Gå til innhold
Hundesonen.no

Tunfisk farlig for hunder?

Nina&Leah

Recommended Posts

Skrevet

Kom over en nettside der det er oppramset masse forskjellig som er giftig og skadelig for dyr.

Toxipet

Under "annet" står det at tunfisk kan gi epilepsi, astma, hyperaktivitet og hudproblemer. Kan også gi metallforgiftninger.

Sitter nå med verdens dårligste samvittighet. Har gidd snuppa mi tunfisk mange ganger. Hun elsker det. Har aldri hørt at det ikke er bra.

Hva med katter? Er det farlig for de også?

Skrevet

På toxipet stod det at det var katter det er farlig for...

Men, våre katter har fått tunfisk i mange herrens år, og ingen av disse har blitt dårlig av dette.

Skrevet

Tunfisk har lett for å inneholde tungmetaller, dette kan skade lever hos hund og av den grunn bør man finne noe annet snadder å gi til pelsen.

Skrevet

Jeg har også lest at tunfisk er farlig for hunder... Det gjelder sikkert hvis man gir det i store mengder da. Kan ikke tenke meg at det er farlig for de å få en gang i blandt.

Skrevet

Toxipet er IKKE en side å stole på. De har samlet mye tullball de har funnet rundt omkring på nettet. Slett ikke en kilde jeg ville stolt på for fem flate øre. <_<

Skrevet

Nå vil vel ikke tunfisk være hoveddelen i fôret til hunden din, så da er det neppe noe problem. Det er jo godkjent som mat til folk, så jeg er helt sikker på at hundene tåler dette helt utmerket!

Mine får det også stadig vekk, og de synes det er skikkelig, skikkelig godt i alle fall.

Susanne

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hvis hun spiser opp maten er det vel bare å enten gi henne mer, eller mer energirik mat? Høyenergifôr for jakthunder er for eksempel et godt alternativ.
    • Maten blir som oftest spist opp med en gang. Jeg har sett at hun spiser både tørr for og vom men hun spiser ikke nok siden hun fortsatt er undervektig. Skal bestille en time hos vetrinæren.
    • Mat fremme hele tiden er generelt en dårlig metode for småspiste hunder. Noen få, små måltider om dagen er bedre.  Antar du har testet med vårfôr og råfôr også.  Jeg ville nå uansett tatt en tur til dyrlegen og utelukket at det er noe galt, og få en profesjonell vurdering på om hunden er undervektig eller bare naturlig tynn.
    • De får mat til forskjellig tidspunkt. Hunden virker helt frisk og rask. Ellers hadde jeg tatt hun med til veterinæren alt. Når jeg gir henne godbiter vil hun alltid ha.  Hun er også lavere enn rasestandarden i mankehøyde og er ellers liten på alle områder.
    • Parasitter er det ikke da hun også lever med andre hunder og de er normalvektige. Ellers hadde de også blitt smitta. Hun får lik mat som de andre. Noen ganger er det mat fremme hele dagen mens andre dager blir det spist opp. Har ikke merka noen forskjell men gjør dette for at det skal være en forandring. Har prøvd flere for. Burde jeg da dra til dyrlegen for å sjekke stoffskifte?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...