Gå til innhold
Hundesonen.no

Dagens gode gjerning...

Guest Luckystaff

Recommended Posts

Guest Luckystaff
Skrevet

På vei hjem fra jobb i dag oppdager jeg plutselig en liten hund som har forvillet seg ut på veien...dette er en ganske trafikert vei, så jeg stoppet for å få tak i hunden og se om jeg så noe til en eier...det gjør jeg jo ikke...men la merke til at hunden hadde sånn brikke på halsbåndet med adressen sin på, så jeg tar hunden med meg inn i bilen og kjører den hjem til en ventende eier...(adressen var ikke sååå langt unna...) Gutten/mannen som møtte meg i døren var såå takknemlig for at jeg hadde funnet hunden hans og i tillegg kjørt henne hjem...;) er koselig å hjelpe når folk blir så takknemlige!! ;)

forklarte fyren at jeg syns det var litt skummelt at den lille tispa hans dreiv å leika midt i veien, så da kunne jeg jo ikke gjøre annet enn å få henne hjem til "pappa" igjen...;)

håper virkelig noen som meg finner min hund hvis jeg skulle være så uheldig å miste han en gang! :) hehe... :);)

Guest Luckystaff
Skrevet

hihi...:) takk! :)

glemte å legge til det jeg skulle nederst i innlegget mitt da:

Hva er DIN gode gjerning på hundefronten i dag???

Skrevet
hihi...;) takk! :)

glemte å legge til det jeg skulle nederst i innlegget mitt da:

Hva er DIN gode gjerning på hundefronten i dag???

Flott gjort!

Min gode gjerning er at jeg har fått to fremmede mennesker, hver for seg, til å bryte ut i fistel og le, samt skravle fornøyd mens de koser med valpen vår :)

Guest Luckystaff
Skrevet
Flott gjort!

Min gode gjerning er at jeg har fått to fremmede mennesker, hver for seg, til å bryte ut i fistel og le, samt skravle fornøyd mens de koser med valpen vår :)

hehe...koselig...hunder, og særlig valper sprer masse godt humør til dem de møter! :)

Skrevet

Så bra gjort av deg å gjøre det! hadde nok også blitt evig taknemlig hvis du hadde banka på døra med min hund under armen hvis han hadde stukket av! :)

Jeg? Ingen gode gjerninger i dag, nei :closedeyes:

Skrevet

Det finnes faktisk håp for menneskene!

Jeg har faktisk opplevd det samme som trådstarter, bare at jeg var den lykkelige hundeeier som fikk vofsen levert på døren. Har aldri vært så takknemlig før, spesielt når han sier at han fant vofsen løpende på en nokså trafikert vei!

Selv har jeg vel ikke gjort noe spesielt, idag ihvertfall!

Skrevet

i dag? hmmm fant mobilen til en studiegruppen min, og leverte den tilbake! Og det uten å lese meldingene! Jeg var litt flink der altså :whistle: selv om det ikke var så hunderelatert da :/

Skrevet

Ikke noen akkurat i dag, men for noen dager siden kom det en sikkelig møkkete golden bort til oss mens vi trente. Den hadde brikke på seg, men det var ingen som tok telefonen. Jeg bandt ham fast og trente videre mens jeg ventet på at eieren skulle komme hjem. Jeg fant adressen, men visste ikke hvor det var, bare at det var i nærheten en plass. Lillebroren min gikk forbi oss hjem fra skolen og noen i klassen hans visste hvor det var, så jeg ga hunden til dem. Eieren kom hjem akkurat når de kom med hunden, heldigvis..

Så det var ikke akkurat jeg som leverte hunden, men jeg gjorde iallfall en insats for at den skulle komme til rette.

Jeg klarer absoøutt ikke å la en hund bare løpe videre hvis jeg ikke ser noen eier. Tenk om det hadde vært min hund, vi blir jo utrolig glad i disse dyrene. Jeg hadde iallfall blitt evig takknemmelig hvis noen hadde brydd seg om min hund stakk av. Husker en gang da jeg fikk blomster for å ha funnet to hunder som hadde stukket av.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...