veltet sønnen deres? Det synes jeg høres litt snodig ut... Jeg må si at hele greia virker litt lite troverdig, en sak har alltid to sider...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt enig med Carma her. Hvis de ønsker å bli tatt på alvor bør de formulere seg litt mer saklig enn det er gjort i dette inlegget. Dessuten tror jeg ikke å lage en gruppe på facebook utgjør den store forskjellen. Jeg håper virkelig ikke denne hunden blir avlivet uten grunn. Hvorfor har foreldrene til gutten anmeldt saken om sønnen ikke ble bitt? Anmeldte de det fordi hunden veltet sønnen deres? Det synes jeg høres litt snodig ut... Jeg må si at hele greia virker litt lite troverdig, en sak har alltid to sider...

Her i Norge er det da veldig vanelig at mennesker har eks. skrivevansker...

Noe som faktisk gjelder for min søster her!

Kan dere være så venlige og tenke over det!?

Men ja som dere kanskje forstår er saken for øyeblikket veldig kritisk..!

Jeg har kjent odin siden han kom hit til sørlandet og bor nå på flekkerøy sammen med familien sin.

Han er snill som dagen er lang, men han er leken.

Han skjønner heller ikkje helt siden egen størrelse og er klomsete, å når et barn kommer mot han og drar i bamsen "patte tutte" som han elsker og leke og "patte" på, oppfatter han det som lek.

Det er tragisk, å det er rystende og lese at dere ikke tror på det, fordi hun har skrive vansker...

Man må få utalle seg på nettet selv om man ikkje er verdens mester i Norsk :drool:

Men jeg håper dere melder dere inn og støtter familien, det er en tung og vond tid de går gjennom.

En tid med uvisshet og bekymring, gi dem støtten!

De elsker hunden sin like mye som det dere gjør.

Vi må stå sammen, som hunde elskere, og ikke tvile!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Her i Norge er det da veldig vanelig at mennesker har eks. skrivevansker...

Noe som faktisk gjelder for min søster her!

Kan dere være så venlige og tenke over det!?

Ja, det er helt greit at man har skriveproblemer eller dysleksi, men må man skrive med caps lock på? Det oppfattes som skriking og det er svært uhøflig i tillegg til at det er vanskelig å lese. Når man har en viktig sak på agendaen bør man være sikker på at budskapet når ut til så mange som mulig, da er det dumt at man ikke tar seg tid til å få hjelp av et stavekontroll i en eller annen form, nettopp fordi mye av budskapet forsvinner i store bokstaver og manglende avsnitt.

Men ja som dere kanskje forstår er saken for øyeblikket veldig kritisk..!

Jeg har kjent odin siden han kom hit til sørlandet og bor nå på flekkerøy sammen med familien sin.

Han er snill som dagen er lang, men han er leken.

Han skjønner heller ikkje helt siden egen størrelse og er klomsete, å når et barn kommer mot han og drar i bamsen "patte tutte" som han elsker og leke og "patte" på, oppfatter han det som lek.

Ja, det er sikkert slik at han er en snill og grei hund, det er sikkert synd at han oppleves som leken og klumsete mot barn, men da bør man sørge for å skjerme enten barn eller hund.

Det er tragisk, å det er rystende og lese at dere ikke tror på det, fordi hun har skrive vansker...

Man må få utalle seg på nettet selv om man ikkje er verdens mester i Norsk :drool:

Det er ingen her som sier at man ikke tror på det pga din søsters dysleksi, men man påpeker at en sak alltid har flere sider. Enhver har rett til å uttale seg på nettet, men man må også regne med å få tilbakemeldinger om man ikke følger normal nettikette.

Men jeg håper dere melder dere inn og støtter familien, det er en tung og vond tid de går gjennom.

En tid med uvisshet og bekymring, gi dem støtten!

De elsker hunden sin like mye som det dere gjør.

Vi må stå sammen, som hunde elskere, og ikke tvile!

