Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan er det å være singel?


Huldra

Recommended Posts

Hvor gammel er du?

19 år

Hvor lenge har du vært singel?

Det begynne å bli noen år nå...

Hvordan er det å være singel - hvordan "går nu dagan"?

Det er så flott! Jeg gjør hva jeg vil, når jeg vil. Bruker dager og penger på akkurat det jeg vil. Jeg er med hvem jeg vil, og snakker med hvem jeg vil. Helt supert :whistle:

Dagene går til hundene, venner, trening av hundene, og hundene.

Hva tror du ville vært bedre i et parforhold?

Man har en å dele ansvar med, og en og komme hjem til. I tillegg til å dele gleder og sorger ;)

Hva tror du ville vært verre i et parforhold?

At jeg må ta hensyn til vedkommende. Jeg er litt bortskjemt på den fronten. Som sakt så gjør jeg hva jeg vil når jeg vil...

I tillegg så måtte jeg hatt en person som var glad i hunder og forstår seg på hobbyen min. Hvis ikke så hadde det blitt mye krangling vil jeg tro ;)

(Pluss ganske mange andre punkter. Jeg er tross alt bare "litt" kresen ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*kremt* Understatement of the year! :whistle:

;)

Jeg har kommet til et grusomt punkt (jeg ser det i hvert fall selv ;) ). For noen helger siden var det en mann som sjekket meg opp på byn. Han var høy og mørk, politi og hundeinteressert. Hvilken tanke slo meg? Joda; "Hallo?!?! Han biter negler.... dette kommer aldri til å gå ;)" ).

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:whistle:

Jeg har kommet til et grusomt punkt (jeg ser det i hvert fall selv ;) ). For noen helger siden var det en mann som sjekket meg opp på byn. Han var høy og mørk, politi og hundeinteressert. Hvilken tanke slo meg? Joda; "Hallo?!?! Han biter negler.... dette kommer aldri til å gå ;)" ).

;)

Oh my gooood! Dette har nådd uante høyder! ;)

Men hva med han der schäfermannen, han var på klubben her på tirsdag var det vel. Han gikk vel an han??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du?

25 år

Hvor lenge har du vært singel?

I teorien ca 3-4år, i praksis 1mnd...

Hvordan er det å være singel - hvordan "går nu dagan"?

Livet er hæææærlig ;) kan gjøre akkurat det eg vil, når eg vil, til og med bestille valp uten å måtte diskutere det med noen først..

Hva tror du ville vært bedre i et parforhold?

Ville vel ikkje skjedd så mye annet enn det eg allerede gjør, bare litt mindre tid til å gjøre akkurat det eg vil :whistle:

Hva tror du ville vært verre i et parforhold?

Følelsen av å være "avhengig" av noen. Å måtte dele stoooore senga mi med noen andre eenn pusene (som kan dyttes vekk om de blir for innpåslitne). Dessuten er eg sær og kresen, og veldig uavhengig, så det å måttte forholde meg til noen i samme hus mer enn 3-4 dager kunne fort ha endt i katastrofe... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;)

Jeg har kommet til et grusomt punkt (jeg ser det i hvert fall selv :whistle: ). For noen helger siden var det en mann som sjekket meg opp på byn. Han var høy og mørk, politi og hundeinteressert. Hvilken tanke slo meg? Joda; "Hallo?!?! Han biter negler.... dette kommer aldri til å gå ;)" ).

;)

Du er gæærn! :shocked: Send ham hit! ;)

*flire* ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å høres skrekkelig bitter og inneslutta ut, så er ikke det å være i et forhold noen garanti for at man aldri er ensom - og det er værre å være ensom, men ikke alene, enn alene, men ikke ensom..

Signeres... Og som Vala sier, dette er den værste ensomheten som er. Jammen har jeg tenkt tanken mange ganger på at jeg hadde hatt det bedre som singel, fordi da VET man at man er alene om det meste, så slipper man å bli skuffet hver eneste gang man håpet og trodde man ikke sku være alene, men var det allikevel... IGJEN...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å høres skrekkelig bitter og inneslutta ut, så er ikke det å være i et forhold noen garanti for at man aldri er ensom - og det er værre å være ensom, men ikke alene, enn alene, men ikke ensom..

Ååå så bra det ikke bare er meg som tenkte dette da jeg leste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å høres skrekkelig bitter og inneslutta ut, så er ikke det å være i et forhold noen garanti for at man aldri er ensom - og det er værre å være ensom, men ikke alene, enn alene, men ikke ensom..

Så skal jeg holde meg for god til å si noe om at det må være utrolig leit å føle at man må være to for å ha et fullverdig liv..

joda, sant nok det. Jeg har opplved den ensomheten også, og ja, det var verre!

