Gå til innhold
Hundesonen.no

Belgiske Fårehunder

Grim

Recommended Posts

• Svar 125
  • Created
  • Siste svar
Ååååå så sjønt :) Jeg vil gjerne treffe deg og belgerne dine! Hørte rykter om at du skal flytte?

Tusen takk! :innocent: Jeg har faktisk flyttet, helt til Troms. Synd vi ikke rakk å hilse på dere før vi dro, tror faktisk dere bodde veldig nært oss, vi bodde på gausel. :D

MariaN: Kjempefine bilder! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :innocent: Jeg har faktisk flyttet, helt til Troms. Synd vi ikke rakk å hilse på dere før vi dro, tror faktisk dere bodde veldig nært oss, vi bodde på gausel. :)

Vi bor på Gausel ja :D Troms var litt langt. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk! :)

Jeg har ikke tatt bilder av han på leenge..

Disse tok jeg bare i full fart her om dagen.

Til helga, om det blir fint vær, skal vi dra på "landet", hvor han skal få springe masse masse :D

Blir gøyale bilder av det. Selvfølgelig svært få FINE, siden han alltid har tungen sin ut :innocent: Er det et belger-relatert syndrom tro?? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk! :)

Jeg har ikke tatt bilder av han på leenge..

Disse tok jeg bare i full fart her om dagen.

Til helga, om det blir fint vær, skal vi dra på "landet", hvor han skal få springe masse masse :)

Blir gøyale bilder av det. Selvfølgelig svært få FINE, siden han alltid har tungen sin ut :innocent: Er det et belger-relatert syndrom tro?? :D

Disse belgerdamene på østlandet har fortalt meg at belgeren skal ha tungen ute på bilder. :P Men ja, det er nok en belgergreie. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8530_181220235882_610475882_4497072_2715672_n.jpg

Vet ikke helt hva som skjer med nesa hennes på bildet, er det bare meg, eller ser den skeiv ut? *fnis* Ble så forundret at jeg måtte studere hodet hennes litt her. Nesa er i alle fall skrudd på rett *mumle noe om at Rina syntes jeg var rar da jeg begynte med neseoppmåling* :innocent:

Lille Czarina har blitt 13 måneder :) Hvor er tiden blitt av? Er ikke lenge siden hun så slik ut: :)

n610475882_2045440_9618.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roma, ser hvor Barbie har fått lekelysten sin fra *hihi*

Ja, lekelyst er det nok av her i gården :) Så det skulle bare mangle at Barbs ikke fikk noe og :)

Disse belgerdamene på østlandet har fortalt meg at belgeren skal ha tungen ute på bilder. :D Men ja, det er nok en belgergreie. :P

jepp, belgere SKAL ha tungen ute på bilder. Jeg misliker belgerbilder med "knepen" snute... Ikke fint i det hele tatt...

Her er litt nye bilder fra galskapen...

Bravo, 1 uke ifra 6 måneder (steike som tiden flyr... på søndag er de et halvt år... .)

Ikke de beste bildene, da det ikke er lett å få til skikkelige bilder uten hjelp :(

bravo_141009-4.jpg

bravo_141009-2.jpg

bravo_141009-3.jpg

bravo_141009-6.jpg

bravo_141009-7.jpg

Bravo og Gigi leker (Bravo bruker skitne triks for at ikke Gigi skal komme seg unna... for det har han lært av sin mor :P )

bravo_gigi141009-1.jpg

bravo_gigi141009-2.jpg

Belgerhemmeligheter:

bravo_gigi091009-2.jpg

Og så et av dronningen selv, Roma :innocent:

roma141009-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Liker malle veldig godt jeg også, men langhårs imponerer meg mer på flere områder.. ;o)

Hva mener du med "imponerer mer på flere områder"? Jeg syns ofte mallene er så himla seriøse i alt de gjør. Det er liksom dødlig alvor i den minste oppgave. Men fantastisk herlige dyr er de :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med "imponerer mer på flere områder"? Jeg syns ofte mallene er så himla seriøse i alt de gjør. Det er liksom dødlig alvor i den minste oppgave. Men fantastisk herlige dyr er de :lol:

Uten at dette skal bli så mye lang- kontra korthår, ikke har jeg hatt egne belgere i så altfor mange år heller. Men jeg har i løpet av noen aktive år i spesielt agility- og lydighetsmiljøer sett jevnt over mange terv (o.a. langhår) som jobber helt greit. De har hatt mer enn nok av kamp og jakt for at man lett skal kunne både motivere og belønne. De har rett og slett en litt sånn happy-happy innstilling til livet. Og grunnen til at jeg er imponert på flere områder er vel muligens fordi jeg hadde forventet mye mindre guts i kamp, jakt, søk og konsentrasjon enn det jeg har fått i langhårssaken.