Hvorfor må hundeelskere stå sammen? Jeg engasjerer meg ikke i alle andres hundehold. Jeg er ikke udelt positiv til å la denne hunden få leve. Ja de har det sikkert vondt, men det har nok familien til barnet som ble skadet også. Jeg er glad i hunder, men mener ikke at de skal leve for enhver pris, har de skadet noen så er det ikke dermed sagt at hunden bør leve eller at den bør forbli i det hjemmet den er. Dette blir litt vel amerikanske tilstander for min del, men by all means..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i Norge er det da veldig vanelig at mennesker har eks. skrivevansker...

Noe som faktisk gjelder for min søster her!

Kan dere være så venlige og tenke over det!?

Men ja som dere kanskje forstår er saken for øyeblikket veldig kritisk..!

Jeg har kjent odin siden han kom hit til sørlandet og bor nå på flekkerøy sammen med familien sin.

Han er snill som dagen er lang, men han er leken.

Han skjønner heller ikkje helt siden egen størrelse og er klomsete, å når et barn kommer mot han og drar i bamsen "patte tutte" som han elsker og leke og "patte" på, oppfatter han det som lek.

Det er tragisk, å det er rystende og lese at dere ikke tror på det, fordi hun har skrive vansker...

Man må få utalle seg på nettet selv om man ikkje er verdens mester i Norsk :drool:

Men jeg håper dere melder dere inn og støtter familien, det er en tung og vond tid de går gjennom.

En tid med uvisshet og bekymring, gi dem støtten!

De elsker hunden sin like mye som det dere gjør.

Vi må stå sammen, som hunde elskere, og ikke tvile!

Jada, det er alt for vanlig at folk ikke kan å skrive her i landet (om det skyldes faktiske skriveproblemer eller andre ting skal jeg unnlate å kommentere her), men som Gråtass sa over her så bør man isåfall da ta hensyn til at man er dårlig til å skrive og få noen til å lese korrektur før man legger ut ting på nettet (iallefall om det er en sak som er viktig for en selv). Rett og slett fordi seriøsitetsnivået synker kraftig når det er mange skrivefeil og rare formuleringer. Men når det er sagt så var det faktisk ikke skrivefeilene som plaget meg mest, men det faktum at det plutselig kom FLERE hendelser inn i historien og at disse andre hendelsene ble "forklart" på en heller merkelig måte. Og ikke dermed sagt at jeg ikke tror på noe av det hundeeier sier, men det gjør meg skeptisk nok til å ville vente og se hva mer som kommer fram...

Og jeg er heller ikke enig i det siste du sier der. "Ikke tvile"??? Selvfølgelig må vi tvile! Som hundeeiere har vi faktisk plikt til å gjøre hva vi kan for at vårt hundehold ikke skaper farlige situasjoner og er til unødvendig plage og sjenanse for andre. Og JA, JEG TVILER på om eier av hunden har gjort sitt ytterste for å forhindre at denne situasjonen har oppstått. Men jeg står ikke bastant fast på dette, uhell skjer! Men jeg tillater meg faktisk å tvile litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke selve stavefeilene i teksten her som gjør at det blir lite troverdig, men måten historien blir formidlet på. Det virker som dette er skrevet i affekt og bare pludret ned. Dessuten er jeg enig med flere her at hvis man skal få frem et budskap bør man skrive en saklig tekst og eventuelt få hjelp til å skrive den. Det er ikke på noen måte meningen å rakke ned på personer med dysleksi. Jeg har mine tvil når det omtrent blir fremstilt som en konspirasjon mot denne familien og deres hund. Jeg vet av erfaring at det er forferdelig vondt å ha en hund som blir anklaget og som har gjort utfall mot barn. Jeg vet også av erfaring at man må iverksette tiltak for å gjøre noe med situasjonen. Jeg har selv kvittet meg med en hund fordi han angrep et barn uprovosert. Han beit ikke, men hoppet på barnet bakfra. Det var en forferdelig prosess, og jeg prøvde alt for å hjelpe han. Tilslutt gav jeg opp, og turde ikke ta sjangsen på at det skjedde igjen. Min hund ble ikke anmeldt.... Når man eier en hund så må man ta ansvar for at den ikke skader andre mennesker. Selv om han ikke bet ungen, så veltet han barnet og var voldsom. Dette skal ikke store hunder eller små for den del, ha muligheten til. Jeg har lov til å tvile så mye jeg vil når det gjelder denne saken, og mange andre. Det finnes to sider i en sak, foreldrene til barnet har ikke uttalt seg her. Jeg har mine tvil fordi jeg tror ikke at dette har blitt en slik sak uten grunn. Jeg håper selvfølgelig at hunden blir spart hvis den ikke har gjort det den har blitt anmeldt for, og at ting blir ordnet opp i. Likevel mener jeg at hunder som har aggressiv/voldsom atferd mot mennesker må avlives eller gjøres noe med. Man kan ikke lukke øynene for dette problemet fordi hunden er "sååå snill". Jeg har ingen problemer med å forstå at dette er en forferdelig situasjon for eierne til hunden, jeg har selv vært en slik eier.... Det er konsekvensen man må ta om man har en hund som er voldsom og uhøflig mot barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang så jeg på han Cesar eller hva han nå heter på TVNorge.

