Gå til innhold
Hundesonen.no

Kondomdress til liten hund

Recommended Posts

Skrevet

Nei, str 1 er den minste (Tulla bruker str 5), og Aynï har en str 1, men den er alt for stor til henne; dvs lang i ryggen (ca 5-10 cm for lang), ellers er den tettsittende nok. Husker ikke hva lengden er. Likevel går det an å bruke den, men jeg må teipe beina med elektriker-tape, og jeg må ofte sjekke henne og passe på at alle beina er der de skal, at det ikke er kommet haugevis med snø inn fra baksiden, at halen ikke har forsvunnet inn bak, osv. Så vidt jeg vet er det kun Jægerens superdekken som er kondomdressen, dvs det fins ingen andre som lager de, og de har altså ikke så små størrelser som vi gjerne skulle ønske.. :ahappy:

Edit:

Jægerens superdekken,str.nr.1,bryst minimum 55cm,maks 65cm,tispe
De måler altså omkretsen rundt brystet (siden dressen skal være tettsittende), og rygglengde ser jeg ikke så mye info om. Her er link.
Skrevet

Har ikke hurtta en slik dress også? Mener jeg så noe lignende på dyrebutikken når jeg kjøpte "regndressen" til Pippi. Skal jammen se om jeg har mulighet å stikke innom der i ettermiddag.

Skrevet

DSC01429.jpg

Foreløpig det nærmeste jeg har kommet... Er det kondomdresstoffet du er mest ute etter, eller ok dekken som går ned på føttene?

Skrevet
DSC01429.jpg

Foreløpig det nærmeste jeg har kommet... Er det kondomdresstoffet du er mest ute etter, eller ok dekken som går ned på føttene?

Er nok kondomdress stoffet. Jeg har jo Hurrta sin dress og den er det jo lange ben på. Men jeg skulle likt å prøvd en annen dress som ikke kladder pelsen hennes så veldig, og som holder alle snøklumper unna.

Skrevet
Er nok kondomdress stoffet. Jeg har jo Hurrta sin dress og den er det jo lange ben på. Men jeg skulle likt å prøvd en annen dress som ikke kladder pelsen hennes så veldig, og som holder alle snøklumper unna.

Kladder = tover, floker el.l.? I så fall kan jeg ikke skryte vilt og uhemmet av kondomdressen. :closedeyes: Tullas pels floker seg i alle fall kjempemasse i den, og det etter kun en tur. Jeg burde egentlig kammet gjennom hele henne etter en tur i den. Aynïs pels er jo helt annerledes, og dressen sitter annerledes, så den tover sjelden.

Skrevet

Var mer jakke den jeg så på butikken der jeg kjøpte hurtta dressen. Dekket kun forbein, bryst, og rygg.

Pippi tover ikke i Hurtta dress, men hun er ganske kortnappet for tiden, så kanskje derfor?

Skrevet
Kladder er det samme som floker eller tover ja :) Blondie har ganske stri pels på ryggen, men benhårene hennes er nok en god del mykere en på en cain ja :)

Ja, de er veldig myke. Nå har ikke jeg prøvd en Hurtta-dress (kun kondomdress), men det floker seg i alle fall i kondomdressen! Tulla har ganske myk pels, og det er til tider helt forferdelig..

• 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Lapsk vallhund kanskje? Kjenner ingen personlig, men kjenner til en oppdretter, og forstår det slik at det er mer å hente der enn hos finsk og svensk
    • Korthåret collie var det første som slo meg. Gjeterhundtype men stort sett avlet som selskapshund nå. Røyter en del, men er ganske førerorientert og spennende rase. Generelt vil du se på raser som er avlet for å samarbeide med fører. Det er noen typer jakthunder som ikke skal jobbe selvstendig, men på førers kommando, f.eks, apporterende o.l., som typisk retrievere og spanieler. Og så har du gjeterhunder som er de klassiske som er forholdsvis førerorienterte og lette å trene, men som også krever en del både fysisk og mental akvitisering. Så kommer det litt an på om det spiller noen rolle med bjeffing, for eksempel. Dansk/svensk gårdshund har en del jaktinstinkt men er også ganske førerorientert og lett å trene. Finsk og svensk lapphund, mye pels, mye lyd, litt mer selvstendig enn mange gjeterhunder, men morsomme hunder. Schapendoes, pumi, tibetansk terrier, bearded collie kan være alternativer. 
    • Hvilke av de sjeldne mellomstore hundene passer best til å trene lydighet og å gå skogsturer med? Skriver sjeldne da jeg er ganske kjent med de som er mest populære. Gjerne med minst mulig jakt siden jeg ikke skal trene jakt og ønsker at hunden skal gå løs på turer hvis den blir lydig nok. Pelsstell betyr ikke noe og vakt betyr heller ikke noe da vi bor på bygda. Ønsker hunderase mellom 10-30 kilo da jeg ikke har styrke nok selv og jeg ikke ønsker altfor stor hund. Kanskje prøve agility også.
    • Min golden (jakt) røyter bare to ganger i året, men de vanlige goldene jeg vokste opp med røyta helt sykt mye😅 Ellers er de veldig fine hunder, så lenge de får brukt hodet nok. 
    • Jeg har min med på trening i all slags vær, og da kan det fort bli timer i bilen. Men ved å parkere i skyggen (hvis mulig), silvershade duk og alle vinduer åpne pluss glippe på bagasjerommet (med krok) så er det alltid behagelig i bilen, selv i 30 varmegrader. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...