Gå til innhold
Hundesonen.no

Her er vårt kaldblods hingsteføll


Rottis jentå

Recommended Posts

Vi skal nå selge vårt føll. Stor, flott hingsteføll født 3.juni 2008. Nå er han mørkebrun, men blir nok mer svart. Han har veldig gode traver gener. Faren er moe Odin og moren benny Hellina, etter Alm Hellin og Tomba som har mange elite travere etter seg. Han ser flott ut i travet og han nydelig bygning. Selges på grunn av for lite tid til å trene han opp til noe, mer en vi har jort nå. Han har hatt sele og holdelag på seg, går med dekken. kan bli tatt på hele kroppen på uten problem, blitt raspet under alle beina. Han er vandt med trafikk av biler, traktor og lastebil. Osgå vandt med å gå på meited med kyr/ungdyr. Han er også vandt med hund og katter.

117.jpg

DSC00526.jpg

DSC00544.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Beklager om jeg kupper tråden eller virker negativ, ikke meningen å virke negativ, bare nysgjerrig..

men over 100.000 for et føll??? :whistle:

Er det vanlig i travmiljøet? Man får jo en GOD ridehest. Ferdig innridd og som går i middels klasser for sammen prisen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager om jeg kupper tråden eller virker negativ, ikke meningen å virke negativ, bare nysgjerrig..

men over 100.000 for et føll??? :whistle:

Er det vanlig i travmiljøet? Man får jo en GOD ridehest. Ferdig innridd og som går i middels klasser for sammen prisen..

Det er faktisk ikke urealistisk for et føll fra så gode linjer ;)

Trav er en økonomisk risikosport i mine øyne, forholdsvis store penger ute å går og dårlig med grantier for inntjening...

Lykke til med salget, et flott føll !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager om jeg kupper tråden eller virker negativ, ikke meningen å virke negativ, bare nysgjerrig..

men over 100.000 for et føll??? :hug:

Er det vanlig i travmiljøet? Man får jo en GOD ridehest. Ferdig innridd og som går i middels klasser for sammen prisen..

100.000kr er ikke noe upris, trodde nesten det var mer for denne gutten :o

Har drevet med galopphester som kostet over 1million inn til Norge, så 100.000kr er IKKE mye penger om man vil satse litt.

Når man kjøper en hest med bra stamme i trav så kjøper man på en måte en hest som går middels klasser, hvis du skjønner?

-er ikke alle med god stamme som går som forventet i banen, men man har iallefall en stamme som viser kvalitet og at det bør bo noe i hesten.

Selv kjenner jeg godt til tre av brødrene til moren til dette føllet og Mor Odin trenger ingen nermere presentasjon, så at dette er kvalitets føll er det ingen tvil om :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Men et lite spørsmål... Kan ikke se at moren står med registrerte avkom etter Tungefaks på DNT sine sider jeg? Er han ikke registrert enda, eller meg som roter..?

Tunge Faks er Benny Hellina sitt føll født i 2003 etter Järvsöfaks. Men dette føllet etter Moe Odin er ikke sertifisert, så så lenge det ikke er det, får de ikke den summen de håper for føllet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tunge Faks er Benny Hellina sitt føll født i 2003 etter Järvsöfaks. Men dette føllet etter Moe Odin er ikke sertifisert, så så lenge det ikke er det, får de ikke den summen de håper for føllet.

Nettopp, mente han var siste registrerte..!

Helt ærlig, uten å ha sett åringen eller mor i bevegelse/løp/fart, så tror jeg desverre du skal slite litt med den prisen altså... Mor har ikke levert stort annet enn nettopp Tunge Faks som har gjort noe, såvidt startet selv, og ja... Odin avler mye bra, men å betale 100 000 for kaldblodsåring e. han, hadde jeg nok vært skeptisk til... Skal myyye mer penger i potten før hesten er til start, så.. Skeptisk..Ville hvertfall sertifisert han og eventuelle avkom fort, før du legger ut for salg flere steder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at føllet enda ikker er registrert, men grunnen til det er noe tull fra stallen som sto for spranget. Så ja, klart han skal registreres.

