Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan få tilgang til mapper som ligger samme sted som hjemmesiden?


Huldra

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har webhotel og domene. Webhotellet har jeg kontroll over gjennom noe som heter cPanel (dette er veldig kjent og vanlig kontrollpanel å bruke). Før hadde jeg ikke hjemmesiden liggende på webhotellet, men jeg hadde albumene mine der. Når jeg skrev inn adressen til det webhotellet (som nå er avsluttet btw), så kom jeg til "parent directory", og jeg kunne trykke på en mappe jeg hadde albumene mine i. Da kom jeg til en liste over alle albumene. Jeg kunne trykke på linkene, og kom da til albumet jeg ville se. Deretter kopierte jeg adressen og limte inn som link dit jeg ville ha den (i galleriet på hjemmesiden fx).

Nå ligger jo hjemmesiden min på spaniel.no, hvor jeg selvsagt også har webhotel. Skriver jeg inn spaniel.no, kommer jeg selvsagt til hjemmesiden min, og sånn vil jeg selvsagt ha det. Problemet mitt nå er at jeg lurer på hvordan jeg får tilgang til album? Jeg har fått vite at jeg visstnok kan laste opp album og legge de i samme mappe som hjemmesiden min ligger, bare mappene ikke heter det samme som noen mapper som tilhører hjemmesiden min, og den er grei. Men hvordan får jeg tilgang til disse og finner riktig link til de sånn at jeg kan legge de ut? Første gangen jeg skulle legge ut banner her, gikk jeg inn i mappen hvor banneret lå på webhotellet, valgte "view" og kopierte adressen og limte inn. Dette fungerte jo slett ikke, da folk fikk beskjed om å logge seg inn på cPanel eller noe sånt, for å se banneret. Siden jeg ikke vet hvordan jeg får tilgang til albumene (bortsett fra på denne måten), blir jo alt bortkastet; folk kan jo ikke logge seg på mitt webhotel for å få se noen album liksom.. :rolleyes:

Så: ja, jeg er nok litt dum og blÅnd, og det finnes vel bedre måter å gjøre dette på. Kan noen lære meg? :icon_confused:

Guest Dratini
Skrevet
Jeg har webhotel og domene. Webhotellet har jeg kontroll over gjennom noe som heter cPanel (dette er veldig kjent og vanlig kontrollpanel å bruke). Før hadde jeg ikke hjemmesiden liggende på webhotellet, men jeg hadde albumene mine der. Når jeg skrev inn adressen til det webhotellet (som nå er avsluttet btw), så kom jeg til "parent directory", og jeg kunne trykke på en mappe jeg hadde albumene mine i. Da kom jeg til en liste over alle albumene. Jeg kunne trykke på linkene, og kom da til albumet jeg ville se. Deretter kopierte jeg adressen og limte inn som link dit jeg ville ha den (i galleriet på hjemmesiden fx).

Nå ligger jo hjemmesiden min på spaniel.no, hvor jeg selvsagt også har webhotel. Skriver jeg inn spaniel.no, kommer jeg selvsagt til hjemmesiden min, og sånn vil jeg selvsagt ha det. Problemet mitt nå er at jeg lurer på hvordan jeg får tilgang til album? Jeg har fått vite at jeg visstnok kan laste opp album og legge de i samme mappe som hjemmesiden min ligger, bare mappene ikke heter det samme som noen mapper som tilhører hjemmesiden min, og den er grei. Men hvordan får jeg tilgang til disse og finner riktig link til de sånn at jeg kan legge de ut? Første gangen jeg skulle legge ut banner her, gikk jeg inn i mappen hvor banneret lå på webhotellet, valgte "view" og kopierte adressen og limte inn. Dette fungerte jo slett ikke, da folk fikk beskjed om å logge seg inn på cPanel eller noe sånt, for å se banneret. Siden jeg ikke vet hvordan jeg får tilgang til albumene (bortsett fra på denne måten), blir jo alt bortkastet; folk kan jo ikke logge seg på mitt webhotel for å få se noen album liksom.. :rolleyes:

Så: ja, jeg er nok litt dum og blÅnd, og det finnes vel bedre måter å gjøre dette på. Kan noen lære meg? :icon_confused:

Sender deg PM om det, men først må jeg få fikset noe her hjemme. Sender i løpet av ca 2 timer :icon_cry:

Skrevet
det er jo bare å skrive adressen til mappen det ligger i...

foreksempel : www.spaniel.no/album

Hih! :icon_confused: Tungvindt.. :icon_cry:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...