Det var en hund som var helt vill og de måtte ha han i buret nesten helle tiden.

Da de fikk beskjed om å avlive hunden, men eierene nektet og ville dermed få hjelp fra Cesar til å få hunden på rett vei.

Etter de ukene hunden hadde vært på ''hunde hotellet'' til Cesar hadde den forandrett seg kjempe mye personlig.

Den bet ikke og var veldig rolig. Eierene kunne vell så vidt kjenne hunden igjen. !

Cesar sa da at hunder fortjener en sjanse før de avlives. For det kan gjøres noe med hvis hunden

har bete noen osv. Man kan altså redde disse hundene !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt klart at mange av disse hundene kan reddes, og at ikke alle bør avlives. Som jeg skrev i innlegget over så må man enten avlive de eller gjøre noe med de. Det finnes atferdsterapeuter som kan hjelpe til med slike hunder, men det er ikke alle hundene som endrer atferd likevel. Siste utvei bør jo være avlivning, hvis hunden ikke endrer atferd til tross for oppfølging av atferdsterapeut. Uansett må noe gjøres, man kan ikke bare synes det er fryktelig trist at noen mener hunden bør avlives. Hvis man jobber aktivt med problemet, og hunden forandrer seg kan man kanskje ta opp saken på nytt da. Selv om mange melder seg på facebook gruppen, og mener at hunden ikke bør avlives tror jeg ikke det vil gjøre noe fra eller til. Det er tross alt en dom, og det er ikke mange av de som er medlemmer på den gruppen som kjenner begge sakens sider, og som heller ikke vil ha noe de skulle ha sagt i denne saken i en rettsak... Men for all del, det er jo bra at folk støtter hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FOR DE SOM IKKE HAR FÅTT DET MED SEG.FOR DET OM DET STO I VG OG FÆDRELANSVENNEN.ET HALVT ÅR ETTER ODIN DYTTET UNGEN.SÅ FIKK ODIN PÅFØRT EN ANNEN HANN HUND SKADE SOM HAN MÅTTE SY.

DETTE KOM AV AT DEN HANNEN HAR VÆRT VELDIG DOMINERENE OVENFOR VÅR HUND.ODIN VAR UTE PÅ TUR I BAND SAMMEN MED 2 TISPER.DA DEN ANDRE HUNDEN KOM,OGSÅ I BÅND.ODIN KLARTE Å KOMME SEG UT AV BÅNDET Å TOK TAK I DEN.DA MIN MANN TOK TAK I VÅR HUND, OG EN VENN DRO VEKK DEN ANDRE.Å BEKLAGER Å SI DET MEN DET AT DE TOK TAK Å DRO I HVER SIN HUND VAR ÅRSAKEN TIL AT DEN BLE PÅFØRT SKADE.MEN DET AT DE TOK Å DRO TAK I HUNDENE.SÅ DET VAR OSS SOM GJORE AT DEN FIKK SKADE!

DEN FIKK SÅR Å MÅTTE SY.VI BLE KJEMPE LEI Å BET DYRELEGE REGNINGEN. EIEREN AV DEN ANDRE HUNDEN SA DET VAR JO SYND AT DET SKJEDDE SIDEN ODIN HADDE EN SAK PÅ SEG OG AT DETTE IKKE VAR POSETIVT FOR OSS.