Riktig at moren ikke har gått noe veldigt med løp, hun har alsolutt formen, prestasjons evnen og en helt utrolig "motor", men hun har slitt med å stabilisere det høye travet. Dette er ikke skjeldent for hester etter Alm Hellin. Også oppdretterene på øksnevad, som har hatt mange hester etter han har slitt med mange, blandt annet Benny Hellina. Hun ble solgt og da brukt som sprang hest til vi kjøpte henne og ville prøve henne på banen. De andre føllene er det de som brukte Benny som sprange hest dom er oppdretter på og de er ikke "travfolk", mener alle føllene er solgt fra de, men til hvem og hva slags folk vet jeg ikke. Men Ikke noe galt med verken farten eller bevegelsene på verken mor eller føll, begge flyter og har meget jordvinnende steg.

Men å få over 100 000 for et hingsteføll med ein slik genetisk stamme er ikke urimelig, uansett hva tiligere avkom har vist. Tunge Faks fikk vi tilbud på 270 000 da han va 5 dager gammel, INGEN kunne da vite noe som helst om hvordan han kom til å bli. Slik er bare travmiljøet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at føllet enda ikker er registrert, men grunnen til det er noe tull fra stallen som sto for spranget. Så ja, klart han skal registreres.

Riktig at moren ikke har gått noe veldigt med løp, hun har alsolutt formen, prestasjons evnen og en helt utrolig "motor", men hun har slitt med å stabilisere det høye travet. Dette er ikke skjeldent for hester etter Alm Hellin. Også oppdretterene på øksnevad, som har hatt mange hester etter han har slitt med mange, blandt annet Benny Hellina. Hun ble solgt og da brukt som sprang hest til vi kjøpte henne og ville prøve henne på banen. De andre føllene er det de som brukte Benny som sprange hest dom er oppdretter på og de er ikke "travfolk", mener alle føllene er solgt fra de, men til hvem og hva slags folk vet jeg ikke. Men Ikke noe galt med verken farten eller bevegelsene på verken mor eller føll, begge flyter og har meget jordvinnende steg.

Men å få over 100 000 for et hingsteføll med ein slik genetisk stamme er ikke urimelig, uansett hva tiligere avkom har vist. Tunge Faks fikk vi tilbud på 270 000 da han va 5 dager gammel, INGEN kunne da vite noe som helst om hvordan han kom til å bli. Slik er bare travmiljøet!

Så lenge føllet ikke er registrert i DNT så er den ikke verdt 2.50 og en bugg som traver engang, man kommer ikke langt uten registrert hest.

Få den registrert (ordne opp med sprangutgiftene??) også kan man kreve 100.000kr for den.

*Renate blir litt oppgitt over annonsører som skjuler en [u]vesentlig ting i annonser, selvom det er lett å finne ut av, så varer ærlighet lengst*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin hest! Moren ligner veldig på en hest jeg kjenner og rei endel før, som heter Kvikka. Men hun skal nok ikke ha noe føll, hun var iallefall ikke drektig sist jeg så hun - det var i jula :icon_clapping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge føllet ikke er registrert i DNT så er den ikke verdt 2.50 og en bugg som traver engang, man kommer ikke langt uten registrert hest.

Få den registrert (ordne opp med sprangutgiftene??) også kan man kreve 100.000kr for den.

*Renate blir litt oppgitt over annonsører som skjuler en [u]vesentlig ting i annonser, selvom det er lett å finne ut av, så varer ærlighet lengst*

Jeg har aldri sakt at føllet er registrert! Jeg blir selv irretert over slike ting, for det har mye å si. Men vi selger jo ikke et uregistert føll, det vil jeg nå påstå sier seg selv. Men å fikse opp med sprang avgiften er ikke bare bare, og alt dette går gjennom min far, det er også han som eier moren og kommer som oppdretter på føllet, men han har det ikke travelt med noe før vi har kjøper til føllet <_< Enda mer jeg blir irretert over, derfor prøver jeg å gjøre noe med saken.

Heller ikke verken enkelt eller fristene å legge ut anonser på noe verdifullt som vi skal selge fra oss når vi blir kritiser fordi vi ikke legger inn "private" og urelevante ting i selve anonnsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sakt at føllet er registrert! Jeg blir selv irretert over slike ting, for det har mye å si. Men vi selger jo ikke et uregistert føll, det vil jeg nå påstå sier seg selv. Men å fikse opp med sprang avgiften er ikke bare bare, og alt dette går gjennom min far, det er også han som eier moren og kommer som oppdretter på føllet, men han har det ikke travelt med noe før vi har kjøper til føllet <_< Enda mer jeg blir irretert over, derfor prøver jeg å gjøre noe med saken.

