Gå til innhold
Hundesonen.no

Fått oss ruffwear kløv


Recommended Posts

Var veldig i tvil om vi skulle velge M eller L da vi skulle kjøpe kløven, målte henne flere ganger og kom fram til M da hun var innenfor den skalaen (men de overlapper litt hverandre).

Webmaster selen passer fint men saken er det at selve kløven ser litt liten ut, lurer på om den ikke skal rekke litt lengre ned?

Antar at canis vil la meg bytte den i en større, men har ventet leeeeenge på denne da den var utsolgt og er lite lysten til å vente like lenge på en ny :/

Her er i alle fall et par bilder med den på. Er klar over at den ser litt løs ut oppe framme når hun ligger, men det er fordi jeg ikke har tilpasset selen 100% ennå.

Hva syns dere folk? Vi er klar for å vende henne til kløv :)

Hun så forresten ikke ut til å synes at den var ubehagelig eller noe da den var på.. men vi har jo ikke gått noe med den ennå.

palisades.JPG

palisades2.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har modellen som kom ut før den dere har. Ace har også den i medium. Sitter veldig fint på han og er veldig god på med last i. :)

Ace er rundt 30 kg og relativt brei over ryggen sånn sett.

Synes kløven deres ser bra ut jeg. :)

Men ønsker dere større lommer på kløven, så må dere opp en str. Og jeg tror ikke det vil utgjøre store forskjellen på hvordan den sitter altså. For selve selen under der, er veldig god og kan jo tilpasses.

024.jpg

025.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke Ruff wear så jeg skal ikke si noe sikkert. Men for meg ser den liten ut. Mest det at veskene ser så små ut. Selv har jeg Laikakløv. Med rett størrelse til mine hunder så er veskene mye større. Jeg vet altså ikke, men syns den ser liten ut sammenlignet med min og sammenlignet med bilder fra nettet på hunder med kløv på.

Jeg syns kløven ser så smal ut (veskene altså) sammenlignet med de fleste andre merker. Både på din hund og på Ace under. Er den typen der en sånn lettkløv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke kløven på bildet fylt i... Den er tom. Men når det er noe oppi, er den større. Jeg tror ikke jeg kunne hatt større til Ace. Det var i allefall ikke large som passet da jeg prøvde. Den kløven jeg har er av veldig enkel utforming. Kun en lomme på hver side. Lommene kan ikke tas av selen under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke anbefal Ruffwear kløven. Jeg har det og en Gresshoppa kløv. Tidligere hadde jeg Kennel kløv.

Ruffwear beveger seg veldig mye og skaper fort ubalanse, den er for lang i ryggen og det går ikke ann å løfte posene på siden-så den er gjerne i veien også.

Har sett flere med Ruffwear kløv, og mange har samme problemet.

ps: den nye modelen er bedre på noen av punktene, men havner fortsatt veldig langt bak på mange hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en sånn type som kan tas av selen under, og selen er jo vanlig webmaster sele så den kan også brukes for seg selv om jeg vil..

Selen passer fint, men den vil jo også bli større om jeg bestiller en større kløv. Veskene er ikke store slik som på tradisjonelle kløver, men den rommer 13 liter og det er mer enn bra nok for vårt bruk (hovedsaklig dagsturer på fjellet når vi er på hytta eller dagsturer i byfjellene her i Bergen). Er også vanntanker i hver av veskene slik at nå når vi trener kan jeg feks gradvis fylle opp disse for å legge på mer vekt, er også fint til å stabilisere vekt har jeg hørt.. Så selve kløven i seg selv tror jeg blir bra.. Spørsmålet er om jeg bør kjøpe større.. men heller mer og mer mot nei.. Hmm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen vår har også Ruffwear kløven, samme type som jeg har. Denne sitter også veldig fint på hennes Shæfer.

Er ganske fornøyd med kløven sånn sett, men har ikke testa den med maxvekt ennå.

Noen som vet hvordan TOGO-kløven er?

Japp! Både jeg, og ikke minst gutten som bærer kløven, digger Togo kløven. Den og kløven fra hundekjørerverkstedet (er samme kløv bare litt forskjellige løsninger på lokket) er de beste kløvene jeg har hatt. Og jeg har prøvd en del nå.