Så har man mallen som, som du sier, er mer alvorlige. Dessuten er det større forskjell på mallene enn man egentlig skulle tro. Mitt inntrykk er at det hvertfall gir seg uttrykk i større utslag på korthår enn langhår. Noe som ikke alltid er like gøy for omgivelsene. Derimot tåler mallene som oftest (selvfølgelig når man vet hva som er lagt vekt på i avel) mye mere press og miljø og ramler nok ikke like fort ut av tankerekkene som en langhår. Det er faktisk ikke så veldig mange maller som imponerer meg særlig, men jeg syns de er staselige hunder, og det er nok råskapen mange tiltrekkes av.

Jeg digger begge belgerne mine, men de er totalt forskjellige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker malle veldig godt jeg også, men langhårs imponerer meg mer på flere områder.. ;o)

Terven er fin den og. Men nå tenker jeg egentlig bare utseende messig. Tror aldri det blir verken Malle eller Terv i fremtiden, men av bildene her ble jeg forelsket i Mallen på utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Uten at dette skal bli så mye lang- kontra korthår, ikke har jeg hatt egne belgere i så altfor mange år heller. Men jeg har i løpet av noen aktive år i spesielt agility- og lydighetsmiljøer sett jevnt over mange terv (o.a. langhår) som jobber helt greit. De har hatt mer enn nok av kamp og jakt for at man lett skal kunne både motivere og belønne. De har rett og slett en litt sånn happy-happy innstilling til livet. Og grunnen til at jeg er imponert på flere områder er vel muligens fordi jeg hadde forventet mye mindre guts i kamp, jakt, søk og konsentrasjon enn det jeg har fått i langhårssaken.

Så har man mallen som, som du sier, er mer alvorlige. Dessuten er det større forskjell på mallene enn man egentlig skulle tro. Mitt inntrykk er at det hvertfall gir seg uttrykk i større utslag på korthår enn langhår. Noe som ikke alltid er like gøy for omgivelsene. Derimot tåler mallene som oftest (selvfølgelig når man vet hva som er lagt vekt på i avel) mye mere press og miljø og ramler nok ikke like fort ut av tankerekkene som en langhår. Det er faktisk ikke så veldig mange maller som imponerer meg særlig, men jeg syns de er staselige hunder, og det er nok råskapen mange tiltrekkes av.

Jeg digger begge belgerne mine, men de er totalt forskjellige...

Takk, takk. Nei, det skal ikke bli noen diskusjon her, dette er en bildetråd, jeg ble bare litt nysgjerrig på hva du mente. Men det stemmer godt med inntrykket mitt selv om jeg har mindre erfaring enn deg med belger :lol:

Kanskje jeg skal få lagt inn noen bilder av dyret mitt her også...

2008-12-26-1916-27_003.jpg

2008-12-26-1916-27_005.jpg

2008-12-26-1916-27_004.jpg

2008-12-26-1916-27_006.jpg

Edit: Pussig de ble så små. Skal se om jeg får retta det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver sin smak. :lol:

Er ikke så lett å få tunga ut av valpen hvis hun ikke er verken sliten, tørst eller stressa, skal jeg bare slutte å ta bilder av henne da liksom. :lol:

Neeeei, e'kke det jeg mener... Noen hunder åpner jo sjelden munnen. Jeg har problemer med å få tatt "åpen munn bilder" av Bravo, for når han "følger" med på noe spennende, så lukker han munnen...

Men belgerne ser bedre ut på bilder med åpen munn, enn med lukket munn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker bildene med lukket munn fordi hunden får et helt annet uttrykk enn hva de vanligvis har.

Liker det når de ser alvorlige ut, og ikke bare happyface -selv om happy helt klart er det beste! :twisted:

Sjokk at bikkja mi smiiiler :)

146399-7-1256070708521.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange nydelige hunder! :ahappy:

I høstferien var jeg med å passet to belgere, Hera og Jara. Hera er den lille tynne, Jara hun som er større. Jara er tanta til Hera. Nydelige, morsomme hunder og jeg har da fått bekreftet for meg selv at det skal en belger i hus en gang :ahappy:

Her er noen av bildene, det er ikke de beste men dere ser jo hundene.. ;) (har heller ikke redigert de, har lånedata fra lefdal...)

Patrusli003.jpg

Patrusli022.jpg

Patrusli024.jpg

Patrusli027.jpg

Patrusli029.jpg

Patrusli045.jpg

Patrusli038.jpg

Patrusli049.jpg

Patrusli054.jpg

Patrusli058.jpg

Patrusli059.jpg

Patrusli068.jpg

Patrusli072.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2008-12-26-1916-27_005.jpg

Veldig fint bilde...

I høstferien var jeg med å passet to belgere, Hera og Jara. Hera er den lille tynne, Jara hun som er større. Jara er tanta til Hera. Nydelige, morsomme hunder og jeg har da fått bekreftet for meg selv at det skal en belger i hus en gang :ahappy:

Bra du fikk kose deg litt med belgerdyr.. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veet... Min er 2.5 år ! Nå er det på tide med en ny :ahappy:

Noen som vet av Tervkull neste år? Som blir leveringsklare til sommer/høst.

Da mener jeg seriøse oppdrettere, som satser på stabile familiehunder.

Hvor mange Laekenois er det i landet nå forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...