Gå til innhold
Hundesonen.no

Nytt valpeshow på Ler


Symra&Pippin

Recommended Posts

ahaa, da skjønner jeg!

Ja mamsen, nå vet du hva du må gjøre :icon_confused: .

Jeg skal prøve. Men det kan nok tenkes at Inu har et poeng når det gjelder bruk av DogWeb. Ting var mer fleksibelt i gamle dager. Moderne tider gir og tar, eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Hva med de som faktisk ikke ER registrert enda da?

Marco vår f.eks ble ikke registrert i NKK før han var 8 mnd, så om det er tilfelle, vil man ikke få være med på et valpeshow som bruker dogweb da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løy på Micko 3 ekstra dager på første valpeshowet :icon_confused: Jeg sendte mail til damen som tok påmeldingene og spurte om jeg kunne få stille, selv om han var noen dager for ung. Da svarte hun at jeg bare skulle sende henne en ny mail, med samme info, bortsett fra at jeg skulle endre fødselsdatoen :icon_confused:

Så meld deg på, og lyv på alderen :icon_redface:

Noen som vet noe om dommeren da? Litt lyst til å melde meg på, men får se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med de som faktisk ikke ER registrert enda da?

Marco vår f.eks ble ikke registrert i NKK før han var 8 mnd, så om det er tilfelle, vil man ikke få være med på et valpeshow som bruker dogweb da?

Klart man kan! Man skriver da bare Under REGistrering (UREG).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er 4 mnd den 2. feb...Dama i telefonen mente at hun blir det 13 feb (fordi hun er født 13 okt..) Nå er det jo ikke 28 dager i hver mnd...Men ville ikke krangle med damen. Hun sa at Selma er for ung. :|

I utstilling går man på dato - hunden må i åpen klasse når den er 2 år, og det går da på datoen, og ikke 28 dager x 24 måneder.

Når det er sagt, vet jeg om mange arrangører som har vært fleksible når det bare er et par dager, siden det er uoffisielt. Men du kan ikke komme og spørre om å få delta i junior et par dager før hun går over, der er det strikt og regler å følge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
UGH! har selvsagt arbeidshelg! Leter etter noen som vil ta med og stille Frost!

Dette blir vel hans siste mulighet for valpeshow regner jeg med.

Ordnet det seg for deg?

Snakket med Anne Grete i går, og hun sa at hun skulle ha med seg en Samojed som heter Frost for ei i klubben. Rekner med det er deg? :rolleyes2:

Jeg kommer og stiller en bernervalp på lørdag, 3 påmeldte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
Hvis arrangøren bruke DogWeb Arra for å lage katalog, er det ikke mulig å legge inn valper som er for unge.

Siden det er 4 1/3 uke i hver måned, så er det nok ikke noe argument at valpen er 16 uker... Alder i måneder telles fra dato til dato. Gjør du ikke det når du regner din egen alder også?

Jeg har vært ansvarlig i 2-3 år for valpeshow (og offisiell LP) som Norsk Hovawart Klubb arrangerer. Og jeg har (siden det ble åpnet for det) brukt DogWeb for å legge inn hundene. Ikke noe der som tilsier at man ikke kan jukse på alderen. Er bare å oppgi at hunden er under registrering og fake fødselsdatoen. De gangene vi har arrangert valpeshow har jeg (uten resten av aktivitetskomiteen og styrets velsignelse) godtatt valper som har vært inntil en uke for ung, men ikke valper som er for gamle. Året innen jeg selv skulle ordne disse påmeldingene og katalogene fikk jeg ikke stille valp selv, den var da plutselig for gammel til valpeshow men for ung til å delta på offisielle utstillinger som junior (fyllte 9 mnd den siste dagen). Ifølge NKK's regler skal hunder som stiller i juniorklassen ha fyllt 9 mnd innen stevnets start (og da må det samme gjelde for valpeshow, da mener jeg på alderen oppad).

Ser at Mona skriver at en valp bare var 3 mnd da den stillte på Stavsøra, det synes jeg er alt for ungt.

Raseklubben min ga tillatelse til noen valper til å delta på valpeshowet som ble arrangert i forbindelse med rasespesialen for noen år siden. Da hadde de spurt dommeren først om hun ville godta at de valpene fikk delta (var 3 kull som var 1-2 uker for ung til å delta), dommeren ønsket så mange valper som mulig og alle fikk stille. Resultatet var at det stillte totalt 28 valper (og det er ikke ille for rasen :rolleyes2: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når begynner det tro? Begynner alle valpeshow klokka ni? Beardisene går sikkert først, og jeg VIL se dem!

Begynte å skrive at jeg lurte på det samme, men så ringte Anne Grete meg like før jeg sendte innlegget, så da fikk jeg svar av henne. :icon_confused:

Det begynner klokka 10.00

Gruppe 1 går først, så beardisene er nok en av de første i ringen ja, etter bl.a. en kelpiesak.

15 valper før bernerne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi kommet hjem igjen, og søteste lille Dropsungen ble både BIR og BIG, så da må vi ta oss en tur i morgen og. :)

Kritikken hennes: "5 mnd. tispe med et feminint velskåret hode som er i riktig balanse. Velansatte ører. Mørke øyne. Meget god hals og overlinje. Godt bredt kryss. God lårbredde. Meget god kropp for sin alder. God benstamme. Beveger seg en aning marktrangt, men har en fantastisk steglengde sett fra siden. Prima pels/farge. Trivelig temp. Velpresentert og velvist."

Ble dårlig med bilder siden kameraet vi hadde med er helt elendig!

Men her er noen få som ikke er helt ubrukelige i alle fall:

IMG_0047.jpg

IMG_0054.jpg

IMG_0094.jpg

IMG_0096.jpg

Legger inn noen fler bilder, av bl.a. Saras dyreverden, Selma, Pippin&Symra, Pippin og Frost på bildeforumet litt senere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegrattis Mona! (Sier det her selv om jeg har sagt det direkte til deg også). Det blir spennende i morgen!

Sara fikk ikke meldt på, men da vi fortalte det til en vi kjenner, sa hun at da må vi lage vårt eget valpeshow. Så gikk hun og hentet Anne Indregaard, og hun hadde MASSE pent å si om Selma! (Hilsen stolt bestemor).

At Pippin skvatt høyt da Anne I kom gående rett mot oss i stor fart, og KNURRET (Ikke Anne I altså, men Pippin) var jo ikke akkurat dagens høydepunkt kan man si. Det der skjer av og til med ujevne mellomrom og er nokså utrivelig. Jeg vet at han ikke kan finne på å bite (i den grad det er mulig å vite det om en hund) men folk vi ikke kjenner vet jo ikke det! Det der slo meg litt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Mona! Blir morro i morgen ja! Og jeg synes også (som dommeren) at du viste valpen veldig bra.

Åh, tusen takk for det, det var koselig sagt. :)

Ja, blir spennende i morgen!

Hun som dømmer bis'en i morgen er oppdretter av chow chow'en som ble big i dag. Lurer på hvordan det går..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du og Dropset var helt klart den fineste ekvipasjen i BIS-ringen Mona! Nydelig hund og proff handler! Og folk klappet aller mest når dere kom inn i ringen. Dere var folkets favoritt! :D

Tusen takk! :D Ja, det var kjempemoro med så mye skryt som vi fikk i helgen!

Her er noen bilder fra bis'en, tusen takk Sara!

untitled.jpg

Dropsi.jpg

Dropse.jpg

Drops.jpg

Dropset.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...