Kløven har vært med på mye, gutten har kravlet seg gjennom kratt, skrapet den opp mot stener (vi har vært på høyfjellet hvor det bare er stein...) og han har rullet seg med den et par ganger. Huskyen hadde hundekjørerverkstedet sin kløv og den fikk gjennomgå like mye på turer. Hun jaktet faktisk hare med den på en gang..Kløven fikk gjennomgå, men overlevde bra, men det gjore ikke haren:)

Er mange ting jeg synes er bra med de kløvene, gjennomgående hanefot slik at trekket blir forran på brystet (med polstret og regulerbar brystdel), hanefoten er laget slik at den er glidende, det vil si at du ikke drar kløven skjev så fort om hunden går fast. Det er ikke glidelås på hovedrommene, kun på de små lommene på lokket, noe som gjør at det ikke er krise om glidelåsene ryker;) De er skinnforsterkede og tåler mye juling. Så er det to bukgjorder på den, en rett under brystet og en bak i buken slik at den ikke sklir frem. Disse er laget i strikk slik at de kan sitte ganske stramt uten å plage hunden.

Har prøvd ruffwear selene på Lyng for å se, men de sitter ikke godt. De ligger alt for langt bak på ryggen, det er jo tross alt forbena de skal bære med. Er jo bare å gå på alle fire selv og kjenne hvor du helst vil ha all lasta. Midt på ryggen eller over skuldrene? Ikke minst synes jeg det er alt for dårlig kvalitet på selene i seg selv, men det er kanskje bare vi som har vært uheldige (ikke ligger de bra nok til trekking heller synes jeg, samt at de er litt lite polstret). Hundene fikk hver sine seler i sommer, og etter 1mnd så måtte begge forsterkes i en del sømmer.

Her i huset vet vi helt klart hvilken kløv Zima får, og evt andre hunder også. Så lenge vi ikke finner noe bedre så blir det seleverkstedet sine igjen. Det eneste minuset er at de har lange ventelister på å få laget de (er jo ikke akkurat masseprodusert maskinvare!) så det er lurt å bestille de tidligst mulig på vinteren slik at man kommer høyt opp på lista. Rundt påsketider begynner de å sy sommerutstyret. På vinteren syr de vinterutstyr. Ja, og prisen da, den kostet jo mer enn min tursekk faktisk..!

Også mååå jeg jo benytte sjansen til å legge inn et bilde av klumpen med kløven på:)

lyng2-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...hvor mye er det? Jeg betalte "bare" 1400 for min tursekk, men det er kanskje ikke like fancy som din? :)

Njæ, betalte vel 1900kr eller noe sånt etter studentrabatt for min tursekk. Storsekk altså (70+10l). Tror seleverkstedet tar 2600kr for kløver eller noe sånt i størrelse Lyng;) Jeg fikk litt rabatt der også, kjøpte med ei veninne så vi bestillte en del. Men, det er helt klart verd pengene synes nå jeg!

Edit: Bikkja går jo faktisk mer med kløv enn jeg går med storsekk når vi er på langturer/korte turer. Og er vi på dagstur hender det som oftest at det bare er bikkja som bærer.. Også bruker jeg kløven når vi skal opp i skogen og trene feks feltsøk. Greit å la ham bære alt, så slipper jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meeeen.. når ble dette en diskusjon på forskjellige kløver.. mitt opprinnelige spørsmål var vel egentlig om min ser for liten ut, og da mener jeg i størrelse og ikke i veskene..

Der må du se på sela, vanskelig å si på bilder med veskene på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meeeen.. når ble dette en diskusjon på forskjellige kløver.. mitt opprinnelige spørsmål var vel egentlig om min ser for liten ut, og da mener jeg i størrelse og ikke i veskene..

Jeg har modellen før din,sitter flott på min schafer...Størrelse M, passer ham fint(og vi liker størrelsen på veskene også)men våre raser er jo ikke like i kroppsfasong da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for den du har i M. Tror nok L vil bli litt stort. ( det er jo selene som bestemmer om den passer eller ikke )

Jeg har også tenkt å kjøpe denne til min kommende, har Kennelkløv fra før, men synes veskene blir for store. Det er dette jeg liker best med Ruffwear, de har passelige vesker. Vi har ikke med oss så veldig mye når vi er på tur, da de fleste turene er dagsturer. Liker å gå med sekk selv også, så det med plass er ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...