Jeg har et fullverdig liv- har egentlig ingenting å klage på. Jeg har en stor, varm og kjærlig familie, mange gode venner, verdens beste dyr, en jobb jeg trives med, gode nok karaktere og en hel haug med reising, russetid, flytting, studering osv til å se frem til- men jeg savner allikevel en til å dele alle disse flotte tingene med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du?

18

Hvor lenge har du vært singel?

Hele livet. :rolleyes:

Hvordan er det å være singel - hvordan "går nu dagan"?

Nei, jeg ligger og griner i en søledam jeg vettu... (Sorry, dårlig spøk jeg liker å komme med.) Jeg fyller dagene mine med skole, bikkja og andre interesser og har ikke noe behov for en kjæreste i det hele tatt akkurat nå.

Hva tror du ville vært bedre/verre i et parforhold?

Det har jeg ikke lyst til å tenke på. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, sant nok det. Jeg har opplved den ensomheten også, og ja, det var verre!

Jeg har et fullverdig liv- har egentlig ingenting å klage på. Jeg har en stor, varm og kjærlig familie, mange gode venner, verdens beste dyr, en jobb jeg trives med, gode nok karaktere og en hel haug med reising, russetid, flytting, studering osv til å se frem til- men jeg savner allikevel en til å dele alle disse flotte tingene med :D

Du er 18 år, toget har neppe gått for deg, liksom :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo ikke ann å svare på sånne spørsmål da. Hvordan det er å være single kommer veldig ann på hva slags person du er og hva slags livserfaring man har.

Jeg er en type menneske som trives langt bedre som single enn i et forhold, og har derfor valgt å tilbringe mesteparten av livet mitt som single. Akkurat nå er jeg i et forhold med en mann som beriker livet mitt noe enormt, men hvis ting endrer seg så blir jeg like gjerne single igjen. Når mine venner er single nevner de gjerne at de savner sex, å sove sammen med noen etc, Jeg har aldri savnet noe av dette, slike behov har jeg sørget for å få dekket opp av "fucking good friends" hehe.

Den store forskjellen ligger på en måte i at man "tilhører" noen og at noen har forventninger til deg og omvendt. Mange trenger det for å føle seg verdifulle, men noen av oss blir stresset av sånt med mindre den andre personen gir mye rom og ikke maser. Folk er forskjellige og folk har forskjellige behov etter hvor de er i livet. Hadde jeg møtt typen min for 2 år siden så hadde han ikke hatt sjangs i havet hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nysgjerrigheten tok litt overhånd her. Hva vil du med denne informasjonen?

1. Få alle som er single til å bli lei seg fordi de er nettopp single.

2. Det er til en oppgave, artikkel el.

3. Du lurer på å bli det selv

:)

Jeg lurer, ganske enkelt fordi det er veldig lenge siden jeg var det selv. Jeg er 25, og har ikke vært singel siden jeg var 18. I denne perioden (18-25) er det veldig mange som er single (eller enestående om du vil), og mange som etterhvert finner seg noen å være sammen med. Siden jeg fant noen for lenge siden, lurer jeg litt på hvordan livet kanskje ville vært dersom jeg ikke hadde funnet noen. Jeg sitter jo i "deep shit" hva angår forhold; veldig etablert føler jeg. Spesielt før, da folk på min alder (da jeg var noenogtjue), ikke hadde alt jeg hadde. Nå føler jeg det begynner å jevnes mer ut (folk begynner å jobbe, kjøpe hus, bil - etablere seg liksom osv). Jeg lurer fordi det er venlig annerledes enn hvordan jeg selv har det nå, fordi jeg er nysgjerrig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du?

Snart 18, han blir 19 i år.

Hvor lenge har du vært singel?

Egentlig rundt 8 mnd. Men har hatt et av og på forhold med xen min nesten alle månedene. Vi var sammen 1år før det ble slutt. Vi har vel egentlig funnet tilbake til hverandre nå, uten å gjort det offisielt :)

Hvordan er det å være singel - hvordan "går nu dagan"?

Nå er jeg et sted midt imellom, men jeg syntes det er godt å ha mer tid til meg selv og mine intresser uten å måtte tenke på noen andre. Men jeg og xen er mye sammen om dagen, så jeg syntes det både er godt å være alene og kjedelig når jeg savner selskap.

Hva tror du ville vært bedre i et parforhold?

Det å hatt selskap av noen, dele opplevelser med og hele tiden ha noen å snakke med om alt mulig. Som sakt er jeg litt imellom, så jeg har egentlig i både pose og sekk.