Heller ikke verken enkelt eller fristene å legge ut anonser på noe verdifullt som vi skal selge fra oss når vi blir kritiser fordi vi ikke legger inn "private" og urelevante ting i selve anonnsen.

Nei, du har ikke sagt at føllet er registrert, noe jeg mener er feil å ikke ta med i en annonse når man skal selge en uregistrert hest.

Dersom jeg var interresert i føllet og skulle bruke den som travhest så er det VELDIG relevant at den er registrert, faktisk.

Jeg mener nå at man rydder opp i papirene/heftelsene til hesten FØR man legger den ut til salg offentlig ;)

Sorry, men du legger ikke ut en annonnse på noe verdifullt når den ikke er registrert, da er hingsten verd nada null, iallefall som traver... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du har ikke sagt at føllet er registrert, noe jeg mener er feil å ikke ta med i en annonse når man skal selge en uregistrert hest.

Dersom jeg var interresert i føllet og skulle bruke den som travhest så er det VELDIG relevant at den er registrert, faktisk.

Jeg mener nå at man rydder opp i papirene/heftelsene til hesten FØR man legger den ut til salg offentlig ;)

Sorry, men du legger ikke ut en annonnse på noe verdifullt når den ikke er registrert, da er hingsten verd nada null, iallefall som traver... ;)

Vi skal IKKE selge hesten uregistrert, dette er bare for å få noe fortgang i det. men hesten er ikke vert " nada null" solgt uregistrert heller, også som traver. Vet mange som hadde betalt gode penger for et føll av slik stamme selv om hesten var uregistret og som ville bruke den som traver. Det er jo ikke noe kunstver å få den registret fort da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal IKKE selge hesten uregistrert, dette er bare for å få noe fortgang i det. men hesten er ikke vert " nada null" solgt uregistrert heller, også som traver. Vet mange som hadde betalt gode penger for et føll av slik stamme selv om hesten var uregistret og som ville bruke den som traver. Det er jo ikke noe kunstver å få den registret fort da.

Ok, hvis folk betaler gode penger for et uregistrert føll som de har i tankene å bruke som traver så er de dumme, en traver uten papirer er faktisk verd nada null samme hva du sier.

Som du sier så er det ikke noe kunstverk å få hesten registrert fort, men da må sprang papirene fra hingsteholder også være i orden og jeg ville ALDRI kjøpt en hest hvis ikke sprangpapirene var i orden.

Jeg skal ikke bry meg mer i denne saken, men jeg syntes ikke man skal legge ut en annonse på en traver som ikke er registrert og unnlate å opplyse om det, når kjøper merker dette så vil de ikke stole på dere i det hele tatt.

Det finnes nok Moe Odin avkom med gode morsstammer rundtomkring å velge mellom, til og med med mødre som har egenprastasjoner, så dere bør spille med åpne kort ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, hvis folk betaler gode penger for et uregistrert føll som de har i tankene å bruke som traver så er de dumme, en traver uten papirer er faktisk verd nada null samme hva du sier.

Som du sier så er det ikke noe kunstverk å få hesten registrert fort, men da må sprang papirene fra hingsteholder også være i orden og jeg ville ALDRI kjøpt en hest hvis ikke sprangpapirene var i orden.

Jeg skal ikke bry meg mer i denne saken, men jeg syntes ikke man skal legge ut en annonse på en traver som ikke er registrert og unnlate å opplyse om det, når kjøper merker dette så vil de ikke stole på dere i det hele tatt.

