Gå til innhold
Hundesonen.no

For dere med engelske linjer/stamtavle

charlotte

Recommended Posts

Skrevet

Oppdaget akkurat noe som er helt genialt på The Kennel Club sine sider! Hunden min er jo engelsk importert og hele stamtavla er the Kennel Club- registrerte hunder. På denne linken kan du taste inn stamtavle navn (uten tittel) og få opp status, dato og resultat på HD, AA, PRA/Optigen og øyelysing. GENIALT! Har sjekka snart hele 5 generasjoner etter Lisa nå, moro å se hvem som er Optigen testet osv.

Hvis dere trenger et eksempel kan dere taste inn Lisa sin pappa: Greenbriar Viper of Drakeshead

http://www.the-kennel-club.org.uk/services...ch/Default.aspx

Skrevet

Jeg har prøvd å skrive inn noen navn, men får følgende feilmelding:

Problem

No dogs could be found based on the value submitted. Please check your details and try again.

If you are searching by name please check it carefully as it must match our records exactly without the addition of any titles won.

hvorfor det a? Jeg vet jeg skriver navnet riktig.

Skrevet
Jeg har prøvd å skrive inn noen navn, men får følgende feilmelding:

hvorfor det a? Jeg vet jeg skriver navnet riktig.

Da er det kanskje ikke noen resultater registrert. Jeg prøvde på to hunder og den ene funka fint... den andre fikk jeg opp feilmelding på og den er ikke helsesjekka i england...

Skrevet

Ah, i hodet mitt tenkte jeg at jeg fikk opp stamtavla og kunne klikke meg rundt, så jeg startet med noen importer til Norge.

Men jeg prøvde også å finne en hund som jeg vet er brukt i avl og testet, men den finner jeg heller ikke noe på. Jaja.

Skrevet

Prøvde også mine egne eng.importer, ingen var der... Men fant en hut-gammel eng.import, da - tatt inn i 1981...

Susanne

Skrevet
Prøvde også mine egne eng.importer, ingen var der... Men fant en hut-gammel eng.import, da - tatt inn i 1981...

Susanne

Men hvis de er omregistrert til NKK så ligger dem ikke der lenger :)

• 3 weeks later...
Skrevet

Flott link det der, tusen takk!

Nå har ikke Aris såå mye engelske linjer, men den er jo kjekk om du ser på valp med engelske linjer, f.eks.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...