Hva tror du ville vært verre i et parforhold?

Jeg blir at man får mindre tid til seg selv igjen, det å kunne tenke på bare deg selv. Men det kan jeg selv om jeg er i et forhold også, fordi vi bor hver for oss og ikke trenger å være sammen støtt og stadig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Personlig mener jeg det generelt ikke er innafor å velge valp etter farge, men har man preferanser grunnet noe praktisk (alternativt helserelatert) så tenker jeg det er en bedre grunn enn bare en kosmetisk preferanse. Men ser du på foreldrene/linjene så er det kanskje begrenset hvilke farger som kan komme også. 
    • Jeg har SUV med fem seter. La ned baksetene og har stort bur bak forsetene (svært godt stroppet fast) med utgang på sidene. Liker god å ha bur der med tanke på luftsirkulasjon, i tillegg har jeg da hele bagasjerommet fritt til ting og tang 😊  Kommer til å kjøpe stor varebil når hund nr 2 og 3 kommer i hus om noen år, men elsker å kjøre robust bil med god komfort som i tillegg ikke tar all verdens med plass, og ved å legge ned setene fremfor å kjøpe en SUV med to seter ble valgmulighetene mye større.
    • Nå har jeg hatt min Caddy i noen uker og jeg kan absolutt si at den ikke sluker drivstoff. Har kjørt endel småturer og ett par lengre, virker veldig bra enn så lenge😊
    • Uenig med mye av det Quest skriver over her. Valper SKAL sove mye og om de ikke får nokk søvn går det fort over i destruktiv atferd. Å bruke et inngjerdet område er helt topp for de hundene som trives med det og nødvendig for mange. Å behandle en hund som en baby kan være mye mer negativt enn man tror, og dette kommer fra ei som elsker hundene sine helt ekstremt!  Nå har det jo gått litt tid siden du skreiv innlegget og håper dere har god fremgang, men her er litt tips hvis du fortsatt trenger noen😊 Jeg fikk meg en valp på 8 uker i mai og startet med hjemme aleine treningen to dager etter hun kom hjem, når hun da var komfortabel i leiligheten, med meg og min andre hund. Når jeg måtte tilbake på jobb 4 uker seinere kunne hun være hjemme aleine en hel arbeidsdag uten noe uro eller uhell. Selvfølgelig er alle hunder ulike, men med rett trening og struktur får man det fint til mens de er små. Først må du finne et område valpen kan føle seg trygg i. Min har et stort gitterbur som er stripset fast i en barnegrind, slik at hun selv kan velge hvor hun vil sove og har litt ekstra plass. Her er hun for å både unngå uønsket atferd i leiligheten og for å skjerme den voksne, og vi blir nokk å bruke den en god stund fremover. Inni her har hun en seng, skål med vann og et par trygge tyggeleker. Så må du gjøre området trygt og koselig, jeg gjorde dette ved å gi alt av måltider og tygg inne i området, i tillegg til å flytte valpen inn i grinda når hun var trøtt. Når hun våknet tok jeg henne ut før hun rakk å syte om at hun ville ut på do. Du må starte i det små, ha valpen inne i området i korte perioder når den er trøtt og sakte øk tiden og hvor du er/ikke er. Jeg har et kamera som jeg følger med på henne igjennom. Parallelt bør du ikke la valpen følge etter deg overalt og min sover også i bur om natten. De første gangene jeg forlot huset (med den andre hunden) peip og hoppet hun i ca 10 minutter før hun la seg til å sove i 1 time, litt uro er helt normalt i starten. Her må du bare lese din hund og følge med om den faktisk blir stresset og helt fra seg, eller bare syter fordi den vil være med deg. De skal sove mye i løpet av en dag, så utnytt den tiden på å trene på 😊 
    • Jeg var i akkurat samme sitasjon som dere med ganske så lik bakgrunn og ønsker for et par år siden, bare at jeg var aleine om det. Så fikk høre akkurat det samme😂 Fikk meg valp siste året på masteren og det var det beste valget! Vi fikk begge gode rutiner, valpen måtte trene på å sove i grinda si mens jeg skreiv, så tok vi felles lufte- og treningspauser ved behov. Jeg fikk nylig valp nr. 2 og må si at det var mer avslappende å få valp som student enn når man er i fult arbeid og ikke kan ha valpen med på jobb. Det går helt fint det også med målretta trening, men det er hakket mer stressende og krever mer planlegging. Ikke la det at dere er studenter stoppe dere, høres ut som dere vet hva dere går til og har tenkt godt gjennom dette. Så jeg ville gått for det om den perfekte valpen dukket opp.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...