Når en diger grand danois sliter seg og angriper en annen hannhund, er det ingen spøk. Å bebreide den andre hannen, blir bare dumt. I neste omgang var det visst de som dro hundene fra hverandre sin skyld at den andre hunden måtte sys. Det blir like dumt.

Det blir også påstått at dominerende hanner sloss. Nei, dominerende hanner er supertrygge og trenger ikke sloss. Siste påstanden jeg vil kommentere er at alle dyr sloss. Nei, det gjør de ikke. Det er vårt ansvar å lære hundene våre "folkeskikk" og forhindre situasjoner som kan kuliminere i slossing.

Hadde denne hunden flydd på min hanne, ville den ha drept ham. Er det det som skal til?

Dette leser jeg av denne "forsvarstalen". Selvom språket (på grunn av dysleksi?) og uttalelsene virket veldig barnslig og dårlig artikulert, var heller ikke innholdet noe som talte til denne hundens fordel. Dette høres da ut som en uoppdragen og hannhundaggresiv hund, med eiere som ikke har klart å oppdra den slik de burde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv kvittet meg med en hund fordi han angrep et barn uprovosert. Han beit ikke, men hoppet på barnet bakfra. Det var en forferdelig prosess, og jeg prøvde alt for å hjelpe han. Tilslutt gav jeg opp, og turde ikke ta sjangsen på at det skjedde igjen. Min hund ble ikke anmeldt.... Når man eier en hund så må man ta ansvar for at den ikke skader andre mennesker. Selv om han ikke bet ungen, så veltet han barnet og var voldsom.

Hunden rev et barn over ende og ble avlivet? Det må jo ha vært rimelig voldsomt/truende om man skal avlive på det grunnlaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han ble ikke avlivet.

Jeg hadde atferdsterapeut som hjalp meg med han en stund, og jeg var i kontakt med veterinær og oppdretter. Etter å ha prøvd å få han trygg og jobbet mye med han i samarbeid med atferdsterapeut valgte jeg å gi han tilbake til oppdretter. Dette var fordi jeg bodde i et tettbebygd strøk, og det var mye barn og folk der vi brukte å ferdes. Han var nervøs og utrygg, og det var derfor han gikk til angrep fremfor å trekke seg tilbake. Det var flere grunner til dette... Hvertfall valgte jeg og oppdretter at han skulle tilbake dit fordi hun bor på fjellet, og kunne gi han en tid uten å bli utsatt for mye folk og barn. Han har fått tid til å roe seg, og være mye sammen med andre hunder og blitt mye tryggere. Jeg var redd for at han neste gang skulle bite og jeg ville bli nødt til å avlive han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da helt uvesentlig om dette er skrevet i Caps... Jeg synes det er respektløst å kritisere måten dette er formulert på når det er snakk om noe så alvorlig! Ærlig talt folkens ta dere sammen! Ok, så skrev hun i caps på face... so what?! Send heller deres støtte eller si hva dere mener om saken, ikke kritiser skrivemåten. Makan!

Jeg synes det er helt utrolig av politiet å reagere på denne måten. Det med ungen var et uhell. Ungen velta faktisk! Det ville ikke vært noe værre enn hvis ungen snubla ut av sandkassa. La oss avlive alle landets sandkasser dere fordi unger snubler og slår seg! Når det gjelder den hunden som måtte sy, er dette ikke akkurat noe nytt. Selvfølgelig kan hunder komme i slosskamp med hverandre, og fordi om begge er så sterke at de er vanskelige å skille, betyr ikke det at eieren ikke har kontroll på hunden sin. Den måtte sy, og motparten betalte for det, så hvorfor lage mer ******* ut av det?

Senest i vinter i fjor, kom min hund og en annen i slosskamp i skiløypen. Heldigvis fikk vi adskilt dem, men det kunne gått like ille som i denne saken.

Jeg blir så utrolig sint av å lese slike saker, men enda sintere blir jeg når andre kommenterer helt uvesentlige ting og feil som skrivefeil og formatering av tekst. Dere får ha min lille tordentale unnskyldt :drool: Ønsker eierne til Odin lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...