Gå til innhold
Hundesonen.no

Kifani bånd til Tinka


Recommended Posts

Tja.. nå sitter jeg igjen med et valpebånd og et fint skinnbånd (som egentlig bare er til pynt). Og valpebånd er vel knapt 1 cm bredt!

Så da føler jeg at det er på tide å skaffe et nytt bånd til babisen min, og da falt jeg for Kifani båndene. Men hva velger man?? Det skal være et hverdags/treningsbånd. Jeg har tenkt på enten kunstskinn eller fleecefór.

Det skal stå enten Tinka.. eller Tequila (ikke helt bestemt meg enda). Men fargemessig står jeg litt fast.

Jeg har sett litt på noe som matcher Tinka's farger, altså noe leopard stripete og hvit.. eller noe rosa og flashy. Og ang. bredde, så vil jeg at det skal være bredt men det kan da ikke være mer enn 3cm?

Så somebody help!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie sitt bånd er 3 cm. Det sitter fint på henne hvertfall. En phalene blir kanskje en god del mindre enn en dvergschnauzer. Men 2 cm blir vel ikke store båndet?? Du får sende henne en mail å høre med henne. Jeg gikk for bevernylonstoff. Føler det er mere slitesterkt og at det vil tåle bedre noen runder i vaskemaskina en fleece :huh:

291120081243Ha69A9gIfqE6kl1rMn.JPG

291120081242qlLEc4qEHHwvjyfemy.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, tja jeg vet jo ikke før jeg får prøvd. Men hvor stor er Spike da?

Jeg har jo hørt dette om at det må dekke to ryggvirvler og sånn. Og det pene båndet hun har er vel 1,5 eller 2cm bredt og det er helt fint. Og det båndet fra Hurrta jeg har sett på er vel også 2cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spike er sobel også er han ikke?

Spike er tricolor. Tror det er smart å teste forskjellige bredder, så får du kjøpt riktig med engang. Jeg sikler på skinnhalsbånd fra collarmania, jeg.... :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor stor er Blondie da? For lille Phalenen min veier allerede en 3.7kg og er 25cm høy.. og fyller 4 måneder neste uke. Så tipper hun blir en 5kg og minst 30cm høy.

C er 30 cm og 5 kg - og båndet på 3 cm er for stort til henne. Freya er 32 og ca 6 kg, og på henne passer det fint. Vent til hun er utvokst du og prøv i dyrebutikk før du bestiller.

Freya sitt bånd ligger forøvrig på siden til Kifani. Det har fleece inni, er ca 2 år gammelt og det vises ikke at det er brukt omtrent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er på let etter ett nytt kult halsbånd til odin siden favoritthalsbåndet hans er gått i stykker...er det noe hjemmeside til denne type halsbånd ??

Kifani

De er oppdrettere av Rhodesian Ridgeback.. Men hvis du ser på venstesiden der, står det "hundeutstyr" eller noe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midlertidig ble det bare et billig bånd fra Buddy. ROSA! Men men kostet meg bare sånn ca. 59kr så da var det liksom greit. Og så venter jeg litt med Kifani bånd. Forresten så er det nye båndet ca. 2cm bredt og det så helt fint ut på henne egentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...