Gå til innhold
Hundesonen.no

Liten tur hjem..

BareLinn

Recommended Posts

Skrevet

Ja..

Saken er at jeg og min kjære er hos hennes familie på Vestlandet...

Og det er ikke barebare å reise herfra..

Det er babyboom i familien,og barnedåper..

Men selvsagt så savner jeg min familie,og nå kan jeg og min, reise hjem fra fredag - mandag ..

Pass til hunden her oppe er i orden,og alt er tilrette..

Så vi reiser torsdag kveld ..

Men saken er ..

Di hjemme savner oss..og vil vi skal komme hjem..

Vi har sagt vi kommer i påsken,og det er det di er forberedt på ..

Så denne turen blir jo en stoooor overraskelse ..

Jeg har hintet at vi kommer nedover en liten tur en helg bare...

Men ikke når... :D

Så .. Vi reiser på torsdag i 18 tiden,og det vil jo da si at vi er der natt til fredag..

Da mamma og folket selvfølgelig har lagt seg..og jeg har jo ikke nøkkel ...

Så...

Hva kan jeg si ? Skal jeg ringe å si jeg er syk,og må til lege ? For så å stå på døren hennes 1t etterpå ?

Skal jeg si hunden er dårlig ? og jeg trenger å ringe henne? ...

Vi trenger seriøst en GOD unnskyldning for at hun skal holde seg våken til vi er der...

Men

HVA ? :D

Skrevet

..hahahah xD

PÅ nyhetene faktisk .. Når går siste nyhetene på tv da ?'

Vi er nok ikke der før i ett tiden .. kanskje ..

Hvis vi er heldig med føret på fjellet sådan :)

Skrevet

Allier deg med en eller annen i familien og fortell at du skal hjem, men at du vil at det skal være en overraskelse. Så får du de til å legge ut nøkkel. Det enkle er ofte det beste.

Skrevet

Hehe, så slem du er. :) Eller egentlig er du jo snill. :) Søsteren min gjorde akkurat det samme for en stund tilbake siden. Moren min fikk nesten hjerteinfarkt da hun plutselig sto på døra, men hun ble veldig glad.

Jeg tror jeg ville gått for lege-unnskyldninga, jeg. Det er slemt, men det funker nok. :)

Skrevet

Nei, IKKE gå for lege unnskyldningen. Tenk hvor ille hun vil ha det i de timene før du er der! Så det må du ikke finne på. Jeg stemmer for Tuppes ide, alliering med en i familien eller lignende. OG så sørger du for å få en nøkkel til henne, slik at du neste gang slipper dette her :)

Skrevet
Allier deg med en eller annen i familien og fortell at du skal hjem, men at du vil at det skal være en overraskelse. Så får du de til å legge ut nøkkel. Det enkle er ofte det beste.

Overraskelse på senga da eller?:)

Har foreldrene dine hunder? Kan sikkert fort bli uheldig bråk og styr av sånt, f.eks kan de tro at det er innbrudd ellernoe. Og uansett om ting går fint for seg, så ville nok i alle fall jeg foretrukket å være våken og ikke minst påkledd når min mor/far/søster/bror kom på uventet besøk. Nå kjenner du sikkert din mor godt nok til å vite om det er tilfelle for henne, men kan nok være lurt å tenke på.

Skrevet

Det er det å alliere seg med noen da..

Det er ikke bare enkelt,når di fleste vil ha oss hjem en tur,og med 100% sikkerhet kan jeg si med engang at ingen vil holde tett ...

INGEN ! ..

Derfor er det ikke bare enkelt ... :closedeyes:

Mamma har ingen husdyr,annet enn en pusekatt.. :)

Som stortsett er ute ..

Det som er da..

Broren min sitter nok kanskje oppe ...

Om ikke så er han lett å vekke ..

Men han holder nok ikke tett ...

Skrevet

hoho, sånne overraskelser er morsomme.

I påsken for 2 år siden reiste vi ned til Italia for å besøke min morfar uten å gi beskjed til noen! :) Det var sååå kjekkt å se hvor glad han ble!

Skrevet

Slikt er gøy! Jeg ville nok også bare ha ringt på døra - hører de ikke klokka så er det bare å ta en telefon. Eventuelt kan dere jo ringe mor og kommentere ett eller annet i hagen hennes, hehe.

Si for all del ikke at du er syk eller må til legen, det er bare ondskapsfullt for en bekymret mor.

Skrevet
siden hun kommer på natten, så er det ingen garanti for at noen hører det ringer på...

altså... Om folk sover SÅ dypt, så hadde jeg kastet meg over vinduet og kastet ting :)

Da fortjener de ikke besøk heller :)

Guest Gråtass
Skrevet

Mulig jeg er litt segr, men om noen hadde ringt på døra mi midt på natta og sagt suprise-her er vi!, så hadde jeg 1. Blitt redd og lurt på hvem som hadde dødd 2. Blitt pissesur fordi jeg blir skremt på natta.

Så om jeg skulle overrasket noen ville jeg enten ventet med å komme til morgenen eller så hadde jeg "overrasket" dem ved å ringe først. Det er jo ikke alltid det passer med besøk, da er det jo greit å ha en ide om at de dere skal besøke faktisk har tenkt til å holde seg hjemme, når dere kommer.

Jeg hadde ringt når dere er på vei og sagt: Hva skal dere i kveld? For vi er på vei! De blir sikkert både glade og overrasket da også, så unngår man kjipe situasjoner og det som skulle bli hyggelig blir helt feil..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...