Det finnes nok Moe Odin avkom med gode morsstammer rundtomkring å velge mellom, til og med med mødre som har egenprastasjoner, så dere bør spille med åpne kort ;)

Jeg skjønner ikke hvorfor du henger deg slik opp i dette at han er uregistrert, ja han er det nå, men vi skal jo ikke selge han sånn. Sprangpapirene blir jo selfølgeli også fikset før vi selger han. Vi spiller jo med åpne kort selv om vi ikke skriver dette i anonsen. Klart vi hadde sakt dette når folk tar kontakt, men så lenge "problemet" ikke eksisterer lengre så er det jo ikke vits i å gjøre så veldi mye utav det heller. Men å si at han var gammel før vi registrerte han hadde vi fortalt selfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer deg 100% Renate, absolutt... Selv hadde jeg vært skeptisk til å kjøpe sent registrert avkom av prinsipp, fordi jeg rett og slett mener det er useriøst, og SKAL være i orden før man legger ut for salg... Man vet heller ikke noe som helst om evt. avkom mellom Tunge Faks og denne, finnes de...? Det er sånn man vil vite...

Og beklager å si det altså, men 100 000 mener jeg er altfor mye....! Man får bedre stammede 2-åringer, ferdig temt, innkjørt og begynt på trening for samme prisen... Hadde aldri gitt så mye, men det er meg..

Og en traver uten papirer sier seg selv at ikke kan brukes på banen... Ikke SÅ lett å få de sent registrert og fikset med sprngavgiften, er jo tydelig noe som er gale siden det ikke er i orden enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer deg 100% Renate, absolutt... Selv hadde jeg vært skeptisk til å kjøpe sent registrert avkom av prinsipp, fordi jeg rett og slett mener det er useriøst, og SKAL være i orden før man legger ut for salg... Man vet heller ikke noe som helst om evt. avkom mellom Tunge Faks og denne, finnes de...? Det er sånn man vil vite...

Og beklager å si det altså, men 100 000 mener jeg er altfor mye....! Man får bedre stammede 2-åringer, ferdig temt, innkjørt og begynt på trening for samme prisen... Hadde aldri gitt så mye, men det er meg..

Og en traver uten papirer sier seg selv at ikke kan brukes på banen... Ikke SÅ lett å få de sent registrert og fikset med sprngavgiften, er jo tydelig noe som er gale siden det ikke er i orden enda..

Jeg har ikke kjempepeiling på hest, og ikke er jeg i nærheten av inne i travmiljøet, MEN jeg synes det er drøyt å kalle annonsøren direkte useriøs her. Føllet er ikke registrert enda, men slik jeg har forstått det vil det ikke selges før papirene er i orden, og om dette stemmer så ser jeg faktisk ikke problemet :)

Det får da være måte på hvor mye man skal ha behov å hakke på folk, når man ikke en gang står overfor en graverende problemstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sagt jeg synes en spesifikk selger er useriøs, mener det generelt, på både hund og hest...

Og jeg synes det er drøyt å stemple mennesker som useriøse dersom de annonserer en hest/hund før den er registrert, så lenge papirene er i orden ved overtakelse. Jeg vil da påstå man har en urimelig lav terskel for å kalle noen useriøs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Og jeg synes det er drøyt å stemple mennesker som useriøse dersom de annonserer en hest/hund før den er registrert, så lenge papirene er i orden ved overtakelse. Jeg vil da påstå man har en urimelig lav terskel for å kalle noen useriøs.

Så vidt jeg vet ble oppdretteren til IW stemplet som rimelig useriøs i en tråd her fordi hun ikke hadde ordnet med registreringen av hunden før den var 9 mnd. Det er gjengs gjennomgangstema på forumet både her og andre steder at det finnes folk som sier at hunden skal registreres og tar full pris for den, som i ettertid viser seg å aldri bli registrert. Det er ikke så anderledes med hest, bortsett fra at man bruker ganske mye mer penger på kjøpet..

Nå skal ikke jeg si noe om seriøsiteten på selgeren her for det vet jeg ingenting om, men det jeg vet er at hesten er ikke forhåndsregistrert i DNT for da ville bedekningen stått på lista og hesten ville hatt benevnelsen usertifisert etter navnet sitt, enn så lenge. Jeg personlig ville ikke lagt ut en annonse på en hest uansett prisklasse før papirene er i orden, for fra man betaler og sender inn så tar det maks 4 uker, har man det travelt er det bare å ta en tlf så ordner det seg (nkk hadde hatt litt å lære der..) så det er for meg ett poeng at man ikke er på "selgers marked" før man har orden på det som er nødvendig for å få den kjøpesummen man ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...