Gå til innhold
Hundesonen.no

Katt ødelegger ALT!


HelleH

Recommended Posts

Hei.

Vi har en katt som ødelegger absolutt alt.

Hun river ned tapet fra veggene, biter over ledninger (ødelagt 2, snart 3 tlfladene, datahøytalere, varmeovn ledning, komfyrledning osv)

Vi leker med henne, vi har prøvd masse forskjellige sprayer, ta henne vekk og si nei (tro det eller ei)

Er det noen som har vært borti dette?

Noen gode råd som funker? Please..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattungen min drev også å beit over ladere her, er ikke annet å gjøre enn å gjemme dem bort så godt det lar seg gjøre. Rive ned gardiner gjorde han også, da tok jeg ned gardinene. Hadde plutselig hvitt 'gulv' på badet når han hadde drept dorullene, da satte jeg dem i en hylle så høyt oppe at han ikke fikk hoppa opp dit. :) Er bare å prøve å unngå at de får gjort noe gæærnt så godt som mulig, og så vente på at de blir eldre(dersom det er en kattunge det er snakk om).

Når hun får gå ut(når hun evt blir gammel nok, hvis hun er liten), så vil hun bruke mye energi på det, og sove mer inne. (iallefall gjør min pus det.)

Ellers så pleier ferskt appelsinskall å holde dem unna planter og sånn iallefall, kanskje sånn sitronsaft-konsentrat-greier kunne være noe å ha bak komfyren, på ledninger e.l? Eller i en liten skål ved de ledningene du ikke vil hun skal bite i. Evt rein sitronsaft fra fersk sitron. De pleier iallefall ikke å like citrusfrukter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ca. 8mnd gammel..

Jeg har prøvd å ta bort tingene som er mest "moro" men da finner hun bare noe annet..

Vi har en spray med sitrussaft. Hjelper ikke.

Men skal jeg gni sitron ¨på veggen da? Det som er litt dumt, er at vi leier. Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk ledningsskjulere for å beskytte ledninger :whistle: Det kan iallefall hjelpe, tviler på at katten ødelegger dem også. Det skal jeg kjøpe for at kaninene mine ikke skal gnage i stykker alle ledninger (den ene har allerede bitt av to...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ca. 8mnd gammel..

Jeg har prøvd å ta bort tingene som er mest "moro" men da finner hun bare noe annet..

Vi har en spray med sitrussaft. Hjelper ikke.

Men skal jeg gni sitron ¨på veggen da? Det som er litt dumt, er at vi leier. Hehe..

Ja, eller drypp sitron på ledninger iallefall. Tror sprayen ofte er mer utvannet, kanskje? (virker sånn for meg)

På veggen(ifht tapet) kan jo være verre, jeg vet ikke helt hvordan du skal gripe fatt det. Her har jeg bare rene trevegger, så har ikke det problemet. :whistle:

Har hun vært ute ennå? Mange mener jo 8 mnd er alt for tidlig mens noen mener de kan gå ut ved 5 mnd. Det er store forskjeller i hva folk mener der. Min pus er 6 mnd, og er ute sammen med Thomas(den voksne pusen min), og alene, han stoortrives med å være ute, men nå har jeg en låve rett ved som han kan gå og legge seg i(i høyet og halmen) om han synes det er kaldt, og veldig lite trafikk da vi bor i enden av en gårdsvei(og han er aldri nede på veien likevel, han trekker oppover). Jeg prøvde å holde ham inne til han ble større, men det var umulig, han SKULLE ut, han, så da kunne jeg bare gi opp. Evt kan du jo ta på henne sele og gå med henne, det gjør nok inntrykk, iallefall hvis hun ikke har vært ute før. ;)

Merker stor forskjell på min pus iallefall, før og etter han fikk lov å gå ut. Slutta å tisse/gjøre fra seg i vasken(han er veeldig renslig av seg, så om han hadde tissa/gjort fra seg i kattedoen en gang i løpet av dagen, så var den møkkete, og da måtte han tisse/gjøre fra seg i vasken, tydeligvis..) <_< Han river ikke ned gardiner, gnager ikke på ledninger, får ikke sånne 'raptuser' som han hadde når han var inne hele tiden. (men det kan jo ha noe med alderen å gjøre også)

Håper du får det til med pusen din! lykke til iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...