Gå til innhold
Hundesonen.no

Kifani bånd til Tinka

Recommended Posts

Skrevet

Tja.. nå sitter jeg igjen med et valpebånd og et fint skinnbånd (som egentlig bare er til pynt). Og valpebånd er vel knapt 1 cm bredt!

Så da føler jeg at det er på tide å skaffe et nytt bånd til babisen min, og da falt jeg for Kifani båndene. Men hva velger man?? Det skal være et hverdags/treningsbånd. Jeg har tenkt på enten kunstskinn eller fleecefór.

Det skal stå enten Tinka.. eller Tequila (ikke helt bestemt meg enda). Men fargemessig står jeg litt fast.

Jeg har sett litt på noe som matcher Tinka's farger, altså noe leopard stripete og hvit.. eller noe rosa og flashy. Og ang. bredde, så vil jeg at det skal være bredt men det kan da ikke være mer enn 3cm?

Så somebody help!

Skrevet

Blondie sitt bånd er 3 cm. Det sitter fint på henne hvertfall. En phalene blir kanskje en god del mindre enn en dvergschnauzer. Men 2 cm blir vel ikke store båndet?? Du får sende henne en mail å høre med henne. Jeg gikk for bevernylonstoff. Føler det er mere slitesterkt og at det vil tåle bedre noen runder i vaskemaskina en fleece :huh:

291120081243Ha69A9gIfqE6kl1rMn.JPG

291120081242qlLEc4qEHHwvjyfemy.JPG

Skrevet

Men hvor stor er Blondie da? For lille Phalenen min veier allerede en 3.7kg og er 25cm høy.. og fyller 4 måneder neste uke. Så tipper hun blir en 5kg og minst 30cm høy.

Skrevet

Blir ikke 3 cm veldig bredt og i veien? Spike har et mykt skinnhalsbånd som er 1 cm bredt, og det er det han liker best. Bredere blir i veien for han.

Skrevet

Hmm, tja jeg vet jo ikke før jeg får prøvd. Men hvor stor er Spike da?

Jeg har jo hørt dette om at det må dekke to ryggvirvler og sånn. Og det pene båndet hun har er vel 1,5 eller 2cm bredt og det er helt fint. Og det båndet fra Hurrta jeg har sett på er vel også 2cm.

Skrevet
Hmm, tja jeg vet jo ikke før jeg får prøvd. Men hvor stor er Spike da?

Han veier ca 4 kg, og er ca 30 cm høy.

Skrevet

Jeg får vel bare dra innom en dyrebutikk for å prøve forskjellige bredder da. Så kan jeg se hvor bredt 3cm blir på henne.

Men ellers hva kan passe sånn fargemessig? Spike er sobel også er han ikke?

Skrevet
Spike er sobel også er han ikke?

Spike er tricolor. Tror det er smart å teste forskjellige bredder, så får du kjøpt riktig med engang. Jeg sikler på skinnhalsbånd fra collarmania, jeg.... :huh:

Skrevet

Har sett på de også ja! Ja ser at han er tricolor på bildet faktisk, men teknisk sett så er jo en sobel også tricolor? Altså Tinka har jo sort ansikt (eller deler av det) pluss noen sorte hår i de brune flekkene.

Skrevet

Micko sitt er 3 cm og han er jo liten da, hehe. Ikkeno lang hals på lille klumpen min, men 3 cm går helt fint :huh:

Skrevet
Men hvor stor er Blondie da? For lille Phalenen min veier allerede en 3.7kg og er 25cm høy.. og fyller 4 måneder neste uke. Så tipper hun blir en 5kg og minst 30cm høy.

C er 30 cm og 5 kg - og båndet på 3 cm er for stort til henne. Freya er 32 og ca 6 kg, og på henne passer det fint. Vent til hun er utvokst du og prøv i dyrebutikk før du bestiller.

Freya sitt bånd ligger forøvrig på siden til Kifani. Det har fleece inni, er ca 2 år gammelt og det vises ikke at det er brukt omtrent..

Skrevet

Tja, må uansett kjøpe et halsbånd til henne. Det pene er jo egentlig bare til selskaper på en måte.. så det blir vel noe helt greit noe i mellomtiden ihvertfall.

Skrevet

jeg er på let etter ett nytt kult halsbånd til odin siden favoritthalsbåndet hans er gått i stykker...er det noe hjemmeside til denne type halsbånd ??

Skrevet
jeg er på let etter ett nytt kult halsbånd til odin siden favoritthalsbåndet hans er gått i stykker...er det noe hjemmeside til denne type halsbånd ??

Kifani

De er oppdrettere av Rhodesian Ridgeback.. Men hvis du ser på venstesiden der, står det "hundeutstyr" eller noe :P

Skrevet

Midlertidig ble det bare et billig bånd fra Buddy. ROSA! Men men kostet meg bare sånn ca. 59kr så da var det liksom greit. Og så venter jeg litt med Kifani bånd. Forresten så er det nye båndet ca. 2cm bredt og det så helt fint ut på henne egentlig..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...