Gå til innhold
Hundesonen.no

Kifani bånd til Tinka

Recommended Posts

Skrevet

Tja.. nå sitter jeg igjen med et valpebånd og et fint skinnbånd (som egentlig bare er til pynt). Og valpebånd er vel knapt 1 cm bredt!

Så da føler jeg at det er på tide å skaffe et nytt bånd til babisen min, og da falt jeg for Kifani båndene. Men hva velger man?? Det skal være et hverdags/treningsbånd. Jeg har tenkt på enten kunstskinn eller fleecefór.

Det skal stå enten Tinka.. eller Tequila (ikke helt bestemt meg enda). Men fargemessig står jeg litt fast.

Jeg har sett litt på noe som matcher Tinka's farger, altså noe leopard stripete og hvit.. eller noe rosa og flashy. Og ang. bredde, så vil jeg at det skal være bredt men det kan da ikke være mer enn 3cm?

Så somebody help!

Skrevet

Blondie sitt bånd er 3 cm. Det sitter fint på henne hvertfall. En phalene blir kanskje en god del mindre enn en dvergschnauzer. Men 2 cm blir vel ikke store båndet?? Du får sende henne en mail å høre med henne. Jeg gikk for bevernylonstoff. Føler det er mere slitesterkt og at det vil tåle bedre noen runder i vaskemaskina en fleece :huh:

291120081243Ha69A9gIfqE6kl1rMn.JPG

291120081242qlLEc4qEHHwvjyfemy.JPG

Skrevet

Men hvor stor er Blondie da? For lille Phalenen min veier allerede en 3.7kg og er 25cm høy.. og fyller 4 måneder neste uke. Så tipper hun blir en 5kg og minst 30cm høy.

Skrevet

Blir ikke 3 cm veldig bredt og i veien? Spike har et mykt skinnhalsbånd som er 1 cm bredt, og det er det han liker best. Bredere blir i veien for han.

Skrevet

Hmm, tja jeg vet jo ikke før jeg får prøvd. Men hvor stor er Spike da?

Jeg har jo hørt dette om at det må dekke to ryggvirvler og sånn. Og det pene båndet hun har er vel 1,5 eller 2cm bredt og det er helt fint. Og det båndet fra Hurrta jeg har sett på er vel også 2cm.

Skrevet
Hmm, tja jeg vet jo ikke før jeg får prøvd. Men hvor stor er Spike da?

Han veier ca 4 kg, og er ca 30 cm høy.

Skrevet

Jeg får vel bare dra innom en dyrebutikk for å prøve forskjellige bredder da. Så kan jeg se hvor bredt 3cm blir på henne.

Men ellers hva kan passe sånn fargemessig? Spike er sobel også er han ikke?

Skrevet
Spike er sobel også er han ikke?

Spike er tricolor. Tror det er smart å teste forskjellige bredder, så får du kjøpt riktig med engang. Jeg sikler på skinnhalsbånd fra collarmania, jeg.... :huh:

Skrevet

Har sett på de også ja! Ja ser at han er tricolor på bildet faktisk, men teknisk sett så er jo en sobel også tricolor? Altså Tinka har jo sort ansikt (eller deler av det) pluss noen sorte hår i de brune flekkene.

Skrevet

Micko sitt er 3 cm og han er jo liten da, hehe. Ikkeno lang hals på lille klumpen min, men 3 cm går helt fint :huh:

Skrevet
Men hvor stor er Blondie da? For lille Phalenen min veier allerede en 3.7kg og er 25cm høy.. og fyller 4 måneder neste uke. Så tipper hun blir en 5kg og minst 30cm høy.

C er 30 cm og 5 kg - og båndet på 3 cm er for stort til henne. Freya er 32 og ca 6 kg, og på henne passer det fint. Vent til hun er utvokst du og prøv i dyrebutikk før du bestiller.

Freya sitt bånd ligger forøvrig på siden til Kifani. Det har fleece inni, er ca 2 år gammelt og det vises ikke at det er brukt omtrent..

Skrevet

Tja, må uansett kjøpe et halsbånd til henne. Det pene er jo egentlig bare til selskaper på en måte.. så det blir vel noe helt greit noe i mellomtiden ihvertfall.

Skrevet

jeg er på let etter ett nytt kult halsbånd til odin siden favoritthalsbåndet hans er gått i stykker...er det noe hjemmeside til denne type halsbånd ??

Skrevet
jeg er på let etter ett nytt kult halsbånd til odin siden favoritthalsbåndet hans er gått i stykker...er det noe hjemmeside til denne type halsbånd ??

Kifani

De er oppdrettere av Rhodesian Ridgeback.. Men hvis du ser på venstesiden der, står det "hundeutstyr" eller noe :P

Skrevet

Midlertidig ble det bare et billig bånd fra Buddy. ROSA! Men men kostet meg bare sånn ca. 59kr så da var det liksom greit. Og så venter jeg litt med Kifani bånd. Forresten så er det nye båndet ca. 2cm bredt og det så helt fint ut på henne egentlig..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...