Gå til innhold
Hundesonen.no

Wordpress


Basse

Recommended Posts

Skrevet

I wordpress har jeg valgt MistyLook by Sadish som tema (hvis det har noe å si). Problemet mitt er at når jeg går bakover i kalenderen, feks til oktober og trykker på en aktiv dato så kommer innlegget opp, men bare litt av det.

Jeg vil se hele posten på en gang og slippe trykke på "les hele posten". Noen som vet hvordan det gjøres?

Under Settings - Leser har jeg huket av for full tekst, men det hjelper jo ingenting :)

Går det forresten å endre farge på teksten i kalenderen, det er så vanskelig å se hvilke datoer det er skrevet noe på når den er lys grønn?

  • 2 weeks later...
Skrevet
I wordpress har jeg valgt MistyLook by Sadish som tema (hvis det har noe å si). Problemet mitt er at når jeg går bakover i kalenderen, feks til oktober og trykker på en aktiv dato så kommer innlegget opp, men bare litt av det.

Jeg vil se hele posten på en gang og slippe trykke på "les hele posten". Noen som vet hvordan det gjøres?

Under Settings - Leser har jeg huket av for full tekst, men det hjelper jo ingenting :whistle:

Går det forresten å endre farge på teksten i kalenderen, det er så vanskelig å se hvilke datoer det er skrevet noe på når den er lys grønn?

nr. 1 husker jeg korrekt hjelper det ikke så lenge du ikke kan styre html'n (og det kan du ikke om det inte er fullversjon WP.

nr. 2 nei. igjen pga html... 

Beklager at jeg ikke hadde hjelpsomme svar  :rolleyes:

Skrevet
nr. 1 husker jeg korrekt hjelper det ikke så lenge du ikke kan styre html'n (og det kan du ikke om det inte er fullversjon WP.

nr. 2 nei. igjen pga html... 

Beklager at jeg ikke hadde hjelpsomme svar  :rolleyes:

Helt riktig. :whistle:

Det som gjør at postene kommer opp i en slik kort versjon, er at archive.php fila (Det er fila som gjør at man kan gå tibake i arkivet via kalenderen f.eks, og som bestemmer hvordan postene skal vises når de hentes fra arkivet) er satt opp til å vise excerpt istedenfor content. Hadde du hatt fullversjonen av wordpress og muligheten til å redigere temaene dine kunne du redigert den fila slik at postene kommer opp hele med en gang.

Skrevet

Takk for svar, greit å vite at jeg i utgangspunktet ikke kan gjøre noe med det.

Har sett det går ann å laste ned wordpress til pc-en, regnes dette som fullversjon?

Men, så det hadde noe med databaser å gjøre, har sql på pc-en, så kan sikkert få det til, men kobler jeg det opp mot eget hjemmesidedomene, eller er det et wordpressdomene jeg kan koble det opp mot?

Er det noen der ute som har gjort det før, som kunne avsatt litt tid til å hjelpe meg?

Skrevet
Takk for svar, greit å vite at jeg i utgangspunktet ikke kan gjøre noe med det.

Har sett det går ann å laste ned wordpress til pc-en, regnes dette som fullversjon?

Men, så det hadde noe med databaser å gjøre, har sql på pc-en, så kan sikkert få det til, men kobler jeg det opp mot eget hjemmesidedomene, eller er det et wordpressdomene jeg kan koble det opp mot?

Er det noen der ute som har gjort det før, som kunne avsatt litt tid til å hjelpe meg?

Gå inn på wordpress.org, der inne skal du finne hva du trenger for å kunne kjøre wordpress på eget domene.

Jeg har gratis fullversjon hos wordpress.org hos norblogg.net, det er jo også en mulighet. Du kan overføre alle innleggene dine fra den gamle bloggen på wordpress.com om du vil :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...