Gå til innhold
Hundesonen.no

Forslag til hundenavn

Sansibar

Recommended Posts

De hundene jeg har hatt har alltid hatt et navn allerede da jeg fikk dem. Det beste - klingende og "rent" liksom - har vært Silva. Det betyr dessuten "skog" på latin, - hvilket jo passer for et dyr. Det har jeg tenkt å bruke omigjen ved høve.

Men til en puddel? og en liten en ?, - da tenker man ikke umiddelbart på stor natur, liksom, men mer søtt, nusselig, kvikt, sirkus og fransk. Rimeligvis fransk, siden rasen er forankret der. Fram med fransk-ordboka, da vel.... Når du har opplevd valpen mer - blir kjent - så senser du personligheten og finner helt sikkert et ord som passer - oversatt til fransk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pètit da? Betyr liten på fransk tror jeg.. :) Eller minimalt

Det tenkte jeg faktisk på når jeg skulle velge navn! :) Men det ble stemt ut siden det kan bli litt vanskelig og rope.. Da blir det liksom Pèti-it..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tenkte jeg faktisk på når jeg skulle velge navn! :) Men det ble stemt ut siden det kan bli litt vanskelig og rope.. Da blir det liksom Pèti-it..

Kjente en puddel som het det, når hun ble ropt etter ble det bare Petitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i navnet Sasha jeg :P Det ligner jo litt på Sara også...

Jeg synes det var lettere å bestemme seg helt da jeg fikk hunden jeg. Da var det lettere å se hva som passet ^^

Det navnet jeg egentlig tenkte på til hunden min passet veldig dårlig da jeg så henne, også spratt navnet hennes opp i hodet mitt av seg selv^^ flere som har hatt det slik, eller er det bare jeg som er litt rart kobla? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Flora var tøfft :P

Spesiellt om det blir en rødvariant :P

Men hvorfor skal det være så fancy navn i stamtavla folkens??:-P

Våre heter jo Ultra og Ylbert i stamtavla også :P

Men Ylbert har noen fine forgjengere :P Hva med å kalle bikkja di Tina Turner eller noe sånn kjent?? :)

Finnes jo mange artige kjendisnavn man kan ha på bikkja si :D

Hadde det vært en hann du skulle hatt skulle jeg foreslått Luke Skywalker som bestefaren til Ylbert heter, kommer ikke over det navnet på ei bikkje :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...