Gå til innhold
Hundesonen.no

Kifani bånd til Tinka

Recommended Posts

Tja.. nå sitter jeg igjen med et valpebånd og et fint skinnbånd (som egentlig bare er til pynt). Og valpebånd er vel knapt 1 cm bredt!

Så da føler jeg at det er på tide å skaffe et nytt bånd til babisen min, og da falt jeg for Kifani båndene. Men hva velger man?? Det skal være et hverdags/treningsbånd. Jeg har tenkt på enten kunstskinn eller fleecefór.

Det skal stå enten Tinka.. eller Tequila (ikke helt bestemt meg enda). Men fargemessig står jeg litt fast.

Jeg har sett litt på noe som matcher Tinka's farger, altså noe leopard stripete og hvit.. eller noe rosa og flashy. Og ang. bredde, så vil jeg at det skal være bredt men det kan da ikke være mer enn 3cm?

Så somebody help!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie sitt bånd er 3 cm. Det sitter fint på henne hvertfall. En phalene blir kanskje en god del mindre enn en dvergschnauzer. Men 2 cm blir vel ikke store båndet?? Du får sende henne en mail å høre med henne. Jeg gikk for bevernylonstoff. Føler det er mere slitesterkt og at det vil tåle bedre noen runder i vaskemaskina en fleece :huh:

291120081243Ha69A9gIfqE6kl1rMn.JPG

291120081242qlLEc4qEHHwvjyfemy.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, tja jeg vet jo ikke før jeg får prøvd. Men hvor stor er Spike da?

Jeg har jo hørt dette om at det må dekke to ryggvirvler og sånn. Og det pene båndet hun har er vel 1,5 eller 2cm bredt og det er helt fint. Og det båndet fra Hurrta jeg har sett på er vel også 2cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spike er sobel også er han ikke?

Spike er tricolor. Tror det er smart å teste forskjellige bredder, så får du kjøpt riktig med engang. Jeg sikler på skinnhalsbånd fra collarmania, jeg.... :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor stor er Blondie da? For lille Phalenen min veier allerede en 3.7kg og er 25cm høy.. og fyller 4 måneder neste uke. Så tipper hun blir en 5kg og minst 30cm høy.

C er 30 cm og 5 kg - og båndet på 3 cm er for stort til henne. Freya er 32 og ca 6 kg, og på henne passer det fint. Vent til hun er utvokst du og prøv i dyrebutikk før du bestiller.

Freya sitt bånd ligger forøvrig på siden til Kifani. Det har fleece inni, er ca 2 år gammelt og det vises ikke at det er brukt omtrent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er på let etter ett nytt kult halsbånd til odin siden favoritthalsbåndet hans er gått i stykker...er det noe hjemmeside til denne type halsbånd ??

Kifani

De er oppdrettere av Rhodesian Ridgeback.. Men hvis du ser på venstesiden der, står det "hundeutstyr" eller noe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midlertidig ble det bare et billig bånd fra Buddy. ROSA! Men men kostet meg bare sånn ca. 59kr så da var det liksom greit. Og så venter jeg litt med Kifani bånd. Forresten så er det nye båndet ca. 2cm bredt og det så helt fint ut på henne egentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Lange turer er ikke nødvendigvis veldig stimulerende. Det kan være, men det kan også øke stress, særlig hvis dere går mye i ukjente miljøer eller rundt mye andre folk og hunder. Stress og usikkerhet er i stor grad genetisk, og påvirkes såklart av hormoner. Søksarbeid er ofte god stimuli, og er bevist å øke selvtilliten hos hunder. Meld dere på et kurs i nosework, barn hunt eller annen type søk som dere kan bruke som aktivisering i hverdagen. Tren triks og lydighetsøvelser. Kjøp spill med utfordringer som hun kan løse for å få middag. Generelt vil jeg også skjerme henne mot å bli presset inn i situasjoner der hun føler hun må si fra. Det er ikke alltid mulig, men ikke la fremmede klappe henne, hold avstand til ting eller steder som stresser henne, osv. Hvis hun knurrer er hun for ukomfortabel, og hvis det signalet blir oversett er bitt ofte neste.
    • Har en mittelspitz tispe som har mye stress. Dette spesielt i de to røyteperiodene og under løpetid. Merker dette godt med økende varsling, knurring mot ukjente(hvis de forsøker ta på henne) og slikking av labber. Alt dette begynte etter første løpetid. Vi forsøker å gå lange turer og leke for å stimulere henne, virker noe... Ingen smerter.  Snakket med dyrlegen uten noe særlig gode råd. Har også hatt atferdsanalyse for noen år siden, hvor konklusjonen var mer stimuli og eksponering.   Er det noen med liknende erfaringer? Kan det være hormonelt betinget, eller er det en slags angstlidelse?   
    • Det er ingen grunn til å ikke bruke tørrfôr som godbiter ellers også, det er jo bare mat, så lenge hunden vil ha det. Og vær for all del ekstremt forsiktig med AI. De stiller ikke vesentlige spørsmål som en veterinær vet å spørre før man behandler en hund. Kildekritikk er fint, men det kommer helt an på hvilke kilder man bruker. Og har lov til å bruke. Så enten er AI-en trent på ulovlig materiale, eller så har den et begrenset spenn av kilder. I tillegg er det ekstremt stor forskjell på hundehold i ulike land, så selv forutsetninger for forskning og råd fra profesjonelle vil variere stort.
    • Altså hvorfor har ikke jeg tenkt på dette?!  Så genialt med AI altså👏🏻  Har snakket med vetrinær igjen i går, og vi skal forsøke med Hills sitt allergifor:) Vi startet overgang i går og lillemann ELSKET det og «sorterte» maten i skåla for han skulle spise Hills-bitene først🤣  Det som var et kjempepluss var at foret har godbiter med samme ingredienser, så de kunne han få 4 stk av om dagen, selv om han er på eliminasjonsdiett. Så GJETT om det ble fest hjemme i går. Første godbit på mer enn syv uker.  Fikk også sove natta gjennom uten magetrøbbel og i morres var avføring fast og fin!    Har skikkelig tro på at dette skal bli bra🫶🏻 OG når vi forhåpentligvis starter provokasjonsdiett om noen uker så skal vi starte med VOM fra taste!    Tusen takk for gode råd folkens👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Dere er helt supre som tar dere tid til å svare, og nå er vi såå lykkelige i heimen😍    
    • Takk! 🥰 Jeg glemte at det finnes en verden av små butikker utenom gigantene. Du reddet dagen og uka og måneden, og potensielt hele sommeren min. Nettopp vært på kurstime med råfor klabb og klæss og isj, og så ikke veldig lyst på fremtiden. Får hamstre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...